Jo, det var så att igår så skulle jag köra en "timestop-crack" till mitt vista x64 (Det första jag testade funkade inte) .
När det var gjort så cpade sig hela skiten, windows gick inte att ladda, det kom fram en massa fäger i rutor och massa konstiga tecken och symboler som stod och blinkade hela tiden, något av det märkligaste jag sett...
Så, jag testade en systemåterställning (satte tillbaka datorn till tidigare fungerande inställningar med hjälp av windows skivan) men det hjälpte inte, så jag fruktade det "värsta", att behöva installera om windows och alla mina grejer försvinner.
Så jag tog och installerade Vista igen UTAN att formatera om hårddisken och då kommer det fram en ruta där det står typ "Den här hårddisken innehåller redan filer som kommer att sparas i en mapp som heter Windows.old" (Fanns inte nåt sånt i xp va?).
Och mycket riktigt, där finns alla mina grejer som jag trodde skulle gå förlorade, även installerade program och windows mappar fanns med, tydligen allt som fanns på det tidigare installerade windows.
Så nu undrar jag lite om jag har två Windows Vista installerade, det kommer ju iofs inte fram någon lista där jag kan välja vilket OS jag vill köra när datorn startar upp.
Så jag borde väl kunna flytta över alla mina grejer från Windows.old mappen och sedan ta bort den? Ingen som har varit med om något liknande?