2007-11-15, 17:31
Medlem
Yeah!!s avatar
Hej!

När jag ska starta min dator, skriver in lösenordet och klickar på logga in så får jag upp en felkod. Där tar det stopp, kommer inte längre än så. Varningsskylten meddelar bara att det är fel på en explorer.exe fil. Kommer alltså inte längre än inloggningen.

Snälla hjälp mig, är ytterst viktigt att jag få igång datorn igen!
Citera
2007-11-15, 17:56
Medlem
927s avatar
återge exakt vad det står
Citera
2007-11-15, 18:13
Medlem
Yeah!!s avatar
Programfel

Explorer.exe (oxc0000005)
Citera
2007-11-15, 18:20
Medlem
MaZtoRs avatar
Funkar det i "felsäkert läge"?
Funkar det att använda "senaste fungerande inställningar" eller vafan det heter?

Vad händer efter felmedelandet? Är inloggningsrutan kvar eller kan du trycka ctrl+alt+delete och komma in i aktivitetshanteraren? Isåfall kan du testa att starta explorer.exe därifrån.
Citera
2007-11-15, 20:10
Medlem
Yeah!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaZtoR
Funkar det i "felsäkert läge"?
Funkar det att använda "senaste fungerande inställningar" eller vafan det heter?

Vad händer efter felmedelandet? Är inloggningsrutan kvar eller kan du trycka ctrl+alt+delete och komma in i aktivitetshanteraren? Isåfall kan du testa att starta explorer.exe därifrån.

Hej!

Efter man klicka OK på felmeddelandet händer absolut ingenting, bara en blå skärm.
Man kommer lika långt när man startar datorn i Felsäkert Läge.
Aktivitetshanteraren fungerar när den blå skärmen är uppe. Testade att köra explorer.exe genom både aktivitethanteraren och kommandotolken, inget funkade får bara upp samma felmeddelande.
Citera
2007-11-15, 20:48
Medlem
MaZtoRs avatar
http://forums.windrivers.com/archive...p/t-16579.html

kanske någon lösning där om du har tur.
Citera
2007-11-15, 20:49
Medlem
927s avatar
systemåterställning då?
fundera på vad du gjorde innan, uppdatera, installera eller körde några filer
Citera
2007-11-21, 09:40
Medlem
sätt in xpskivan och reparera hela skiten... funkade för mig när jag hade samma problem..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in