2007-11-15, 13:59
hej flashbackare.

jag har som sagt problem med att extracta stora filer som t.ex spel från rar filer.

den säger att jag inte har tillräckligt med minne på hårddisken, men jag har 400 gb kvar ... men tar jag filerna för sig så går det .

men jag uindrar, innan jag sätter igång.. när jag formaterade datorn gjorde jag 2 partitioner (50 gb , 450 gb ) 50 gb os o 450 gb annat. jag snabbformaterade 450 gb, är det felet ?

CPU: Amd 5600+ x2
GRAFIK: inno 3d 8800gts 320
RAM: 2gb kingston 800mhz
HÅRDDISK: Seagate barracuda 500gb

så, har jag rätt? för 450 gb tar ju lång tid att formatera :/
Citera
2007-11-15, 14:09
Medlem
sp00ks avatar
Jag antar att du även har installerat en del program på den lilla os-partitionen? Jag antar också att det inte finns så värst mycket ledigt utrymme på denna partition?
I så fall är det troligtvis så att winrar (eller vad du nu använder) försöker packa upp dina rar-filer temporärt till denna partition men att det inte finns tillräckligt med utrymme (glöm inte att windows lägger beslag på en del av partitionen för sin swap-fil).
Ändra i så fall winrar's inställningar för temporära filer så att dessa läggs på den stora partitionen istället...

Edit: Omdisponering...
Citera
2007-11-15, 15:02
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ligger HDD som NTFS eller FAT32?
Citera
2007-11-15, 15:21
Citat:
Ursprungligen postat av sp00k
Jag antar att du även har installerat en del program på den lilla os-partitionen? Jag antar också att det inte finns så värst mycket ledigt utrymme på denna partition?
I så fall är det troligtvis så att winrar (eller vad du nu använder) försöker packa upp dina rar-filer temporärt till denna partition men att det inte finns tillräckligt med utrymme (glöm inte att windows lägger beslag på en del av partitionen för sin swap-fil).
Ändra i så fall winrar's inställningar för temporära filer så att dessa läggs på den stora partitionen istället...

Edit: Omdisponering...

tack så mycket för ett informativt svar, ska testas !

det är en ntfs .
Citera
2007-11-15, 15:28
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
tack så mycket för ett informativt svar, ska testas !

det är en ntfs .

det funkade , tack så mycket !!

edit: råkade ta citera ist för ändra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in