Citat:
Det finns naturligtvis en orsak till att kvicksilver nämns i debatten om CFS. För det första är Hg tvivelsutan en neurotoxin, för det andra har detta gifitga material används hänsynslöst av dental-vården utan hänsynstagande till hälsa. Från någon gång på miten av trettio-talet, fram till 1977 om jag inte missminner mig, erbjöds gratis tandvård från Folktandvården till gravida och nyblivna mödrar.
Ursprungligen postat av klyban
En sak som inte går att komma ifrån är att just almagan är nått som flitigt dras upp i ME/CFS även i de Amerikanska sidorna.
Vad man ska dra för slutsats det vet jag inte, men man undrar varför givetvis.
hade jag haft kraften att plöja igen massa tunga sidor om detta så hade jag gjort det och berättat hur dom ser på det och tror det fungerar.
Kanske det är så att gemene man inte blir det minsta påverkad av den lilla mängd tänder avger i kvicksilver.
Men det finns alltid de som är överkänsliga för olika saker, så varför inte att en del är överkänsliga för kvicksilver från almagan.
Och då påvisar symptomer som är likvärdiga mot riktig kvicksilver påverkan.
För ser man på det så går det väl inte bestrida som så, att man säger att personen är antagligen överkänslig mot kvicksilver, hur man bevisar sånt har jag itne en aning om.
För dra liknelse i "överkänslighets" tanken, är typ med nickel där de allra flesta inte får någon reaktion förhuvudtaget, men så har vi dom som är överkänsliga.
Och dessa kan får milda till mycket kraftiga reaktioner av nickel.
Vad man ska dra för slutsats det vet jag inte, men man undrar varför givetvis.
hade jag haft kraften att plöja igen massa tunga sidor om detta så hade jag gjort det och berättat hur dom ser på det och tror det fungerar.
Kanske det är så att gemene man inte blir det minsta påverkad av den lilla mängd tänder avger i kvicksilver.
Men det finns alltid de som är överkänsliga för olika saker, så varför inte att en del är överkänsliga för kvicksilver från almagan.
Och då påvisar symptomer som är likvärdiga mot riktig kvicksilver påverkan.
För ser man på det så går det väl inte bestrida som så, att man säger att personen är antagligen överkänslig mot kvicksilver, hur man bevisar sånt har jag itne en aning om.
För dra liknelse i "överkänslighets" tanken, är typ med nickel där de allra flesta inte får någon reaktion förhuvudtaget, men så har vi dom som är överkänsliga.
Och dessa kan får milda till mycket kraftiga reaktioner av nickel.
Vi vet att amalgam via placentan läcker Hg till fostret. Hur många barn har genom detta blivit förgiftade från fosterstadiet? Hur många har fått ”diagnosen” Downs syndrom? Hur många har, likt min egen son, vars föräldrar bägge hade flera gram ständigt läckande kvicksilver i sina munhålor, inte bara fått diagnosen CFS, men även diffusa suspekta diagnoser som ”Borderline”?
Bara det faktum att psykiatrin hävdar att de kan diagnosticera över fyra hundra (400!) symtom i hjärnan gör att deras trovärdighet bör ifrågasättas.