2007-11-14, 14:47
Medlem
Roherians avatar
Mors
Har stött på patrull vid ominstallation av en bärbar Compac Evo410. Den sitter i dockningsstation, och av någon anledning vägrar den boota från CD-driven. Har ställt in BIOS så den skall göra det först, men uppenbarligen skiter den i det.
Oavsett hur jag beter mig kommer jag till inloggningen för windows ( uppgifter som jag inte har) och nu undrar jag om det är någon som vet hur man kommer förbi detta utan att spränga skiten i luften fullständigt ?
Citera
2007-11-14, 14:53
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roherian
Mors
Har stött på patrull vid ominstallation av en bärbar Compac Evo410. Den sitter i dockningsstation, och av någon anledning vägrar den boota från CD-driven. Har ställt in BIOS så den skall göra det först, men uppenbarligen skiter den i det.
Oavsett hur jag beter mig kommer jag till inloggningen för windows ( uppgifter som jag inte har) och nu undrar jag om det är någon som vet hur man kommer förbi detta utan att spränga skiten i luften fullständigt ?

Jag hade samma problem med min bärbara. Upptäckte efter att tag att cd-romen var känslig för minsta lilla lutning när den skulle läsa av windowsskivan. Väl inne i windows är den inte alls lika känslig för lutning. Fast det kan så klart vara nåt helt annat som gör att det skiter sig för dig, men för min del var det lutningen.
Citera
2007-11-18, 11:30
Medlem
shmas avatar
http://www.petri.co.il/forgot_admini...password.htm#1

Tror det är den jar brukar använda på ungarnas datorer när dom glömt bort sitt pass
Citera
2007-11-19, 08:12
Medlem
Roherians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shma
http://www.petri.co.il/forgot_admini...password.htm#1

Tror det är den jar brukar använda på ungarnas datorer när dom glömt bort sitt pass

Hej
Tack.
Dock tar jag på mig lilla dumstruten och erkänner att det är svårt att installera WinXP med en officeXP-skiva...gick bättre när jag satte in den förstnämnda......
Citera
2007-11-19, 14:03
Bannlyst
Citat:
Hej
Tack.
Dock tar jag på mig lilla dumstruten och erkänner att det är svårt att installera WinXP med en officeXP-skiva...gick bättre när jag satte in den förstnämnda......

haha, snyggt jobbat
Citera
2007-11-19, 14:30
Citat:
Hej
Tack.

hahaha, inte lätt då inte ! =D
Citera
2007-11-19, 16:35
Medlem
MaZtoRs avatar
HAHAHAHA. Alltid lika roligt när någon gör bort sig.
Citera
2007-11-19, 21:27
Medlem
Afrokamels avatar
Man kan väl ta sig in genom att trycka F8 när datorn startar upp, då kan man välja felsäkert läge och då behöver man ingen kod.
Hehe snygg tabbe btw :P
Citera
2007-11-20, 14:03
Bannlyst
haha Roligaste idag
Citera
2007-11-20, 16:28
Medlem
MaZtoRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrokamel
Man kan väl ta sig in genom att trycka F8 när datorn startar upp, då kan man välja felsäkert läge och då behöver man ingen kod.
Hehe snygg tabbe btw :P

Då loggar man in som administratör och om det finns lösenord för det så behöver man ju självklart det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in