• 1
  • 2
2007-11-14, 13:58
Medlem
Har lite frågor om programet som jag absolut inte kan förstå

1. Är det bara jag som tycker att alla fyra tjejerna är extremt fula?
2. Varför dejtar tjejerna bara extremt fula killar
3. Tycker folk på allvar att våra unga tjejer ska ha dessa monster som förebilder?
4. Borde man inte lagt ner serien redan efter första säsongen?
Citera
2007-11-15, 20:21
Medlem
ramlösas avatar
Du är inget fan av sex and the city märker jag... Men hur kommer det sig då att serien nådde otrolig framgång både i USA o andra delar av världen? Nu kommer du nog svara för att tjejer är lättpåverkade och bla bla... Kanske det! Men det fria valet är otroligt bra o det fanns nog nån anledning till att så många bänkade sig varje vecka. Nu kommer det ju tom en film om dom. Och det om att dom inte ens är snygga... Ja du, jag håller inte med dig. Dom ser bra ut! Även om dom INTE hade vatt snygga, va hade det gjort för skillnad? Som du kanske märker så kollade jag på serien och älskade den, precis som många andra tjejer. Man kan se det som vår egen lilla bibel Och som du kanske vet så ska man inte svära i kyrkan
Citera
2007-11-15, 20:24
Medlem
mrspinks avatar
Alla har personligheter som heter duga, deras dilemman och liv är sjukt intressanta och man fastnar för det. även om de är fula blir de inte fula i och med deras grymma personligheter. jag är ett feting-fan, men är inte alla det kanske jag kan förstå. du behöver inte titta på det
Citera
2007-11-15, 20:43
Medlem
Sugarfrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan_Bus

3. Tycker folk på allvar att våra unga tjejer ska ha dessa monster som förebilder?

1. Tycker Charlotte är fin
2. Det är en serie, tror inte dom bestämmer själv.
3. Går att diskutera
4. Väldigt uppskattad serie av tjejer och killar, inte minst av min flickvän som säkert sett den 10 ggr.
Citera
2008-01-09, 17:52
Medlem
Il Barones avatar
Sökte och hittade ingen riktigt ''officiell'' tråd för denna serie, så denna tråd får väl bli det.

Har endast sett ett par avsnitt, de dagar där det sändes runt jul.
Föll för serien direkt, tror att de (6) avsnitt jag såg var från säsong 5.

Hur som helst, just när jag börjat titta på serien så slutar TV3 självklart sända serien, mitt under pågående säsong.
Har kikat lite på TV3s hemsida och försökt hitta någon information om de tänkt visa serien igen men utan resultat.
Vi får hoppas att de gör det.

Någon som har torrent eller vet vart man kan ladda ner serien, tänker främst på DVDr format?
Citera
2008-01-09, 17:59
Medlem
Ja, men även om serien är sjukt spännande och deras situationer är roliga och så.. Visst köper det, men dem kunde väll endå vallt ett par najsiga brudar
Citera
2008-01-10, 05:13
Medlem
Citat:

1. Nej, 3 av fyra är vidriga, speciellt hyvudpersonen som ser ut att vara runt 55 år.

3. Ja, det verkar nästan så, åtminstone hos jänkarna. Detta är helt groteskt, ingen av dom har något som helst existensberättigande.
Citera
2008-01-10, 13:45
Medlem
Bäckahästs avatar
Det är inte meningen att dom ska vara snygga, det är meningen att dom ska vara lite efter bäst-före datum om man säger så.

Fast Charlotte (hon med svart hår) ser helt ok ut.
Citera
2008-01-10, 14:24
Medlem
biljons avatar
Citat:

1. Tjejerna har medvetet valts ut för att ange tonen av att karaktärerna dom spelar inte har kommit till sina positioner i livet pga sitt utseende utan genom att vara duktiga på det dom gör. Så gör dom flesta trots allt gör karriär.
2. Se svar ett, killarna (karraktärerna) är också karriärister i det flesta fallen.
3. Min dotter får hellre ha en förebild som blivit något pga sitt kunnande istället för sitt utseende.
4. Tydligen inte..

Serien skapades inte för att attrahera ytliga dummerjönsar.
Citera
2008-01-10, 14:43
Medlem
Cruella de Vils avatar
Jag tycker inte att tjejerna ser helt tokiga ut. I alla fall inte hon som skriver och den mörkhåriga lite pryda tjejen (Charlotte?). Hon är ju faktiskt riktigt söt.

Serien är förövrigt jäkligt rolig. De hamnar i olika situationer och det är kul att följa deras liv och förhållanden. En hel del sexscener dessutom

Men varför slutade det sändas på tv 3?? Jag fattar inte, en dag var serien bara borta. Vart sänds serien nu?
Citera
2008-01-10, 17:56
Medlem
Il Barones avatar
Precis, har som sagt försökt få reda på varför den inte sänds mer, utan resultat dock.

En film av denna serie har förövrigt premiär i USA 2009.
Citera
2008-01-10, 18:03
Medlem
Mr Blondes avatar
Citat:

Svarar du inte själv, enligt ditt tycke, på fråga 2 genom fråga 1?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in