2007-11-13, 22:18
Medlem
Varulvs avatar
Tjena!

Flashback är väl det forum där det finns allra flest forumdelar och här kan man snacka om det mesta! Däremot saknar jag ett forum där man kan diskutera Rollspel (Live och bordsrollspel), Warhammer och andra liknande figurspel.

Vad tycker folket här, är det lönt?
Citera
2007-11-13, 22:20
Medlem
Heinzes avatar
Frågan har varit uppe förr, om jag inte minns fel ville admin ha exempel på 15 trådar eller liknande som berörde ämnet. Sök och du skall finna¨(när sök funkar igen)
Citera
2007-11-13, 22:32
Medlem
Grillen89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Frågan har varit uppe förr, om jag inte minns fel ville admin ha exempel på 15 trådar eller liknande som berörde ämnet. Sök och du skall finna¨(när sök funkar igen)
Måste det vara trådar som finns eller kan man ge exempel på trådar? Iofs bordet det kanske finnas intresse först innan man slänger upp en ny forumsdel men jag är i alla fall på en sådan här del. Håller själv på med Warhammer och det skulle vara trevligt att diskutera.
Citera
2007-11-14, 16:57
Medlem
Varulvs avatar
Problemet med att hitta 15 trådar som berör ämnet är väl det att det faktiskt inte finns ett forum att posta dessa trådar i och dom hör inte hemma någonstans för tillfället?

Men ska kolla när Sök fungerar.
Citera
2007-11-14, 17:09
Medlem
LadyTieras avatar
Jag stödjer helhjärtat ett sådant forum!
Citera
2007-11-14, 18:03
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Jag stödjer helhjärtat ett sådant forum!

Låter jättebra!

Jag trivs som sagt jättebra här på Flashback som det är men det sakns forum för ett utav mina huvudintressen som jag vill kunna diskutera och jag har inte hittat någonstans där trådarna hör hemma och därför har jag inte heller startat några diskussioner.

Jag har en hel drös med ämnen att diskutera i detta däremot som är seriösa trådstarter och inte listtrådar. Behövs det sådana exempel också så an jag skriva ner dessa.
Citera
2007-11-14, 18:13
Medlem
Shitzors polares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Behövs det sådana exempel också så an jag skriva ner dessa.

Gör gärna det.

För enligt mig är rollspel/warhammer ett ganska smalt ämne. Men det kan ju bero på att jag själv inte sysselsätter sig med något av det.

Vore kul att höra vad man kunde snacka om i ett eventuellt delforum.
Citera
2007-11-14, 18:26
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shitzors polare
Gör gärna det.

För enligt mig är rollspel/warhammer ett ganska smalt ämne. Men det kan ju bero på att jag själv inte sysselsätter sig med något av det.

för mig är det stort, bara skillnaden mellan 91:ans d&d och efterföljande versioner, regeländringar etc kan ta upp ett helt delforum om vi sedan kryddar med figurspel så blir det änn större.

Rollspel och Figurspel
Citera
2007-11-14, 18:33
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
för mig är det stort, bara skillnaden mellan 91:ans d&d och efterföljande versioner, regeländringar etc kan ta upp ett helt delforum om vi sedan kryddar med figurspel så blir det änn större.

Rollspel och Figurspel

Ett forum för rollspel och warhammer stödjer jag helhjärtat Faktiskt varit förvånad över att det inte funnits med tanke på hur stora Sverok är.
Citera
2007-11-14, 18:35
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock
Ett forum för rollspel och warhammer stödjer jag helhjärtat Faktiskt varit förvånad över att det inte funnits med tanke på hur stora Sverok är.
Jag har länge jobbat för att ett sådant forum skall komma till så jag är glad att fler håller med mig
Citera
2007-11-14, 18:40
Bannlyst
Det kanske kan vara ett forum som behöver invites? Känns ju jobbigt att behöva outa sig som oskuld
Citera
2007-11-14, 18:59
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shitzors polare
Gör gärna det.

Builds för D&D 3.5 [Hur man maxar ut en class]

Arméuppsättningar för Warhammer Fantasy/40k och diskussion kring dessa

World of Darkness - Tråd för White Wolfs rollspel (Werewolf, Vampire, Hunter, m.fl.)

Exalted - Diskutera 2.0

Warhammer 40.000 Apocalypse - Diskussioner kring den nya kampanjen

Det är några få "Klistrade" trådar man kan göra.

Sen finns det många grejor man kan starta trådar om, som exempelvis "Mitt äventyr för D&D, Läs och diskutera".

Ja du förstår nog
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in