2007-11-14, 18:59
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Jag har länge jobbat för att ett sådant forum skall komma till så jag är glad att fler håller med mig

Vet genom mitt jobb att Sverok är det största ungdomsförbundet i landet med runt 100 000 medlemmar, så intresset är ju enormt. Känns som en självklarhet att ett sånt forum ska finnas på FB. Backar upp dig till 100%
Citera
2007-11-14, 19:00
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Det kanske kan vara ett forum som behöver invites? Känns ju jobbigt att behöva outa sig som oskuld

Jag förstår inte alls?
Citera
2007-11-14, 19:01
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock
Vet genom mitt jobb att Sverok är det största ungdomsförbundet i landet med runt 100 000 medlemmar, så intresset är ju enormt. Känns som en självklarhet att ett sånt forum ska finnas på FB. Backar upp dig till 100%

Föreningen jag är medlem i är med Sverok bland annat. Vi har både figurspel och rollspel som våra huvudaktiviteter. Även brädspel som Talisman och Exalted: War of the Throne spelas givetvis

Själv spelar jag väldigt många olika rollspel och även både Warhammer Fantasy och Warhammer 40.000.
Citera
2007-11-14, 19:05
Avslutad
Helt klart en bra idé. Anledningen till att det inte finns så många trådar gällande ämnet är att det är sådant som det finns rätt många forum kring. Skulle det finnas en forumdel på flashback skulle väl folk börja skriva där istället (jag skulle iaf göra det).

Är ju en rätt stor genre egentligen, blir som ett eget nördforum Finns ju utöver det nämnda massa skumma brädspel, kortspel mm som folk gillar att syssla med så jag tror det är en rätt stor målgrupp. Mest för att alla som sysslar med sånt alltid geekar diverse forum och därför blir aktiva.

EDIT: nej du LadyTiera, nu vet jag att du inte finns på riktigt. Oavsett hur många påhopp jag nu kommer få
Citera
2007-11-14, 19:12
Medlem
Mr Borelias avatar
Mr Borelia ser mer än gärna en del för Rollspel och dylikt, kommer dock inte på så många ämnen såhär på rak arm

Men Warhammer (brädspel) har en självklar plats,

Förhoppningsvis kommer "Flashback-kuken" bytas ut mot typ "min warhammer armé spöar din warhammer armé" osv

Keep up the good work comrades, snart har vi en egen forumsdel, där vi kan känna oss hemma, en plats vi kan kalla "våran"

Puss
//Mr Borelia (rollspelsmästare sedan 1995)
Citera
2007-11-14, 19:16
Medlem
Varulvs avatar
Kom på ytterligare en topic:

Visa dina Arméer och modeller! [Bildtråd]

Citera
2007-11-14, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Kom på ytterligare en topic:

Visa dina Arméer och modeller! [Bildtråd]

Ska man skapa lite roliga trådar? Jag har massa bilder att visa upp och jag antar att andra har det. Är bara kul att kommentera folks bilder och få tips osv.

Vart bör man posta sådant egentligen? Kultur: övrigt kanske, fast de gäller nog bara för målningstrådar och inte de krings spelet i sig. övriga droger?
Citera
2007-11-14, 20:17
Medlem
Jag stödjer ett dylikt förslag. Warhammer är ju skitroligt.
Varför inte ha ett forum för figurspel, rollspel, sällskapsspel och kortspel helt sonika. Frågan är hur indelningen bör vara mer exakt!

Någon som minns Chronopia-utgåvan av Drakar & Demoner? Det var tider det.
Men favorituniversumet är ändå Dungeons & Dragons, mer mångfacetterat och välgjort får man leta efter.
Citera
2007-11-14, 20:33
Medlem
fuskas avatar
OJ va roligt med ett sånt forum, har inte spelat eller målat warhammer/Wh40K efter 94cirkus. Funderar på att gå ner till Gamesworkshop affären och fråga om man får låna armér och liva upp gammla minnen.
Men är det ingen som har spelat Necromunda? vi testa även warhammer quest.

Jag tycker att det är självklart det ska finns ett sånt forum på fb. Jag har tusen och en fråger om det här!
Citera
2007-11-14, 21:01
Medlem
Jag hoppas att det, om forumet uppstår, även ingår rena lore-diskussioner om alltifrån squigs till The Planes, och antediluvians.

Någon som spelar Magic? Måste säga att jag tycker att det är riktigt trist, av någon anledning var det mycket mer underhållande när det var stort. Kanske för att de flesta höll på med det...
Citera
2007-11-14, 21:04
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitamin_skurk
Jag hoppas att det, om forumet uppstår, även ingår rena lore-diskussioner om alltifrån squigs till The Planes, och antediluvians.

Någon som spelar Magic? Måste säga att jag tycker att det är riktigt trist, av någon anledning var det mycket mer underhållande när det var stort. Kanske för att de flesta höll på med det...

Magic har aldrig intresserat mig

ja, Lore diskussioner kan vara mycket intressant, och kan hålla på i evigheter. Ett Rollspels och Figurspelsforum till folket!
Citera
2007-11-14, 21:16
Medlem
Mr Borelias avatar
En fråga....

Om Admin skulle få för sig att skapa en forumsdel för rollspel och dylikt, hur lång tid skulle det ta innan det blir färdigt?

Innan vi kan skapa de första trådarna och slänga upp bilder på figurer osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in