Citat:
Ursprungligen postat av
kovilde
Hej. Jag har väldigt tunt hår som lätt reagerar på vind och sällan håller sig på plats utomhus. Man ser även hårbotten extra tydligt på vissa ställen och jag vill dölja det.
En produkt som funkar mot detta är Proffs torrschampo.
Dock så har jag, sen jag började använda detta torrschampo varje dag tappat mycket hår så jag undrar om det finns någon annan prodult som ger liknande eftekter som mitt torrschampo.
Torrschampot gjorde håret mycket tätare och håret höll sig verkligen på plats hela dagen.
Tvätta håret alla dagar som du använt stylingprodukter för att undvika förslitning, och låt helst håret vara rent och fritt från produkter i åtminstone 12-14h om dagen så det hinner återfetta sig. Har man tunna strån tycker jag barnshampoo fungerar bäst, starkare vanligt billigt vuxenshampo har så starka tensider att det kan torka ut håret hela dagen och göra det ännu mer flygigt.
Torrshampo är ju väldigt uttorkande och slitsamt och kan vid upprepad användning framkalla eksem och torrmjäl, du kan testa något som ger en lätt följsam stadga, det är den effekten som gör att håret känns tjockare. k18 tycker jag är en ganska bra (men lite dyr) leave in produkt som funkar fint att ha när håret är nytvättat. Dyra tuber, men räcker ju länge om du har förhållandevis lite hår på huvudet, då behöver man bara ha i en fjärdedels ärtstorlek och fördela det med kam. Därefter kan du köra en lätt hårspray som inte är specificerad för stadga, det fördelar också håret så det känns tjockare och täcker hjässan bättre samtidigt som står emot vinden lite bättre med. Kör själv kms playable texture sedan antalet år.