2020-09-08, 22:45
Medlem
mr.demons avatar
Uppercut Matte Clay. Doftar gott som fan. Typ AKO kola. Men helvete vad svårt att få ut ur håret.
Citera
2020-09-16, 23:58
Medlem
JustZlatans avatar
Vad är bäst att använda om man bara vill ha lite stadga på håret och det ska inte synas att man har produkter i håret?
Citera
2020-10-12, 20:37
Medlem
Tips på schysst produkt för tjockt hår?
Vill ha något som gör att håret ligger på plats, möjligt att kunna styla håret, bakåt m.m. och att det ligger still.

Har testat fudge & lanza men funkar fan inte på mitt hår. Tror mitt hår är för tjockt för det.
Citera
2020-10-12, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstock
Vill ha något som gör att håret ligger på plats, möjligt att kunna styla håret, bakåt m.m. och att det ligger still.

Har testat fudge & lanza men funkar fan inte på mitt hår. Tror mitt hår är för tjockt för det.

Jag kör detta. Det är ett pulver-vax och funkar bra till mitt tjocka hår iaf. Det ser dessutom inte ut som att du har några produkter i håret. Nackdelen är att det tar slut ganska fort.

https://lyko.com/sv/schwarzkopf-prof...BoC8WoQAvD_BwE
Citera
2020-11-19, 02:47
Medlem
Freebss avatar
Har kanske runt 15 cm långt hår som är förbannat tjockt & jag gillar att ha det bakåt, inte som ett bakåtslick. utan mer ett schwung bakåt.

Har nog testat 4-5 olika vaxer men inget håller. Vad fan ska man använda?
Citera
2021-03-03, 14:49
Medlem
Bartz.Lejons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebs
Har kanske runt 15 cm långt hår som är förbannat tjockt & jag gillar att ha det bakåt, inte som ett bakåtslick. utan mer ett schwung bakåt.

Pomade?
Citera
2021-05-31, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstock

Citat:
Ursprungligen postat av Freebs

Har ni hittat något?
Jag har ju exakt samma problem och kan inte hitta någon produkt som gör det jag vill.

Jag vill ha det som Jake Gyllenhaal
https://secure-journal.hautehorloger...llenhaal-d.jpg

https://imagesvc.meredithcorp.io/v3/...l-2-1-2000.jpg

Jag har riktigt tjockt hår och vill ha det bakåt lite snett bakåt men det ska inte se blött ut. Alla produkter jag har testat så kommer håret framåt tillslut oavsett hur mycket produkt jag har i håret.
Citera
2021-06-03, 03:11
Medlem
Freebss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Har ni hittat något?
Jag har ju exakt samma problem och kan inte hitta någon produkt som gör det jag vill.

Jag vill ha det som Jake Gyllenhaal
https://secure-journal.hautehorloger...llenhaal-d.jpg

https://imagesvc.meredithcorp.io/v3/...l-2-1-2000.jpg

Jag har riktigt tjockt hår och vill ha det bakåt lite snett bakåt men det ska inte se blött ut. Alla produkter jag har testat så kommer håret framåt tillslut oavsett hur mycket produkt jag har i håret.
https://lyko.com/sv/lanza/lanza-urba...4aAsPdEALw_wcB

Tog bara första bästa länk, så köp inte just där i från. Men det sitter fan bra!
Citera
2021-06-21, 19:19
1. Jag har svårt att förstå vilken hårprodukt som är en pomada. Det är så populärt i usa och england, men om man kollar tex prisjakt så finns det inte någon typ av produkt som heter pomada.

2. Gele är alltid genomskinligt, så det är lätt att veta vilken hårprodukt som är gele, eller?

3. Hur vet jag om det är pomada eller vax jag har hemma?

4. Vilken styrka bör man använda? Det står på förpackningarna 1 eller 2 osv upp till 4 eller 5. Osäker vilken styrka som är bra att använda om man har långt hår som man vill kamma bakåt utan att vinden förstör det direkten. Det jobbiga med min hårprodukt (vet inte om det är vax eller pomada, men det är styrka 4 på den) är att om vinden förstår frisyren så är den förstörd för hela dagen. Det fungerar inte bara att komma bakåt håret igen, håret är redan löst och faller lätt loss från bakåtkammade hållningen.

5. Är det bättre köpa på nätet eller fungerar det lika bra att bara springa in i tex ICA och köpa?
Citera
2021-08-08, 11:49
Medlem
Hej. Jag har väldigt tunt hår som lätt reagerar på vind och sällan håller sig på plats utomhus. Man ser även hårbotten extra tydligt på vissa ställen och jag vill dölja det.

En produkt som funkar mot detta är Proffs torrschampo.

Dock så har jag, sen jag började använda detta torrschampo varje dag tappat mycket hår så jag undrar om det finns någon annan prodult som ger liknande eftekter som mitt torrschampo.

Torrschampot gjorde håret mycket tätare och håret höll sig verkligen på plats hela dagen.
Citera
2021-08-08, 13:37
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kovilde
Hej. Jag har väldigt tunt hår som lätt reagerar på vind och sällan håller sig på plats utomhus. Man ser även hårbotten extra tydligt på vissa ställen och jag vill dölja det.

En produkt som funkar mot detta är Proffs torrschampo.

Dock så har jag, sen jag började använda detta torrschampo varje dag tappat mycket hår så jag undrar om det finns någon annan prodult som ger liknande eftekter som mitt torrschampo.

Torrschampot gjorde håret mycket tätare och håret höll sig verkligen på plats hela dagen.

Tvätta håret alla dagar som du använt stylingprodukter för att undvika förslitning, och låt helst håret vara rent och fritt från produkter i åtminstone 12-14h om dagen så det hinner återfetta sig. Har man tunna strån tycker jag barnshampoo fungerar bäst, starkare vanligt billigt vuxenshampo har så starka tensider att det kan torka ut håret hela dagen och göra det ännu mer flygigt.

Torrshampo är ju väldigt uttorkande och slitsamt och kan vid upprepad användning framkalla eksem och torrmjäl, du kan testa något som ger en lätt följsam stadga, det är den effekten som gör att håret känns tjockare. k18 tycker jag är en ganska bra (men lite dyr) leave in produkt som funkar fint att ha när håret är nytvättat. Dyra tuber, men räcker ju länge om du har förhållandevis lite hår på huvudet, då behöver man bara ha i en fjärdedels ärtstorlek och fördela det med kam. Därefter kan du köra en lätt hårspray som inte är specificerad för stadga, det fördelar också håret så det känns tjockare och täcker hjässan bättre samtidigt som står emot vinden lite bättre med. Kör själv kms playable texture sedan antalet år.
Senast redigerad av MrMario 2021-08-08 kl. 13:43.
Citera
2021-08-12, 07:32
Medlem
Jag har runt 7-8cm från axellångt hår, och har det antingen i tofs eller bakom öronen. Ja undrar vilken produkt är snyggt att ha i om man vill att håret ska se fuktigt ut, som om man kommer ur duschen och handdukstorkat håret lite lätt, inte oljigt men kanske en lätt oljig glans?
Hur skickar man in bild på sin frisyr förresten så man kan visa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in