Citat:
Hittills i år har 12.821 svenskar och 9.203 irakiska medborgare invandrat till Sverige, enligt SCB. Totalt har 73.953 personer invandrat under året - fullt jämförbart med rekordåret 2006, då 95.750 personer invandrade.
Här är ju ett litet tillfälle för mig som inte är nån mästare i matematik att ändå få räkna på lite enklare tal.
Totalt hittills har alltså 73953 personer kommit i år. Vi tar det minus antal "svenskar" 12821, då får vi 61132 kvar. Eftersom jag är snäll idag så drar jag av några till 60000 jämt.
Om vi säger att varje person kostar 300:- per dag. Har faktiskt ingen aning just nu men det är knappast orimligt med tanke på byggande av baracker, mat, sjukvård, polisiära insatser när det är bråk, kläder, advokater hit och dit, tolkar o.s.v. Så tar vi helt enkelt 300KR*60000personer*365dagar, så får vi genast den
hiskeliga summan av 6 miljarder och 570 miljoner kr.
Då har jag antagligen räknat snällt. Sen får vi inte glömma de tiotusentals som kom förra året....för att inte tala om dem som väntas komma....
FY FAN VAD JAG HATAR OCH AVSKYR DE SATANS JÄVLA POLITIKERHELVETEN SOM ÄR SKYLDIGA TILL DETTA!!!!

+ en kräksmiley till riksdagshuset för varje blatte