2007-11-13, 14:47
Bannlyst
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=970065&lid=puff_970255&lpo s=rubrik

Citat:
Hittills i år har 12.821 svenskar och 9.203 irakiska medborgare invandrat till Sverige, enligt SCB. Totalt har 73.953 personer invandrat under året - fullt jämförbart med rekordåret 2006, då 95.750 personer invandrade.

I fjol angavs den tillfälliga asyllagen som skäl till de höga siffrorna. Och i år består nivån, utan asyllagen.

Finns det ingen gräns på hur många vi anses kunna ta in? Varför diskuteras detta överhuvedtaget inte i media eller i debatter?

Hur många har Danmark, Finland och Norge tagit in? Ett par hundra? Pinsamt

I längden påverkar ju det här våran värfärd
Citera
2007-11-13, 14:49
Medlem
Emp-snubbes avatar
Det tystas väl ner utav bara helvete och om man försöker säga något så blir man genast klassad som rassist av hela vänsterblocket. Uscha, det finns för mycket vänstervridet pack som vägrar att öppna ögonen.
Citera
2007-11-13, 14:52
Bannlyst
Attans, du hann skapa en tråd före mig.

Här är hela TT-artikeln:

http://tv4nyheterna.se/1.205027/nyheter/2007/11/13/fortsatt_stor_invandring

Fortsatt stor invandring

Invandringen till Sverige är fortsatt stor, trots att effekterna av fjolårets tillfälliga asyllag nu försvunnit.

Publicerad 13 nov 2007 11:33
Uppdaterad 13 nov 2007 11:34

Som tidigare är den största grupp som invandrar svenskar som bott några år utomlands. Men den irakiska invandrargruppen närmar sig den svenska i storlek. Efter tre kvartal 2007 har 12 821 svenska medborgare och 9 203 irakiska medborgare invandrat till Sverige, enligt SCB.

Rekordtempo
Totalt har de tre första kvartalen producerat 73 953 invandrare, fullt i nivå med fjolårets första tre kvartal. 2006 slutade som ett rekordår för invandring med 95 750 invandrare totalt, en ökning med 47 procent mot 2005.
I fjol angavs den tillfälliga asyllag som gällde mellan slutet av 2005 och början av 2006 som främsta orsak till den stora invandringen. I år består alltså nivån, lagen förutan.
Sverige är också populärt i nya EU-länder. Rumänsk invandring till Sverige har på ett år nästan tiofaldigats till 1 957 för de tre första kvartalen. Detsamma med bulgariska invandrare, som uppgick till 927. De båda länderna blev EU-medlemmar från den 1 januari i år. Polska medborgare invandrar också i allt högre grad till Sverige, 5 777 i år, en ökning med 22 procent mot i fjol.

Fler föds
Även utvandringen ökar. Hittills i år har 34 365 personer utvandrat, hälften var svenskar som beger sig till nordiska eller engelskspråkiga länder. Den andra hälften är utländska medborgare som flyttar till hemlandet.
Födelsetalen är också höga. De tre första kvartalen 2007 föddes flest barn sedan 1994, totalt 82 661. Med 68 395 döda gav det ett födelseöverskott på 14 266.
Den sista september i år hade Sverige 9 166 827 invånare.

TT
Citera
2007-11-13, 15:04
Bannlyst
Dilemmat i Sverige som resultat i detta

TV4 har nollarasismvecka mot muslimer och Islam

Invandrartjejer får egna badtider eftersom det är förbjudet för dom att bada med pojkar

Vi får se gång på gång hur brandkår och ambulans attackeras och måste ha poliseskort

Vi får se vinklade reportage om trångbodda lägenheter i invandrarområden och vänstern vill tvinga andra kommuner som säger nej att ta ansvar. Gör dom inte det hängs de ut som dåliga

Inte ett enda snack om att nu måste vi stoppa invandringen!

Bara jag som undrar hur fan alla får plats?
Citera
2007-11-13, 15:09
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Bara jag som undrar hur fan alla får plats?

Alla får plats genom ökat skattetryck tillsammans med nedmontering av den välfärd våra föräldrar och farföräldrar byggt upp.

Skolan, vården, omsorgen, polisen, militären, infrastrukturen. ALLT försämras från år till år för att täcka kostnaden för massinvandringen.

97 000 personer, det är en helt ny större svensk stad som infrastrukturmässigt och omsorgsmässigt skall byggas. PER ÅR. Utan några som helst externa intäkter.

Det behövs inte ett Nobelpris i ekonomi för att räkna ut hur mycket detta kommer skita sig när nästa lågkonjunktur kommer.
Citera
2007-11-13, 15:14
Medlem
Yanko Pitchs avatar
Och hur länge skall denna massinvandringen hålla på?
Citera
2007-11-13, 15:20
Medlem
Här finns en siffra som jag skulle...

veta lite mer om:

"Efter tre kvartal 2007 har 12 821 svenska medborgare och 9 203 irakiska medborgare invandrat till Sverige, enligt SCB."

.............

Jag har blivit så misstänksam att jag faktiskt skulle vilja veta från vilka länder dessa "svenska medborgare" kommer i från. Med det devalverade begreppet "svensk medborgare" som används så inser jag genast skillnaden om den "svenske medborgaren" anländer från ex. Island eller från Libanon/Palestina/Kurdistan.

Det fanns s.k "svenska medborgare" som rapporterade i radio och TV om oroligheterna i Gazaremsan under sommaren. Dessutom var det många tusen "svenska medborgare" som evakuerades från Libanon i fjol.
Citera
2007-11-13, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ufomongo
Alla får plats genom ökat skattetryck tillsammans med nedmontering av den välfärd våra föräldrar och farföräldrar byggt upp.

Skolan, vården, omsorgen, polisen, militären, infrastrukturen. ALLT försämras från år till år för att täcka kostnaden för massinvandringen.

97 000 personer, det är en helt ny större svensk stad som infrastrukturmässigt och omsorgsmässigt skall byggas. PER ÅR. Utan några som helst externa intäkter.

Det behövs inte ett Nobelpris i ekonomi för att räkna ut hur mycket detta kommer skita sig när nästa lågkonjunktur kommer.

Det jag mena är att vi tagit emot nästan 3-4 mindre städer på 30.000. Det är ju knappast att det byggs i samma takt som det kommer in? Mer vinklade reportage om hur trångbott det är?

När lågkonjukturen kommer så kommer troligtvist Måna Muslim att vara statsminister 2010

Hur ska hon då lösa dessa problem? Jo bl a genom att tvinga kommuner genom lagändring att ta in fler.

Sedan kommer hon väl även att masstokhöja skatter för att finansiera detta

Svensk media är så jävla bra på att ta reda på fakta och avslöja saker

Men detta tiger man om
Citera
2007-11-13, 15:31
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanko Pitch
Och hur länge skall denna massinvandringen hålla på?
Ingen vet... Det är det som är det jävliga och just nu verkar det inte
finnas nån som vill stoppa eländet, fortsätter det så här kommer
svenskarna vara i moritet om en 20-30 år. Vansinne!
Citera
2007-11-13, 15:35
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Det jag mena är att vi tagit emot nästan 3-4 mindre städer på 30.000. Det är ju knappast att det byggs i samma takt som det kommer in? Mer vinklade reportage om hur trångbott det är?

När lågkonjukturen kommer så kommer troligtvist Måna Muslim att vara statsminister 2010

Hur ska hon då lösa dessa problem? Jo bl a genom att tvinga kommuner genom lagändring att ta in fler.

Sedan kommer hon väl även att masstokhöja skatter för att finansiera detta

Svensk media är så jävla bra på att ta reda på fakta och avslöja saker

Men detta tiger man om
Japp det som vi ser nu är början till slutet för Sverige som välfärdstat och kanske också som nation på sikt, iallafall som svenskarnas hemland...
Citera
2007-11-13, 15:43
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
veta lite mer om:

"Efter tre kvartal 2007 har 12 821 svenska medborgare och 9 203 irakiska medborgare invandrat till Sverige, enligt SCB."

.............

Jag har blivit så misstänksam att jag faktiskt skulle vilja veta från vilka länder dessa "svenska medborgare" kommer i från. Med det devalverade begreppet "svensk medborgare" som används så inser jag genast skillnaden om den "svenske medborgaren" anländer från ex. Island eller från Libanon/Palestina/Kurdistan.

Det fanns s.k "svenska medborgare" som rapporterade i radio och TV om oroligheterna i Gazaremsan under sommaren. Dessutom var det många tusen "svenska medborgare" som evakuerades från Libanon i fjol.

Glöm inte att det också varit ovanligt oroligt i Somalia under 2006-2007, vilket har gjort att många svenska medborgare "återvänt hem". Undrar hur många av dessa som tillhörde de fundamentalistiska "Islamiska Domstolarna", som blev utsparkade tidigare i år?
Citera
2007-11-13, 16:11
Medlem
Helt riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bastardo
Glöm inte att det också varit ovanligt oroligt i Somalia under 2006-2007, vilket har gjort att många svenska medborgare "återvänt hem". Undrar hur många av dessa som tillhörde de fundamentalistiska "Islamiska Domstolarna", som blev utsparkade tidigare i år?

Det tänkte jag då inte ens på. Förmodligen måste sådan statistik specialbeställas från SCB.
Sverige har säkerligen berikats med en hel del s.k "hemvändare". "Hemvändare" som knappast kommer att göra ett handtag för Sverige utan bara går omkring och lyfter soc.bidr. i väntan på nästa uppror i något islamterroristnäste.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in