2007-11-13, 16:18
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingpong8345

Tror däremot ännu mer på att det är någon/några som vill visa omvärlden vad dom går för genom att göra en sån här sak! Og är ju slut som artister nu, frågan är vilka som tar över? BMC, Asir kanske rentav nån ny grupp?

Visa framfötterna...flytta fram sina positioner...visa omvärlden vad dom går för...
Det här förstår jag inte alls...
Hur visar man vad man går för genom vandalism (ganska avancerad sådan iofs)? Jag citerar mig själv ;
Tror du att konkurerande gäng tänker "Fan de vågar skjuta sönder polishelikoptrar! Det är bäst att vi lämnar över våra krogar och slutar langa på deras territorier!"?
Citera
2007-11-13, 16:19
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av callcia
Kanske gärningsmännen behövde försätta helikoptrarna ur spel, så att de säkrare kan genomföra ett rån?

Det ekar visst härinne
Citera
2007-11-13, 16:48
Medlem
Har det hörts nåt från presskonferensen kl16?

/OP
Citera
2007-11-13, 17:31
Medlem
Hade det här någon koppling till skottlossningen i Partille?
Citera
2007-11-13, 17:48
Medlem
kåte leifys avatar
Vilka gäng?

"Göteborgspolisen bekräftar att man har ett uppblossande gängkrig mellan två rivaliserande kriminella organisationer i Göteborg.

På en presskonferens i dag berättades att man nu förstärker insatserna mot den organiserade brottsligheten.

– Vi har ett gängkrig mellan två rivaliserande gäng här i Göteborg, säger polisens kommenderingschef Klas Friberg."

Taget från artikeln nedanför

http://www.aftonbladet.se/goteborg/article1235180.ab
Citera
2007-11-13, 18:02
Medlem
30 skott mot partille polisstation
3 polis-helikoptrar sönderskutna
bombhot mot frölunda imorse
skottlossning i backa.
OG lever kan jag lova och dom är i krig med Bandidos.

sen vet jag fortfarande inte vad det handlade om i backa med den stora fighten, men det ser jag inte som samband med det andra

dessutom skottlossning igen mot en bil i backa idag.

2 tidigare stora krigen i göteborg har polisen punktmarkerat alla parter, är det så att dom vill förstöra för polisen redan från början denna gång?
Citera
2007-11-13, 18:29
Medlem
Bluebeast72s avatar
Enligt mig skall detta ses som statsterrorism o bestraffas synnerligen hårt. Dax att sätta in armens resurser för att röja upp bland träsket i gbg?
Citera
2007-11-13, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Enligt mig skall detta ses som statsterrorism o bestraffas synnerligen hårt. Dax att sätta in armens resurser för att röja upp bland träsket i gbg?

Håller med, att kalla det skadegörelse är lite väl lamt.
Citera
2007-11-13, 19:00
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Ok vilken stat är skyldig till terrorismen i fråga
Citera
2007-11-13, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Visa framfötterna...flytta fram sina positioner...visa omvärlden vad dom går för...
Det här förstår jag inte alls...
Hur visar man vad man går för genom vandalism (ganska avancerad sådan iofs)? Jag citerar mig själv ;
Tror du att konkurerande gäng tänker "Fan de vågar skjuta sönder polishelikoptrar! Det är bäst att vi lämnar över våra krogar och slutar langa på deras territorier!"?

Självklart menar jag inte att folk skulle ge upp för att "dom skjuter sönder polishelikoptrar och stationer" men sånna här sk styrkedemonstrationer är ett självklart inslag i gängkrigen, det börjar lite smått men eskalerar jävligt snabbt till sprängda bilar, skjutna människor och knivskärningar..
Citera
2007-11-13, 19:53
Medlem
gaylordfuckers avatar
det hittades flera vapen närheten av platsen i brunsbo där av en ak47
Citera
2007-11-13, 20:04
Medlem
Det om att OG skulle vara nedlagt är bara snack från polisens sida, samma sak sa dom om BSK för några år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in