• 1
  • 2
2007-11-13, 02:13
Medlem
iddqds avatar
Bytte från Fedora till Suse för ett tag sen. Installerade Amarok 1.4.7, och nu kukar sig skiten totalt. Ibland kan den få för sig att inte gå vidare till nästa låt i playlisten och ofta så hoppar vidare till nästa knappt en sekund efter att man har valt en låt. Någon som vet vad i helvete som har hänt?
Citera
2007-11-13, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iddqd
Bytte från Fedora till Suse för ett tag sen. Installerade Amarok 1.4.7, och nu kukar sig skiten totalt. Ibland kan den få för sig att inte gå vidare till nästa låt i playlisten och ofta så hoppar vidare till nästa knappt en sekund efter att man har valt en låt. Någon som vet vad i helvete som har hänt?

Du kanske har scannat in för mycket musik? Jag hade iof oxå problem likt den du beskriver med Amarok och Songbird. Jag löste det med att byta mediaspelare till Rythmbox som är mycket smidigare enligt mig, fast har tyvärr inte lika smart sökfunktion som songbird lr amarok. Men testa gärna Rythmbox.
Citera
2007-11-13, 05:57
Medlem
Mr YMCAs avatar
Jag hade ett dylikt problem i amaroK när det fanns döda låtar i spelningslistan.
Citera
2007-11-13, 07:20
Medlem
Anteuss avatar
Testa att skaffa Mysql om det är att det är för många låtar. Mycket snabbare och väldigt lätt att fixa.
Citera
2007-11-13, 11:28
Medlem
sillybillys avatar
Använder du ALSA som ljuddrivrutin?
Citera
2007-11-13, 17:40
Medlem
Fredrikb82s avatar
Varför använder folk AMORAK? har ju ett fruktansvärt jobbigt och ologiskt gränssnitt. Vad anser man är så överlägset gämfört någon av Itunnes lookalikeén att man står ut med det?
Citera
2007-11-13, 18:39
Medlem
Anteuss avatar
Snabb (med Mysql), lätt att installera, bra integration med last.fm, bra standard globala snabbtangenter.

Har själv inte sett nått bättre, men får jag något bra tips på nått bättre så ska ja testa det.
Citera
2007-11-13, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikb82
Varför använder folk AMORAK? har ju ett fruktansvärt jobbigt och ologiskt gränssnitt. Vad anser man är så överlägset gämfört någon av Itunnes lookalikeén att man står ut med det?

Jag håller med på den fronten.
Citera
2007-11-13, 19:14
Medlem
Fredrikb82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteus
Snabb (med Mysql), lätt att installera, bra integration med last.fm, bra standard globala snabbtangenter.

Har själv inte sett nått bättre, men får jag något bra tips på nått bättre så ska ja testa det.

Tyverr inte hitat nåon spelare som kommer upp i nivå med Itunes. Songbird (http://www.songbirdnest.com/ kommer nära fast för ostabil ännu.

Det som saknas i de Itunes likande spelarna är ett bra stöd för Ipod video. Jag övergav linux pga denna brist. Om det inte var för denna brist så hade jag haft linux som primärt oprativsystem.
Citera
2007-11-19, 20:35
Medlem
iddqds avatar
Nu gick allt totalt åt helvete med Amarok. Den vill inte ens spela upp mp3-filer längre. Tankade ner Rhythmbox men det verkar inte kunna sortera filerna på hårddisken, och då känns det rätt värdelöst. Vad finns det för bra program som kan göra detta?
Citera
2007-11-19, 20:50
Medlem
Jerka^s avatar
När jag hade strul med Amarok tog jag helt enkelt bort alla konfigfiler och startade om programmet så det skapades nya. I och för sig tappade den då bort alla spellistor och inställningar, men det var det värt för att få en fungerande spelare.

Jag tror det är de som ligger i /home/dittanvändarnamn/.kde/share/apps/amarok.
Citera
2007-11-19, 21:10
Medlem
sillybillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikb82
Tyverr inte hitat nåon spelare som kommer upp i nivå med Itunes. Songbird (http://www.songbirdnest.com/ kommer nära fast för ostabil ännu.

Det som saknas i de Itunes likande spelarna är ett bra stöd för Ipod video. Jag övergav linux pga denna brist. Om det inte var för denna brist så hade jag haft linux som primärt oprativsystem.

Itunes är ju riktigt riktigt segt.
amarok tycker jag också är lite segt, men funkar bra för mig.
Rhythmbox flyter på bra som fan, vet inte riktigt varför jag inte kör på det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in