Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-12, 22:47
  #1
Medlem
GAINER BRA???
nej det ska inte vara en exakt sån behöver lite tips för jag ska handla imorgon och söksystemet är urfunktion atm.

Har frågat en bodybuilder och en "Stark" kvinna som jobbar på MM sports vad för kosttillskott som är bäst flr viktuppgång

Den starka kvinnan gav mig detta recept:
1,5dl gainer
2,5 dl rödmkölk
1dl gräddglass
2msk rappsolja
mixa
drick på kvällen innan sänggående

+ 1 gainer efter träning.

Bodybuildern svarade självsäkert och brutalt:
4dl lättmjölk
2dl havregryn
1 banan
30gram protein

Samt 100% Maltodextrin
Morgon och kväll..

Feedback tack!
Citera
2007-11-12, 23:01
  #2
Medlem
Halte Haralds avatar
Det sista jag skulle göra är att dricka gainer/sötsaker innan jag går och lägger mig. Gainer består om jag läst rätt av malto dextrin, som är mycket farligt för tänderna(farligare än socker). Och nej jag har inte fel angående det då min far har varit tandläkare. Jag dricker gainer men jag gör det inte innan jag ska sova. Ser ingen mening med det. Och inet att äta överhuvudtaget, en rejäl frukost ska du ha pojk! Jag vägde 56 kilo för 5 veckor sen, jag har bara ätit gainer sedan dess. nu väger jag 67.
Citera
2007-11-12, 23:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Det sista jag skulle göra är att dricka gainer/sötsaker innan jag går och lägger mig. Gainer består om jag läst rätt av malto dextrin, som är mycket farligt för tänderna(farligare än socker). Och nej jag har inte fel angående det då min far har varit tandläkare. Jag dricker gainer men jag gör det inte innan jag ska sova. Ser ingen mening med det. Och inet att äta överhuvudtaget, en rejäl frukost ska du ha pojk! Jag vägde 56 kilo för 5 veckor sen, jag har bara ätit gainer sedan dess. nu väger jag 67.


Men nu bryr jag mig inte om mina tänder särskilt mycket, kan trots all borsta tänderna efter drycken, meningen att dricka innan sömn är väl så kroppen har något att ta energi ur så man inte vaknar helt tom, självklart ska jag även äta en enorm portion innan och lägger mig och storfrukost när jag vaknar PLUS en dryck..

Det lär ju hjälpa ännu mer att gå upp i vikt om man tillsätter extra kolhydrater och proteiner innan man sömn?
har även dålig aptit när jag går upp på morgonen men försöker
Citera
2007-11-13, 13:18
  #4
Medlem
PuXs avatar
Kan inte folk lägga ner att starta alla dessa kosttillskott-trådar. Startade en tråd bara några timmar innan din, som frågar exakt samma skit.
Citera
2007-11-13, 15:07
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuX
Kan inte folk lägga ner att starta alla dessa kosttillskott-trådar. Startade en tråd bara några timmar innan din, som frågar exakt samma skit.

Men som sagt hittade jag den tråden eftersom sökfunktionen var nedlagd.

edit: jaja dum edit ;x
Citera
2007-11-13, 23:01
  #6
Medlem
DimeWorshipers avatar
Om du ska ta något innan sömn så är gainer inte det bästa, det bästa är kasein protein som bryts ned långsamt.

För övrigt så är det ju viktigt och få i sig tillräckligt med protein framför allt. När du vet att du får i dig tillräckligt med protein så kan du börja med kostillskott för viktökning. En enkel formel för detta är din kroppsvikt i kilo gånger 2, alltså 2 gram protein per kilo kroppsvikt.

De flesta är nog överrens om att gainers är det bästa för viktökning, då de innehåller så många kcal.
Citera
2007-11-14, 08:44
  #7
Medlem
Bungies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Det sista jag skulle göra är att dricka gainer/sötsaker innan jag går och lägger mig. Gainer består om jag läst rätt av malto dextrin, som är mycket farligt för tänderna(farligare än socker). Och nej jag har inte fel angående det då min far har varit tandläkare. Jag dricker gainer men jag gör det inte innan jag ska sova. Ser ingen mening med det. Och inet att äta överhuvudtaget, en rejäl frukost ska du ha pojk! Jag vägde 56 kilo för 5 veckor sen, jag har bara ätit gainer sedan dess. nu väger jag 67.

Får man lov att fråga hur ofta du tog det? Även de dagar du inte tränade?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback