2007-11-14, 14:04
Medlem
jonas.asss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jag vill spela in alla låtar jag har skrivit och dela med mig av dessa... Sen vill jag dela med mig av boken jag har skrivit...

Annars vill jag väl ha det vanliga... Hälsa, pengar så jag klarar mig, kärlek, bekräftelse och kamratskap...

Vad droger beträffar så hoppas jag att jag fortfarande uppskattar att koppla av med opioider och benso även om 15 år...

Det låter som en bra och absolut helt sannolik dröm =) Jag håller tummarna för dig, och hoppas att allting blir sant. Skriver du mycket musik? vilken genre? Jag är musikproducent själv, så det är kul att någon delar samma intresse här.. =)

Citat:
om vi snackar om drömmar så får man gå hur långt man vill
Om 15 år bor jag på min egen ö som ligger någonstans i närheten av jamaica, en ganska stor ö som jag köpt och gjort till mitt eget land med kanske sådär 40.000 invånare. Självklart är cannabis lagligt i mitt land, och det enda folket där ska arbeta med är cannabisfälten, där dom använder budsen till att röka och rästen till rep, papper mm. som sedan kommer bli vår största och enda export. Rästen ska arbeta med affärer typ
På flygbilderna av ön så ska det endast synas ett stort mystiskt moln som täcker hela ön uppifrån, som ingen vet vad det är och usa sitter dygnet runt och försöker komma på om det är någonting övernaturligt, men nej, det är ju bara landets rökmoln ju
Dessutom ska mitt land ha världens bästa forskarteam, som enbart arbetar med att få fram så underbart härliga men endå relativt ofarliga nya droger
Och självklart extacy fabriker och lsd fabriker, svamp-odlingar osv osv.

That's my dream eller ja, jag är rik oxå , självklart !

hahah, mycket underhållande att läsa din dröm, kanske inte riktigt lika verklighetstrogen som Nemesis1, men helt klart rolig läsning haha vad ska din ö heta? tycker du får anställa mig som högavlönad drogtestare eller nåt liknande.. ha ha.. Hur kommer ön's hus se ut? kommer där finnas apotek med lösvikt på de mesta ? =)
Citera
2007-11-14, 15:42
Medlem
carroths avatar
I min närmre framtid så tänkte jag mest knarka saft till cykeln på crossbanan och varm choklad till brädan i skidbacken... och någon gång emellan, slå mig ned tillsammans med en mindre mängd svamp och en hemmastudio .

I min mer avlägsna framtid så bor jag uppe på kullen och är mysfarbrorn som röker en fet när alla gått och lagt sig. Kanske så tar jag en promenad ikring kvarteret, eller så skriver jag en fin dikt, eller så smyger jag ner i källaren och jobbar på ett filmmanus.
Citera
2007-11-14, 16:00
Bannlyst
Det enda jag behöver säga är nog obegränsat med tramadol och kärlek, mer behöver man inte för att känna på himlen.

Vet inte om det är så i överlag, att människor som känner sig riktigt lost i livet och inte har en aning om vad dom vill dras till droger?

Jag har kommit på mig själv med att tänka, "jag är hellre lycklig nu än om 30 år",
någon som känner igen sig?
Citera
2007-11-14, 16:05
Bannlyst
fixa bra utbildning och jobb med 40-50k månadslön, bo i stan på nåt trevligt ställe o odla cb, även odla tobak och göra egna cigarrer.
sen kan man ju samla på hur mkt man vill, fast då blir det ju bara ännu värre när man blir tagen
min drog ska vara livet, vrumming bil och jobb jag trivs med samt ungkarl livet ut.
Citera
2007-11-14, 17:02
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonas.ass
Det låter som en bra och absolut helt sannolik dröm =) Jag håller tummarna för dig, och hoppas att allting blir sant. Skriver du mycket musik? vilken genre? Jag är musikproducent själv, så det är kul att någon delar samma intresse här.. =)
Jag skriver vanligtvis texterna först, sen får musiken återspegla textens stämning... Det kan vara allt från folkmusik till hårdrock till elektronisk dansmusik... Vad det blir för genre beror också lite på vad jag har för medmusiker och instrument till förfogande, jag är själv sångare och låtskrivare, men jag kan inte spela något instrument... Därför är jag beroende och begränsade av de jag arbetar med... =(
Citera
2007-11-14, 17:23
Medlem
Chuckeys avatar
Äga en nattklubb någonstans i europa/usa och dra 100% rent koks o supa på min egen klubb
Citera
2007-11-15, 00:12
Medlem
Fnars avatar
Mitt drömsenario:
Vinna kanske 75 000 (eller mer ) på Triss.
Säga "See ya..NOT!" till alla och tar första bästa flyg till Amsterdam.
Hitta en trevlig lägenhet att bo i.
Skaffa mig ett servitrisjobb på en coffie-shop.
Leta upp en kär vän som bor där.

Och sen leva där efter bästa förmåga med insikten om att jag äntligen är fri... Och såklart testa alla de underbara lagliga drogerna som finns där!

Ett liiite mer realistiskt senario:
Sitta på en varanda med min man och med våra barn sovandes i huset bakom oss, och sen dela på ett par riktiga fettingar på våran års-dag, för att sedan gå in i sovrummet och älska ömt men passionerat i timmar, för att sedan dela på en till fetting innan jag somnar i hans armar...

(Jag skrev lite mer )
Citera
2007-11-15, 01:01
Medlem
mtees avatar
Min dröm är att efter jag är klar med utbildning, har ett jobb och en bra och stabil levnadssituation. Då ska jag ta mina sparade pengar, åka till himalay, ett tropiskt paradis eller något i den stilen med några goda vänner och uppleva mitt första äventyr på lsd.
Citera
2007-11-15, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonas.ass
Tjena,

Vad är Din livsdröm om ca 15 år. Vad vill du vara? Vart vill du vara? Hur vill du bo? Vilka droger vill du ha överflöd av etc?

Så, alltså Din absoluta drömbild! =)

Om 15 år vill jag ha ett förhållande med djup kärlek och vara omgiven av mina närmsta vänner. Jag vill bo nära eller i stockholms innerstad. Jag vill ta opioder en gång i veckan och MDMA samt alprazolam 2 gånger om året.
Citera
2007-11-15, 01:26
Medlem
mqas avatar
Jag vet inte. Men jag vill åka till Japan någon dag.
Citera
2007-11-15, 03:12
Medlem
medical_growers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jag vill spela in alla låtar jag har skrivit och dela med mig av dessa... Sen vill jag dela med mig av boken jag har skrivit...

Jag vill ha boken du skrivit.
Citera
2007-11-15, 04:34
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Jag vill öppna ett opiumplantage. Knappast realistiskt men man får väl drömma lite också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in