2007-11-13, 10:50
Bannlyst
Kanske kan denna sida vara till hjälp.

www.bokajulbord.nu
Citera
2007-11-13, 12:43
Bannlyst
*inser det jag eg. alltid vetat - att min fd arbetgivare var en snåljåp*

Jag har varit på Godthem iaf. De har fint julbord med allt man kan vilja ha.
Citera
2007-11-13, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Det är väl bara lyxlirare som får gå till Ulriksdals julbord på jobbets bekostnad. Det är ju ett väldigt dyrt alternativ.

När jag jobbade för Aftonbladet brukade vi äta där, det enda jag kommer ihåg var att jag fick in ett mummaglas som mycket väl kunde ha rymt en liter. Fina omgivningar dock!
Citera
2007-11-13, 13:04
Bannlyst
Operakällaren är ju inte fy skam.
Citera
2007-11-13, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
De har lite olika priser beroende på dag men eftersom det är med jobbet så gissar jag att det är en vardagkväll och då konstar det 595 kr. Men det är inte dyrt, tittar man på de lite bättre restaurangerna så kostar det i den klassen Ulla Winbladh tar 645 kr.

http://www.ulriksdalswardshus.se/MAT/julbord.shtm
http://www.ullawinbladh.se/Julbord.htm
då har de väl höjt lite, håller med man får räkna med den pengen om man vill ha ett bra julbord som är ätbart..
Citera
2007-11-13, 19:11
Medlem
Grand Hötels Veranda har Julbord som kostar 595 tror jag. Allt är hemmagjort från press och kalvsylta till senapssill och köttbullar. Kan varmt rekomendera detta!
Citera
2007-11-13, 20:44
Medlem
cosmic_dancers avatar
Någon här i dalarn asom har tips på bra julbord. Chefen sa att jag skulle kolla efter lite olika ställen. Vid gruvan var det fullt. Är julbordet på bolanche bra? Klockargården lär vara en höjdare. Hur är det med dalasalen, stora björn, dössberget?
Citera
2007-11-13, 20:52
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Någon här i dalarn asom har tips på bra julbord. Chefen sa att jag skulle kolla efter lite olika ställen. Vid gruvan var det fullt. Är julbordet på bolanche bra? Klockargården lär vara en höjdare. Hur är det med dalasalen, stora björn, dössberget?

Ulvshyttans värdshus ska vara riktigt mysigt.
Citera
2007-11-13, 20:57
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Ulvshyttans värdshus ska vara riktigt mysigt.

jag ska tipsa om det. Såg det då jag bläddrade igenom julbord i dalarna sidan. Vi vill ju helst ha show till, så jag ska föreslå lite olika ställen.
Citera
2007-11-13, 21:10
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
jag ska tipsa om det. Såg det då jag bläddrade igenom julbord i dalarna sidan. Vi vill ju helst ha show till, så jag ska föreslå lite olika ställen.

Jaså, själv brukar jag äta ihjäl mig...
Citera
2007-11-13, 21:21
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekis
det börjar brinna i knutarna och jag måste boka julbord åt jobbet till den 19:e december. har kollat runt lite men inte riktigt hittat något som faller mig i smaken.

förut har julbordet alltid varit på shogun i gamla stan, men nu är vissa så evinnerligt trötta på sushi att det är tänkt att det ska bli något annat i år. jag preliminärbokade traditionellt julbord på s/s stockholm men det visade sig vara något för dyrt.

har ni tips på något i stockholm som är gott, trivsamt, smakfullt, rymmer ca 35 personer och kostar under 700 kr/skalle? gärna så man kan sitta avskilt eller utan att bli alltför störd av sorl och klirr. det behöver inte vara svenskt traditionellt julbord men helst inte japanskt i år alltså. och inget spex med boule, tomteluvor, tommy körberg eller stå-upp.

tips!?

Mitt företag tar vårt julbord till österikiska alperna på en 24h resa. Det kostade 1500:- per skalle. Lite mer än vad du budgeterat med men kanske du kan hitta nån gömma med pengar? Det är en succe på våran firma, alla snackar redan om resan och det 1 månad den går av stapeln.
Citera
2007-11-13, 21:47
Medlem
ih82w846s avatar
Edsbacka krog är en riktig höjdare,
enl. mej Sveriges bästa krog

www.edsbackakrog.se

Fick idag tips om en krog ute i Waxholm som ska ha mycket bra julbord,
men tyvär redan glömt namnet, någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in