• 2
  • 3
2007-11-13, 22:00
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ih82w846
Edsbacka krog är en riktig höjdare,
enl. mej Sveriges bästa krog

Ja de är helt fantastiska men deras julbord har jag varit på rätt många gånger men jag är inte alls imponerad. Vällagat och gott absolut men inget speciellt eller det lilla extra.
Citera
2007-11-13, 22:07
Medlem
ih82w846s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Ja de är helt fantastiska men deras julbord har jag varit på rätt många gånger men jag är inte alls imponerad. Vällagat och gott absolut men inget speciellt eller det lilla extra.
Jaha där ser man, ska prova deras julbord för första gången iår,
bra med lite förvarning så kanske man inte blir besviken
Citera
2007-11-14, 10:49
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ih82w846
Jaha där ser man, ska prova deras julbord för första gången iår,
bra med lite förvarning så kanske man inte blir besviken

Besviken blir du nog inte för allt är väldigt gott och vällagat som sagt men jag går på extremt mycket julbord med jobbet så man blir lite småkritisk. Det jag har saknat på Edsbacka är bredden och de lite mer udda sakerna. De hade allt det traditionella men inget mer.

Du får recensera då jag i år inte kommer att besöka några julbord i Stockholm.
Citera
2007-11-14, 13:44
Medlem
PurrePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
*inser det jag eg. alltid vetat - att min fd arbetgivare var en snåljåp*

Jag har varit på Godthem iaf. De har fint julbord med allt man kan vilja ha.

Jag kan minnas fel men i DN´s test av julbord för ett eller två år sen misstänkte testarna att köttbullarna inte var "på platsen"-tillverkade på Godthem. De frågade försynt en av kockarna om så var fallet, svaret blev:

"-Nej, de är färdigköpta. Vet du hur lång tid det skulle ta att rulla alla?!"

De fick sämst i test den gången.

Det bästa julbordet i det testet var Oaxen, föga förvånande då detta ställe håller en ruggigt bra klass på allt de serverar.

Kanske svårt att få in under 700kr men kolla upp det. Enligt mig det överlägset bästa och trevligaste julbordet jag besökt.
Citera
2007-11-14, 18:55
Medlem
micke_hs avatar
En dagsresa med eckerölinjen till Åland med julbord kostar nog en bra bit under 700:-. Då kan folk dessutom handla julbrännvin i taxfree'n. Maten ombord är dessutom utsökt! En blandning mellan svensk/finsk och åländsk julmat. Supergott! Jag tror att det går direktbussar från Stockholm till Grisslehamn.
Citera
2007-11-14, 22:55
Medlem
Lobengulas avatar
Jag har ringt runt lite idag och kan upplysa att det mesta är fullbokat. Grönan bara skrattade åt mig men erbjöd väntlista. Samtliga kvällar var bokade sedan september.

Får väl fundera på vad fan man ska hitta på. Hysteriskt är vad det är.
Citera
2007-11-15, 11:07
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekis
det börjar brinna i knutarna och jag måste boka julbord åt jobbet till den 19:e december. har kollat runt lite men inte riktigt hittat något som faller mig i smaken.

förut har julbordet alltid varit på shogun i gamla stan, men nu är vissa så evinnerligt trötta på sushi att det är tänkt att det ska bli något annat i år. jag preliminärbokade traditionellt julbord på s/s stockholm men det visade sig vara något för dyrt.

har ni tips på något i stockholm som är gott, trivsamt, smakfullt, rymmer ca 35 personer och kostar under 700 kr/skalle? gärna så man kan sitta avskilt eller utan att bli alltför störd av sorl och klirr. det behöver inte vara svenskt traditionellt julbord men helst inte japanskt i år alltså. och inget spex med boule, tomteluvor, tommy körberg eller stå-upp.

tips!?

Vaxholms Hotell är något jag rekommenderar...
Citera
2007-11-15, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Vaxholms Hotell är något jag rekommenderar...

För pensionärer på bussresa, ja.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in