• 1
  • 2
2007-11-20, 00:29
Medlem
NiV3Rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
kompilera från cvn via fink. finns guider på hur du gör det, bara googla. då har den stöd för airport extreme mfl. dock kan du enbart knäcka nätverk som har wep nyckel utan att ha absurda mängder sniffad data på lager.
Berätta gärna mer. Jag googlar på det tills vidare
Citera
2007-11-21, 00:34
Medlem
datajesuss avatar
nu låter det som idg-forumet igen! eller kanske sensations-pressens sanningsbärare: aftonblaskan..

vad man gör när man använder kismac är ju så enkelt som att man kör nätverkskortet (alltså inte "modemet") i passivt läge för att så kunna lyssna av trafiken. sedan när man tror att man har fått en vettig mängd data så börjar man knäcka nyckeln.

att det skulle finnas sdk eller "amerikanska militärens chip" osv i macbooken låter som om nått kidsen på dagis skulle hittat på. min gissning är att det är broadcom 's airforce (bcm4311) som har wlan nic i dom första generationerna macbook och den senaste bör vara intel's 4965agn. broadcom's kort har jag för mej ska funka att tvinga över i "passive mode" men intelkortet har jag inte enn hört nånting om, varken till eller från.

om man vill köpa en prism2 baserad usb-wlan sticka så får man utgå ifrån att man köper 802.11b hårdvara. det är nog väldigt få som har så gammla grejjer kvar. däremot fungerar atheros 5xxx serie kalas för denhär typen av vardags-bus. om det funkar med just kismac vet jag inte, men det återstår väl att se om det nu utvecklas vidare...

aircrack-ng funkade kalasfint till linux under tex backtrack. nu ska det ha kommit en nyare modell från samma grabbar/tjejjer som exploaterar en ny teknik som tydligen ska kunna köra "on the fly-crack" om jag inte helt misstolkat allt. kan vara värt att spendera några timmar på att få det att funka under osx!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in