Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-11-12, 01:27
Medlem
Ultimates avatar
Tjena!

Hur får jag Kismac att funka på en ny Macbook?
Bör jag vänta tills det kommer en version som kan hantera leopard?
eller finns de något annat program?

Säg inte att jag ska be om Wlan nyckeln för det finns inget roligt med det :P
och sökfunktionen funkade inte så om det redan finns en sån här tråd ber jag om ursäkt.
Citera
2007-11-13, 09:32
Medlem
torrenttobbes avatar
kismac kommer inte fortsätta uppdateras pga skaparen är rädd för en ny lag i tyskland (?)
Citera
2007-11-13, 10:24
Medlem
warcows avatar
Finns ett program som heter iStumbler som inte är lika bra (kan inte knäcka nät etc), men som funkar på Leopard.

Sen verkar det som om Kismac har kommit på fötter igen: http://kismac.macpirate.ch/
Citera
2007-11-13, 14:00
Medlem
quiZterrs avatar
Tror man måste köpa ett externt modem för att det ska fungera bra, står väldigt mycket i deras wiki. Även jag vill få det att fungera, kollar på nåra modem atm ^
Citera
2007-11-14, 15:10
Medlem
Ultimates avatar
Kismac har inte lagt ner, de har flyttat till schweiz. Enligt min kompis iaf.
Jo jag läste det i wikin, men wikin var svårförstådd.
är det kanske bäst att skapa en windows partition och använda den till att knäcka nätverk?
Citera
2007-11-15, 19:15
Medlem
quiZterrs avatar
Det är inte os:et det är fel på, utan nätverkskortet i MB/MBP som inte klarar av att göra så mkt. Man måste köpa ett usb-modem för att kunna ta sig in i andras nätverk.
Citera
2007-11-16, 19:18
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Tror du måste ha ett nätverkskort med Prism2 för att kunna göra injections i nätverk. Det har inte MB/MBP.
Citera
2007-11-16, 19:31
Medlem
Vart kan man få tag på ett kort med Prism2 som fungerar med Kismac då? Är det ebay som gäller?
Citera
2007-11-16, 21:14
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Finns en del USB-kort som har det. Finns säkert listor över vilka som finns. Testa google.
Citera
2007-11-18, 02:26
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
kompilera från cvn via fink. finns guider på hur du gör det, bara googla. då har den stöd för airport extreme mfl. dock kan du enbart knäcka nätverk som har wep nyckel utan att ha absurda mängder sniffad data på lager.
Citera
2007-11-19, 20:36
Medlem
SNIFF2s avatar
Jag läste någonstans att det var inte så att nätverkskortet i MB/MBP vart dåligt utan att det var skyddat av amerikansk lag p.g.a att det finns liknande kretsar i något militärt system. Om man då släpper ritningar och "SDK" till det anses det som ett stort säkerhetshål. Men vad vet jag... jag vill bara att det skall funka ^^
Citera
2007-11-20, 00:13
Medlem
semafors avatar
Nej det funkar inte med kortet i MB eftersom den försöker dekryptera paketen i hårdvaran med en felaktig WEP/WPA nyckel, alltså snappar kismac inte upp några data-packets, eftersom de "förstörs" i chippet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in