2007-11-11, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rikoe
Där sa du nåt, ja kanske borde fråga honom om jag skulle kunna få ta mig ett litet smakprov

Personen i fråga kanske till och med kikar in FB då och då..

Men ta ett snack med personen, ni lär ju ha ett gemensamt intresse så länge personen inte tar allt det där i rent medicinskt syfte.

Men.. ja.. Stjäl inge mer från förrådet utan att snacka först. Det är mitt absoluta råd. Och om du inte vill snacka, ta inge mer.
Citera
2007-11-11, 19:06
Medlem
Absinthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Hm.. Metadon måste man la vara dokumerad heroinmissbrukare för att kunna få utskrivet?
Trollishs råd fungerar annars bra, men du kan ju kanske minska doseringarna lite.

Jag har en kompis vars mamma lider mycket av värk, och hon får Metadon utskrivet för det.
Citera
2007-11-11, 19:22
Bannlyst
Ingen mer jag som tror att han trollar ?
Citera
2007-11-11, 19:34
Medlem
Absinthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymAnvändare
Ingen mer jag som tror att han trollar ?

Nja, kanske lite. Att man kan flumma på morfin säger ju sig självt...
Citera
2007-11-11, 19:43
Medlem
denvitemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyDoOrDie
Man tar inte andras mediciner. Punkt.

kan inte göra annat än att hålla med! hade någon stulit mina karameller så hade det blivit hus i helvete!
Citera
2007-11-11, 20:03
Medlem
Detta var lite mer värda mediciner de frågades om än det vanligtvis brukar vara i "Kan jag flumma på detta" trådar där det frågas om panodil, citalopram etc.

Listade du inte ut att morfin bla. är flummvänligt?
Citera
2007-11-11, 20:11
Medlem
Absinthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eearl
Detta var lite mer värda mediciner de frågades om än det vanligtvis brukar vara i "Kan jag flumma på detta" trådar där det frågas om panodil, citalopram etc.

Det undrar jag också...
Citera
2007-11-11, 20:46
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eearl

Ja men han frågade faktiskt om dosering också. ähh skitsamma...tror att det är hans morsa eller farsas grejer...
Citera
2007-11-11, 21:28
Medlem
rikoes avatar
Okey så nu har jag pratat igenom det här med honom. Jag berättade att jag hade nallat 40mg metadon och bad om ursäkt för det. Han delade samma intresse som mig och tog det inte så hårt. Men han sade att jag ska fråga honom innan jag tar något mer. Sitter och myser på metadonet just nu
Citera
2007-11-11, 21:29
Medlem
rikoes avatar
För övrigt så har jag inga tidigare erfarenheter av att flumma alls. Har läst lite har på flashback bara om tramadol stillnoct imovane etc bara
Citera
2007-11-11, 22:06
Medlem
Kyozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikoe
För övrigt så har jag inga tidigare erfarenheter av att flumma alls. Har läst lite har på flashback bara om tramadol stillnoct imovane etc bara

Well, någon snäll själ som orkar engagera sig kan väl förklara lite mer ingående för dig vad det är för godsaker du har hittat. Det där var deffinitivt inget fattigt knark-skåp . Både oxy, metodon och morfin är hyfsat tunga opioider / opiater, stess är en halvschysst lugnande och ångestdämpande. Atarax är också lugnande men tror inte att det är något vidare att flumma på. Efexor och Zoloft är antidepressiva SSRI preparat, går inte alls att flumma på så vitt jag vet.

Edit: Glömde lamicital 25 mgarna du hittade, är inte säker men har för mig att det är antiepileptiskt, alltså en medicin mot epilepsi.
Citera
2007-11-11, 22:11
Medlem
Tomte99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absinthia
Jag har en kompis vars mamma lider mycket av värk, och hon får Metadon utskrivet för det.

Vet inte om det var min mamma du menade. Men hon är iaf smärtpatient på metadonprogrammet, och får det utskrivet i flytande form. Dock i mindre doser än heroinister.

Som svar på din fråga Corv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in