• 1
  • 2
2007-11-11, 12:14
Medlem
Den av mig avskydda dubbelhakan, d.v.s. ansamlingar av fett under hakan så att det blir som på en padda, har börjat visa tecken på att framträda lite hos mig.

Detta skrämmer mig enormt, då jag ser det som väldigt fult, särskilt på folk som jag som har ett lite smalare ansikte.

Vad kan jag göra åt detta? Är plastikoperation enda alternativet?
Något jag skulle kunna tänka mig är att få mer fett runt hela ansiktet, då det endast är fett under hakan och frånvaro av fett på resten av ansikte som jag anser vara fult.
Citera
2007-11-11, 12:54
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitamin_skurk
Den av mig avskydda dubbelhakan, d.v.s. ansamlingar av fett under hakan så att det blir som på en padda, har börjat visa tecken på att framträda lite hos mig.

Detta skrämmer mig enormt, då jag ser det som väldigt fult, särskilt på folk som jag som har ett lite smalare ansikte.

Vad kan jag göra åt detta? Är plastikoperation enda alternativet?
Något jag skulle kunna tänka mig är att få mer fett runt hela ansiktet, då det endast är fett under hakan och frånvaro av fett på resten av ansikte som jag anser vara fult.

Längd?
Vikt?
Kön?
Citera
2007-11-11, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Längd?
Vikt?
Kön?

1,83
68 kg
Man
Citera
2007-11-11, 13:28
Bannlyst
Det enda som får dig att förlora fett är att få i dig mindre kalorier än du gör av med. Det går inte att bestämma var fettet ska tas från, så vill du bara bli av med dubbelhakan och ändrade kost- och motionsvanor inte hjälper så är fettsugning det enda alternativet.
Citera
2007-11-11, 13:58
Medlem
paggans avatar
Citat:
1,83
68 kg
Man

Ja, du är ju inte tjock direkt av vad jag kan se på dina siffror.
Citera
2007-11-11, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Ja, du är ju inte tjock direkt av vad jag kan se på dina siffror.

Nej, det är kanske inte så mycket fett utan snarare senor och muskler som bildar denna lilla bula. Egentligen knappt synlig, men jag är fåfäng.

Finns det något sätt att bli lite bredare om ansiktet, så att "dubbelhakan" inte ser lika framträdande ut? Jag vägde 75 kg en gång i tiden, men blev inte fetare runt ansiktet för det.
Citera
2007-11-11, 16:05
Bannlyst
Citat:
Nej, det är kanske inte så mycket fett utan snarare senor och muskler som bildar denna lilla bula. Egentligen knappt synlig, men jag är fåfäng.

Finns det något sätt att bli lite bredare om ansiktet, så att "dubbelhakan" inte ser lika framträdande ut? Jag vägde 75 kg en gång i tiden, men blev inte fetare runt ansiktet för det.

Det är genetiskt betingat tror jag. Om den nu inte är fett, borde plastikoperation vara det enda alternativet, men jag vet inte hur hälsoaspekten ser ut.
Citera
2007-11-11, 16:54
Medlem
I_O_Us avatar
Testa att tugga tuggummi väldigt ofta och frenetiskt. Borde väl träna upp slappheten lite?

Men ärligt talat, kan man vara hur smal som helst och ändå få dubbelhaka?
Suck... nu fick jag ännu en noja.
Citera
2007-11-11, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Testa att tugga tuggummi väldigt ofta och frenetiskt. Borde väl träna upp slappheten lite?

Men ärligt talat, kan man vara hur smal som helst och ändå få dubbelhaka?
Suck... nu fick jag ännu en noja.

Ja, såg en gång en snubbe som hade smalt ansikte och dubbelhaka. Det såg hemskt ut, och jag får nog ligga i hårdträning med tuggummit för att inte riskera samma öde.

Har även börjat med ansiktsgymnastik, jag inbillar mig att det gör att musklerna i ansiktet blir grövre och därmed gör kinderna lite fylligare.
Citera
2007-11-11, 21:11
Medlem
roaders avatar
Det är inte slappa eller döda muskler som hänger under hakan, högst förvånande att folk tror sånt år 2007. Att göra ansiktsövningar och tugga tuggummi hjälper inte ett dugg, i vilket fall inte mot detta.
Citera
2007-11-11, 22:18
Medlem
ManicFreedoms avatar
Hur gammal är du?
Citera
2007-11-11, 22:22
Medlem
jamesbondes avatar
Inget att bry sig om. Upp med hakorna!
Citera
  • 1