2007-11-11, 11:17
Medlem
Jag har delad dator och vill ibland därför rensa ALLT jag varit inne på. Jag går på Explorer>Visa>Internetverktyg>Ta bort filer och Ta bort cookies och även Ta bort allt offlineinnehåll. Sedan klickar jag på rensa tidigare och till sist i Visa-meyn>Explorerfält>Tidigare och rensar allt där.
Ändå kan de andra personerna jag delar datorn med se var jag varit inne, hur f-n kan det komma sig??? Kan någon ha installerat nåt spionprogram eller har jag glömt att rensa något?
Hur kan man se om spionprogram finns på datorn?
Och finns det fler sätt att rensa så ingen kan se NÅGOT jag varit inne på??
Citera
2007-11-11, 12:29
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Girlnextdoor
Jag har delad dator och vill ibland därför rensa ALLT jag varit inne på. Jag går på Explorer>Visa>Internetverktyg>Ta bort filer och Ta bort cookies och även Ta bort allt offlineinnehåll. Sedan klickar jag på rensa tidigare och till sist i Visa-meyn>Explorerfält>Tidigare och rensar allt där.
Ändå kan de andra personerna jag delar datorn med se var jag varit inne, hur f-n kan det komma sig??? Kan någon ha installerat nåt spionprogram eller har jag glömt att rensa något?
Hur kan man se om spionprogram finns på datorn?
Och finns det fler sätt att rensa så ingen kan se NÅGOT jag varit inne på??
Tools -> Delete Browsing History (eller mostsvarande på svenska). Där kan du rensa all historik. Och ja, jag utgår från att ni kör IE7 eftersom jag inte kan se någon anledning för någon bortsett från webbutvecklare att fortfarande köra IE6.
Citera
2007-11-11, 12:47
Moderator
MondoBizarros avatar
ATF-Cleaner är en av de bättre jag hittat.
http://www.atribune.org/content/view/19/2/
Gratis, liten och kräver ingen installation och det bästa av allt är att du har koll på VAD du plockar bort.
Citera
2007-11-11, 12:53
Medlem
927s avatar
det finns ett annat litet bra snabbt program där det finns mera val att rensa, det heter disk cleaner
http://www.diskcleaner.nl/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in