2007-11-11, 16:23
Medlem
Jag ska fan inte chippas. Glöm det.
Min jycke har ett chip i nacken, det var billigare än en örontatuering.

Förretsen, varför inte tatuera ett nummer på handleden?

Edit: såg inte squalos inlägg, jorå det är nog samma slags chip i min jycke, sitter i nacken har jag för mig. Muhammed-chippning.
Citera
2007-11-11, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Ge mig en fulladdad AK5:a NUUUUU!!

HEHE bra där
Citera
2007-11-12, 10:35
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Fast nog håller du väl med om att inplanterade microchip är att utveckla kontrollsamhället lite väl långt. Eller är det så att ni vill bli chippade?
-Im willing to give up my liberties for freedom! Idioti!
I'm willing to give up your liberties for my safety! Ett genidrag!

Det går väl att vilja se andra bli chippade utan att jag för den skull själv vill bli behandlad likadant. Dessutom verkar du vara ett potentiellt hot mot samhället.

Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Frågan är ju om det är i påsen du har rent mjöl, eller om det är i huvudet? Var tycker du att man ska dra gränsen för vad som är intrång i den personliga sfären, om inte vid att injicera microchip? Som någon redan påpekat - varför inte ha genomskinliga hus så man kan se rakt igenom? Tycker du det låter helt ok, om man bortser från de praktiska svårigheterna?

Det fungerar helt enkelt inte väl i praktiken och längden att försöka förebygga brottslighet på det här viset. Det kommer sluta med att vi alla lever i ett enormt fängelse, och misstänkliggörs som skyldiga tills dess att motsatsen bevisats.
I helgen hade jag rent mjöl i påsen, men det försvann så småningom upp i näsan
Citera
2007-11-12, 20:08
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nico_317
HEHE bra där
Jag vet
Citera
2007-11-12, 20:42
Medlem
Det är tyvärr bara att vänja sig. Tekniken blir billigare och enklare.

Jag tror att om 50 år är vi endast fria i sinnet, resten har staten kontroll på.

Tyvärr men det tas ett litet steg dithän varje dag.
Citera
2007-11-12, 21:35
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betongmannen

Jag tror att om 50 år är vi endast fria i sinnet, resten har staten kontroll på.

Och under tiden måste vi dras med degskallar som applåderar all vidare övervakning med rop om rent mjöl i påsen och annan uttjatad dynga. Jag tycker de är jobbigare än politikerna, de sistnämnda vet vi ju vilka de är och har åtminstone i teorin en möjlighet att röstas bort
Citera
2007-11-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
I'm willing to give up your liberties for my safety! Ett genidrag!

I helgen hade jag rent mjöl i påsen, men det försvann så småningom upp i näsan
Dagens första LoL, tur för dig att jag svalt det jag hadde i munnen, annars skulle jag blivit tvungen att börja städa nu.
Citera
2007-11-13, 00:08
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betongmannen

Läs Kallocain så får du nog lite fler uppslag för konspirationer
Citera
2007-11-13, 01:35
Medlem
Fredrikb82s avatar
Någon form av chip kan jag faktiskt tänka mig. Dock ej RFID eller likande som kan avläsas på avstånd, ett sådant chip får inte kunna avläsas på mer en vid direkt kontakt med avläsaren.

Det är absolut inget staten skall hålla på med, men jag ser många fördelar med ett litet chip på den fria marknaden.

Betalning man slipper alla kort och ID handlingar, Chipet kan laddas med pengar anonymt, likt förbetalda visa kort idag.

Medlemskap i olika föreningar som kräver inträde löses på likande sätt. Medlemskapet behöver inte kopplas till dig utan till en virtuell identitet.

Körkort - vitsen med körkort är att bevisa att du har rätt att framföra det fordon du sitter i - inte här heller behövs det en central identitet.

Det behövs givetvis något system som säkerställer en grund identitet, blir man av med rätten att framföra en bil skall man givetvis inte kunna skapa en ny virtuell identitet. Detta kanske inte är ett så stort problem. Man skulle t.ex kunna lösa detta genom att kopla upp sig mot chiputfärdarens databas och chippet´s signatur stämmer med den i databasen.

Är även viktigt att kunna begränsa att vissa parter bara kan läsa av viss information.

I mitt lilla scenario är staten helt onödig, jag tror markanden kan lösa identifiering av personer mycket bättre än vad staten kommit fram till (en laminerat pappersbit med ett nummer på)
Citera
2007-11-13, 02:45
Bannlyst
Chips är så 1980...
Ni ligger väldigt långt efter, chiplöst RFID bläck är det senaste som gäller:
http://www.techweb.com/showArticle.jhtml;jsessionid=KNPD4VS1Z0LFEQSNDLOSK H0CJUNN2JVN;?articleId=196802844

Tänk er en sån här tattuering med ett annat nummer:
http://graphics8.nytimes.com/images/2005/07/31/international/31holocaust.xlarge.jpg

som samtidigt har koll på vart exakt du befinner dig (inklusive en massa andra "trevliga" feats.)

Revelation 13:16 And he causeth all, both small and great, rich and poor, free and bond, to receive a mark(*) in their right hand, or in their foreheads:
Revelation 13:17 And that no man might buy or sell, save he that had the mark(*), or the name of the beast, or the number of his name.
Revelation 13:18 Here is wisdom. Let him that hath understanding count the number of the beast: for it is the number of a man; and his number is Six hundred threescore and six.

Kan någon säga Miami Stink?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/8/87/Mark_of_the_Beast(o-part)(666Satan).jpg/225px-Mark_of_the_Beast(o-part)(666Satan).jpg
http://av1611.org/tattoos/intro.html

(*)5480. charagma
caragma charagma khar'-ag-mah

from the same as 5482; a scratch or etching, i.e. stamp (as a badge of servitude), or scupltured figure (statue):--graven, mark.
Citera
2007-11-14, 16:51
Medlem
Aristotélēss avatar
Citat:
Ja på sätt o vis eftersom du inte verkar tycka det är en dålig idén att övervakningen ska kunna öka ännu ett steg. Du vill kanske ha en kamera över axeln som följer dig vart du än går och övervakar precis allt.

Varför har vi inte genomskinliga väggar på huset och framförallt i dushen och toaletten och sängen? Du verkar ju ändå inte bry dig om det lilla privatliv vi trots allt har kvar. Fan låt alla veta exakt allt du gör. Det gör ju inget?

Snacka om att politikerna gör något åt symptomen och inte källan. Alla på planeten hatar terrorister och min uppfattning är att majoriteten av dessa är muslimer/araber. Varför inte ge sig på dom en gång för alla? Istället för att dalta en massa.

Annars blir hela planeten garanterat 1984 pga av dessa APOR!!!

Och då kan man väl säga att terrorismen har vunnit pga av dessa IDIOTER till politiker.
Det lär ju inte behövas en chipmärkning för att sålla dig ur massorna.
Bara att leta efter en orakad, redlös, foliehattsbärande vrålapa med ansiktet rött.
Citera
2007-11-14, 17:12
Bannlyst
Citat:
Snacka om att politikerna gör något åt symptomen och inte källan. Alla på planeten hatar terrorister och min uppfattning är att majoriteten av dessa är muslimer/araber. Varför inte ge sig på dom en gång för alla? Istället för att dalta en massa.

Annars blir hela planeten garanterat 1984 pga av dessa APOR!!!

Och då kan man väl säga att terrorismen har vunnit pga av dessa IDIOTER till politiker.

Det är inte muslimerna som är källan, muslimerna och de problem de orsakar oss är en del av symptomen. Källan är makteliterna i våra egna länder, den inre fienden. Det var inte muslimer som släppte in sig själva i Europa. Det är inte muslimer som kontrollerar media i västvärlden, det är inte muslimer som har ett dominerande inflytande över ekonomin och de finansiella systemen. Inte heller har muslimer i flera decenneir haft ett strakt inflytande i den akademiska världen och i utbildningsväsendet. Muslimer och ickevit massinvandring används för att destabilisera och lösa upp våra nationer och få oss att acceptera bl.a. ökade kontrollåtgärder. Tänk lite längre, sök sanningen. Det räcker med att ställa frågan vilka som hade makten att släppa in "muslimerna" i våra länder. Om du kommer fram till vilka detta är, vilka det är som styr, då har du identifierat fienden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in