2007-11-11, 13:10
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vreborlo
Till OP, vad fan i Helvete är diskussions underlaget och frågan du kommer med? är det här en nyhets site med stor efterblivet B som i DN och all anna media som Aftonefterblivbladet, Har du tänkt på att RFID chip kan sänka brottligheten med 90% eller är du bara ett stor lol som alla som inte är jag?.

JÄVLA NEW AGE ÄCKEL?!.

lol extrem är jag men lika sann som 1+1 :tyvärr :s, pröva Enomdan vitaminer för hjärnvävnads effekt om du inte fattar? :s.

Att det går att inflika smärta är naturligtvis vedervärdigt då det räcker med registration, hallå bet alienensa så jävla hårt eller har jag gått om verkligheten och är kvar i helvetet :c.

feck.

Äh, man sänker brottsligheten med samma 90% om man slänger ut visst folk. Angående sjukvårdsaspekten, ja givetvis är det jättebra i teorin men för i helvete, folk SKA DÖ! Då kan vi ju lika gärna förbjuda folk från att dricka alkohol, sänka alla hastighetsgränser till 30, skjuta av vartenda djur i hela landet som klarar av att skada en människa och så vidare. Visst är det jättesorgligt för närstående om någon skulle kola vippen på grund av felmedicinering eller liknande, men sånt händer.

Denna rädsla för livet och dess för- och nackdelar är skrämmande i sig. Jag tänker då rakt inte stoppa i mig nåt jävla chip. Vad folk vill är att effektivisera samhället och det gör man enklast genom att beröva folk från deras fria vilja och så vidare, det säger ju sig självt. Se på USA, 11 september och efterföljande Patriot Act. De kommer tuta i folk att det finns behov av ökad kontroll, att alla innovationer uppkommer för att stärka tryggheten och så vidare. I slutändan är det bara kontroll det handlar om.

Nu tror jag knappast att någon slags smärtinducerande kontrollteknologi lär dyka upp på ett bra tag, om ens någonsin. Men det spelar ingen roll om det låter som löjlig sci-fi och foliehattssnack. Allt sånt här är vedervärdigt, själva principen alltså.
Citera
2007-11-11, 13:13
Medlem
ubersantas avatar
Används redan i brasilien eftersom kidnapningsfrekvensen är rätt hög. Inyggd GPS-chip som kan spåras för att hitta dig.
Citera
2007-11-11, 13:27
Medlem
skinner5000s avatar
Den dagen politikerna beslutar om att alla nyfödda barn (aller alla för den delen) ska chippmärkas är det dax att lämna landet. Jag är possitiv mot övervakningskameror samt att polisen ska få bugga misstänkta personer, men om man börjar med att med statligt tvång chipmärka folk, ja då har det gått för långt!
Citera
2007-11-11, 13:43
Medlem
Bulawayos avatar
Vi som har rent mjöl i påsen ställer oss naturligtvis lite skeptiska till foliehattarnas sedvanliga paranoia
Citera
2007-11-11, 13:45
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Den dagen politikerna beslutar om att alla nyfödda barn (aller alla för den delen) ska chippmärkas är det dax att lämna landet. Jag är possitiv mot övervakningskameror samt att polisen ska få bugga misstänkta personer, men om man börjar med att med statligt tvång chipmärka folk, ja då har det gått för långt!

Kan inte annat än att hålla med. Inte en chans i hela helvetet att jag skulle tillåta något sådant! Nej, nån gång får man nog säga ifrån, oavsett vad det krävs.
Citera
2007-11-11, 14:04
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Vi som har rent mjöl i påsen ställer oss naturligtvis lite skeptiska till foliehattarnas sedvanliga paranoia

Fast nog håller du väl med om att inplanterade microchip är att utveckla kontrollsamhället lite väl långt. Eller är det så att ni vill bli chippade?
-Im willing to give up my liberties for freedom! Idioti!
Citera
2007-11-11, 15:03
Medlem
Jag tänker fan inte ha nån jävla microchip i mig.
Enligt bibeln så beskrivs den som odjurets märke nej tack http://www.crossnet.se/kyrkor/brobyggarna/rfid.html

Vad är det här för nåt? dom vill lyssna på alla dina samtal, se alla e-post, filma dig och sen microchip märka dig.
Vi är på väg mot en ny världsordning.
sök själva (nya världsordningen)
Det är dags att vakna och inse vart vi är på väg.
Citera
2007-11-11, 15:40
Medlem
BesserWissers avatar
Ge mig en fulladdad AK5:a NUUUUU!!
Citera
2007-11-11, 15:48
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
...
Antingen är du jävligt korkad eller så är du totalt inkapabel att överhuvudtaget förstå svenska för jag skrev INGENTING av vad du påstår att jag skrev så sluta ljug.
Citera
2007-11-11, 15:52
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo

Frågan är ju om det är i påsen du har rent mjöl, eller om det är i huvudet? Var tycker du att man ska dra gränsen för vad som är intrång i den personliga sfären, om inte vid att injicera microchip? Som någon redan påpekat - varför inte ha genomskinliga hus så man kan se rakt igenom? Tycker du det låter helt ok, om man bortser från de praktiska svårigheterna?

Det fungerar helt enkelt inte väl i praktiken och längden att försöka förebygga brottslighet på det här viset. Det kommer sluta med att vi alla lever i ett enormt fängelse, och misstänkliggörs som skyldiga tills dess att motsatsen bevisats.
Citera
2007-11-11, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus Brage
eftersom det kan sända ut radiosignaler på samma frekvens som den mänskliga hjärnan

För faan, foliehatt FTW, foliehatt!! Vilket frekvensband sänder den mänskliga hjärnan ut radiovågor på? Med vilken effekt? Är det nån som har lust att tuna in radio Vasile, reklamfri?
Citera
2007-11-11, 16:19
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasile

För faan, foliehatt FTW, foliehatt!! Vilket frekvensband sänder den mänskliga hjärnan ut radiovågor på? Med vilken effekt? Är det nån som har lust att tuna in radio Vasile, reklamfri?

Den där biten måste ha vart nåt slags missförstånd, men saknar man elementära fysikkunskaper så visst. Låter mer logiskt om man till slut opererade in en fjärrstyrd cyanidampull (behändig off-knapp om man blir besvärlig) eller nån form av elektrod som tillfogar en smärta på den vägen. Låter dock väldigt långsökt, så det är lite offtopic. Grejen är ju inte en massa fasansfulla scifi-visioner utan snarare att hela grejen med elektronisk brännmärkning osv är horribel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in