2007-11-10, 23:29
Medlem
Magnus Brages avatar
Är inte mikrotekninken fantastisk!
Nu har det framställts microchíp, inte större än en flugskit som man kan operera i varje människoform,kanske även bebisar. Detta kan inehålla värdefull information såsom identitet, utbildning, bankgiro, straffregister, könstillhörighet, uppehållstillstånd, körkort, medecinska uppgifter osv...
förutom att det ger möjligheten att GPS-spåra alla typer som går vilse...

Låter det som det skulle ligga långt fram i tiden...Inte då i Grekland har folk i rika kretsar implanterat sig frivilligt för att komma snabbare in på populära klubbar, I städer i usa har uteliggare implanteras med obligatoriska micorchip, för att myndigheter ska kunna ha koll på dom. För att inte tala om alla fördelar det medför för våra myndigheter, så att de kan utöka kontrollen över sina medborgare. Microchipen kan te. x. användas för tortyr, så att bäraren får uppleva olidlig smärta om denne inte sköter sig, eftersom det kan sända ut radiosignaler på samma frekvens som den mänskliga hjärnan,, men det är bara några av fördelarne, vill ni läsa mer om vad den nya tekniken har att erbjuda för var och en av oss rekomenderar jag varmt att Ni går in och läser om det på biblioteket,sen tror jag säkert att den som vill ta del av fördelarna som ett microchip har att erbjuda kan ansöka om ett implantat.
Skulle Ni däremot känna er mindre lockade rekomenderar jag att ni, om den dagen, då id.kort i form av microchip blir nästintill obligatoriska kommer inte tillåter någon att operera in det i Er kropp. Att rekomendera alla nära och kära att göra detsamma kan ju också vara en bra ide. Kommer nog vara ett av de viktigaste beslutet i era liv...
Citera
2007-11-11, 02:27
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus Brage
Är inte mikrotekninken fantastisk!
Nu har det framställts microchíp, inte större än en flugskit som man kan operera i varje människoform,kanske även bebisar. Detta kan inehålla värdefull information såsom identitet, utbildning, bankgiro, straffregister, könstillhörighet, uppehållstillstånd, körkort, medecinska uppgifter osv...
förutom att det ger möjligheten att GPS-spåra alla typer som går vilse...

Låter det som det skulle ligga långt fram i tiden...Inte då i Grekland har folk i rika kretsar implanterat sig frivilligt för att komma snabbare in på populära klubbar, I städer i usa har uteliggare implanteras med obligatoriska micorchip, för att myndigheter ska kunna ha koll på dom. För att inte tala om alla fördelar det medför för våra myndigheter, så att de kan utöka kontrollen över sina medborgare. Microchipen kan te. x. användas för tortyr, så att bäraren får uppleva olidlig smärta om denne inte sköter sig, eftersom det kan sända ut radiosignaler på samma frekvens som den mänskliga hjärnan,, men det är bara några av fördelarne, vill ni läsa mer om vad den nya tekniken har att erbjuda för var och en av oss rekomenderar jag varmt att Ni går in och läser om det på biblioteket,sen tror jag säkert att den som vill ta del av fördelarna som ett microchip har att erbjuda kan ansöka om ett implantat.
Skulle Ni däremot känna er mindre lockade rekomenderar jag att ni, om den dagen, då id.kort i form av microchip blir nästintill obligatoriska kommer inte tillåter någon att operera in det i Er kropp. Att rekomendera alla nära och kära att göra detsamma kan ju också vara en bra ide. Kommer nog vara ett av de viktigaste beslutet i era liv...

Den dagen det blir lag på detta, blir det dags att skjuta av politiker. Dags att de jävla svinen försvinner. Hela planeten blir ju fan bara värre och värre. Snacka om att man är omgiven av idioter. Och då har inte jag den fetaste utbildningen om jag säger så.
Citera
2007-11-11, 02:52
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Den dagen det blir lag på detta, blir det dags att skjuta av politiker. Dags att de jävla svinen försvinner. Hela planeten blir ju fan bara värre och värre. Snacka om att man är omgiven av idioter. Och då har inte jag den fetaste utbildningen om jag säger så.

Personligen tror jag att det kommer gå så långsamt att vi inte ens märker det. Hade t.ex. samhället som det ser ut idag varit accepterat eller ens tänkvärt för 100 år sedan? 50? 20? Det går sakta men säkert i denna riktningen, och det är ingen som förstår något.
Citera
2007-11-11, 02:57
Medlem
tjaboooos avatar
Tror de kommer gå bra mycke fortare än nån av er anar.
Personligen ser jag det bara som en fördel att lagra medicinska uppgifter som snabbt kan läsas av av sjukvårdspersonal och då kan ge personen rätt vård snabbt och minska risken för att exempelvis ge medicin personen kanske inte tål.

Sen kommer det succesivt att utökas med information om arbete bankuppgifter pass id körkort......................men en vacker dag kommer det gå för långt om inte folket sätter ned foten vilket händer alltför sällan.
Citera
2007-11-11, 02:59
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Personligen tror jag att det kommer gå så långsamt att vi inte ens märker det. Hade t.ex. samhället som det ser ut idag varit accepterat eller ens tänkvärt för 100 år sedan? 50? 20? Det går sakta men säkert i denna riktningen, och det är ingen som förstår något.
Dags att bunkra upp med skjutvapen. Tyvärr dör vi inte av samma orsak som de i Resident Evil 3/28 Dagar/veckor senare, utan vi dör utav äckliga jävla as till politiker som kontrollerar/förbjuder/tvingar och skattar oss till döds. Och de sprids fortare än zombies. Fan vilken jävla idiotplanet man är på. Och tydligen är majoriteten av sverig...öh...DDR´s befolkning idioter dom med eftersom ingen gör nåt.
Citera
2007-11-11, 03:00
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Tror de kommer gå bra mycke fortare än nån av er anar.
Personligen ser jag det bara som en fördel att lagra medicinska uppgifter som snabbt kan läsas av av sjukvårdspersonal och då kan ge personen rätt vård snabbt och minska risken för att exempelvis ge medicin personen kanske inte tål.

Sen kommer det succesivt att utökas med information om arbete bankuppgifter pass id körkort......................men en vacker dag kommer det gå för långt om inte folket sätter ned foten vilket händer alltför sällan.
Och här har vi en politikerälskare som är hjärntvättad.....*suck*
Citera
2007-11-11, 03:39
Medlem
Till OP, vad fan i Helvete är diskussions underlaget och frågan du kommer med? är det här en nyhets site med stor efterblivet B som i DN och all anna media som Aftonefterblivbladet, Har du tänkt på att RFID chip kan sänka brottligheten med 90% eller är du bara ett stor lol som alla som inte är jag?.

JÄVLA NEW AGE ÄCKEL?!.

lol extrem är jag men lika sann som 1+1 :tyvärr :s, pröva Enomdan vitaminer för hjärnvävnads effekt om du inte fattar? :s.

Att det går att inflika smärta är naturligtvis vedervärdigt då det räcker med registration, hallå bet alienensa så jävla hårt eller har jag gått om verkligheten och är kvar i helvetet :c.

feck.
Citera
2007-11-11, 03:50
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Och här har vi en politikerälskare som är
hjärntvättad.....*suck*
Så man är hjärntvättad bara för man kan se fördelar med ett sånt chip, jävla löjleri...
Citera
2007-11-11, 03:55
Medlem
Squalos avatar
Jag tror min hund har en sån där.
Citera
2007-11-11, 04:11
Medlem
tjaboooos avatar
Extremt enkel variant är det som används till hundar, enda osm finns lagrat är en 15siffrig kod som skall va unik för hela världen.
Dom 3 första siffrorna anger i vilket land djuret har blivit chipmärkt i, en siffra för extra information, 2 siffror för tillverkare samt 9 siffror för djuret.
Chipet läses av med lågfrekventa radiovågor och skall teoretiskt sett fungera hela djurets livstid, storlek 13.3x2mm
Citera
2007-11-11, 04:17
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Extremt enkel variant är det som används till hundar, enda osm finns lagrat är en 15siffrig kod som skall va unik för hela världen.
Dom 3 första siffrorna anger i vilket land djuret har blivit chipmärkt i, en siffra för extra information, 2 siffror för tillverkare samt 9 siffror för djuret.
Chipet läses av med lågfrekventa radiovågor och skall teoretiskt sett fungera hela djurets livstid, storlek 13.3x2mm
Jag ville bara poängtera att tekniken används här också.

Egentligen finns det ingen större mening med att lagra mängder med data i ett chip under huden, det räcker gott och väl med ett nummer precis som med hundar. Och det numret matchas sen i en databas, och där får man fram det som finns registrerat på personen, som kriminell belastning, sjukdomar, etc. Att lagra informationen direkt på chipet gör inte annat än att det blir krångligt att ändra informationen.
Citera
2007-11-11, 12:45
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Så man är hjärntvättad bara för man kan se fördelar med ett sånt chip, jävla löjleri...
Ja på sätt o vis eftersom du inte verkar tycka det är en dålig idén att övervakningen ska kunna öka ännu ett steg. Du vill kanske ha en kamera över axeln som följer dig vart du än går och övervakar precis allt.

Varför har vi inte genomskinliga väggar på huset och framförallt i dushen och toaletten och sängen? Du verkar ju ändå inte bry dig om det lilla privatliv vi trots allt har kvar. Fan låt alla veta exakt allt du gör. Det gör ju inget?

Snacka om att politikerna gör något åt symptomen och inte källan. Alla på planeten hatar terrorister och min uppfattning är att majoriteten av dessa är muslimer/araber. Varför inte ge sig på dom en gång för alla? Istället för att dalta en massa.

Annars blir hela planeten garanterat 1984 pga av dessa APOR!!!

Och då kan man väl säga att terrorismen har vunnit pga av dessa IDIOTER till politiker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in