2007-11-10, 23:09
Medlem
Beroys avatar
Hejsan.
Har byggt upp mitt system i 4 olika partitioner. Har endast windows och lite program på C: och har för tillfället 2 gb ledigt.
När jag försökte packa upp en iso-fil på ~6 gb på en annan partition som har 50 gb ledigt stog det att jag hade för lite diskspace. Rar-filen jag försökte packa upp ligger i samma partition jag försökte packa upp den i, dvs den med 50 gb diskspace.
När jag höll på att packa upp märkte jag att diskspacet på C: blev mindre och mindre..
Tycker det är rätt konstigt att den tar plats på C: när jag har rar-filen på en partition med 50 gb? Vafan ska jag göra igentligen? Har inget på C: jag kan ta bort :/
/B3rger
Citera
2007-11-11, 09:45
Medlem
Du kanske har en swapfil som växer på c: när du packar upp?
Du kan ju testa att lägga swapfilen på den andra partitionen.
Citera
2007-11-11, 10:03
Medlem
DeGes avatar
Flytta tempkatalogen för uppackningsprogrammet
Citera
2007-11-11, 14:44
Medlem
Doffwards avatar
Högerklicka->Packa upp här, förusatt att du använder winrar.

Det använder jag, då används inte tempkatalogen utan filen packas upp direkt på hårddisken.

Så måste jag göra för att min c: hårddisk håller på att gå sönder/behöver defragmenteras, så allt går jätteslött:P

/Doffward
Citera
2007-11-11, 14:47
Medlem
jallaballas avatar
Det vore ju fiffigt att skriva vilket uppackningsprogram du använder.

Jag antar att du använder Winrar som har den konstiga vanan att om man öppnar rar-filen och väljer att packa upp den via det öppna programmet så tar filerna omvägen via temp-mappen som vanligtvis ligger på C:. Högerklicka istället på filen och välj packa upp här.
Citera
2007-11-12, 12:18
Medlem
Beroys avatar
Tackar för tippsen. Jag använder winrar, och jag brukar alltid högerklicka och ta extract to bla bla. Men ibland så är ju filerna inte *.rar, då måste man ju öppna dom med winrar. Det går heller inte att döpa om dom till .rar för då hittar ju biblioteket inte den filen. Inte så bra förklarat kanske, men ni förstår nog. Vad är det för tempmapp den lägger sig i? Är det bara att flytta den?
Tack igen! <3
/Beroy
Citera
2007-11-12, 15:36
Medlem
DeGes avatar
Öppna winrar, ta options->settings->paths, ändra där folder for temporary files
Citera
2007-11-12, 22:29
Medlem
darkmarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beroy
Tackar för tippsen. Jag använder winrar, och jag brukar alltid högerklicka och ta extract to bla bla. Men ibland så är ju filerna inte *.rar, då måste man ju öppna dom med winrar. Det går heller inte att döpa om dom till .rar för då hittar ju biblioteket inte den filen. Inte så bra förklarat kanske, men ni förstår nog. Vad är det för tempmapp den lägger sig i? Är det bara att flytta den?
Tack igen! <3
/Beroy
Du kan enkelt fixa så att andra filändelser är associerade med WinRAR. Jag har t ex fixat så att .001 är det. Öppna bara en cmd-prompt och skriv:
assoc .001=WinRAR

Om du har andra filändelser som dina WinRAR-arkiv brukar ha är det bara att göra samma sak med dem. Observera att du endast behöver associera ändelsen för första filen i arkivet.

///DM
Citera
2007-11-13, 00:58
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkmarc
Du kan enkelt fixa så att andra filändelser är associerade med WinRAR. Jag har t ex fixat så att .001 är det. Öppna bara en cmd-prompt och skriv:
assoc .001=WinRAR

Om du har andra filändelser som dina WinRAR-arkiv brukar ha är det bara att göra samma sak med dem. Observera att du endast behöver associera ändelsen för första filen i arkivet.

///DM

Annars räcker det faktiskt att högerklicka på filen och välja öppna med och välja winrar och kryssa i öppna alltid den här filtypen med det här programmet.
Bara som en ren upplysning
Citera
2007-11-13, 06:06
Medlem
trapd00rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Annars räcker det faktiskt att högerklicka på filen och välja öppna med och välja winrar och kryssa i öppna alltid den här filtypen med det här programmet.
Bara som en ren upplysning

Mja, då öppnas den med WinRAR, men du kan inte högerklicks-dra och "extract here" med den.
Citera
2007-11-13, 12:29
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trapd00r
Mja, då öppnas den med WinRAR, men du kan inte högerklicks-dra och "extract here" med den.

My bad, jag som är så trött så jag inte tänker igenom vad jag skriver ordentligt
Citera
2007-12-10, 18:20
Medlem
Beroys avatar
Ordnade upp sig till slut. Efter lite luskande hittade jag i winrars option-meny att man kunde välja villken tempmapp den skulle använda. Bytte bara från c: till den önskade partiotionen.
Tack tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in