2007-11-10, 02:02
Medlem
Nu var det ett tag sedan beta drivern till Creativs x-fi kort kom. Den är helt hopplös att få igång, inte nog med detta så skall den även vara full av buggar.

Jag börjar tvivla på att Creativ är kapabla att skriva drivrutiner över huvud taget. Att de inte inser detta och outsource:ar det hela till någon som kan.
Majoriteten av folk man frågar lyckas inte äns få igång drivrutinen.

Nu börjar jag på allvar fundera på att slänga ut skit kortet och köpa ett nytt, ~1000kr i sjön. Är det bara jag som känner så här eller har jag massorna bakom mig?

Jag beklagar min usla stavning. Detta då jag har dyslexi.
Citera
2007-11-10, 03:32
Medlem
heli0ns avatar
Tycker det är kasst av Creative att inte kunna skriva en vettig drivare för kortet. Men aja, vi får hoppas att det löser sig så jag och alla andra kan börja använda våra X-Fi kort.

För övrigt var det väl inga större fel på din stavning?
Citera
2007-11-10, 13:17
Medlem
Alfaslangs avatar
Givetvis ska man skita i Creative sen de bestämde sig för att inte längre stödja utvecklingen av öppna drivrutiner.

Det är rätt lätt att se hur mycket sämre det har blivit. Det tog mer än ett år för dem att skita ut en drivrutin för sina X-fi-kort, och när de väl gör det så visar det sig vara en riktigt kass beta-drivis som endast fungerar på 64-bitarskärnor.
Citera
2007-11-11, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heli0n
För övrigt var det väl inga större fel på din stavning?

Om jag inte skriver det så klagar folk bara på en om man gör ett för mycket stavfel och säger att man ska sticka ifrån flashback för att man är 12 eller nått vilket är lite tråkigt och små deprimerande.
Citera
2007-11-11, 09:56
Medlem
echelonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfaslang
Givetvis ska man skita i Creative sen de bestämde sig för att inte längre stödja utvecklingen av öppna drivrutiner.

Det är rätt lätt att se hur mycket sämre det har blivit. Det tog mer än ett år för dem att skita ut en drivrutin för sina X-fi-kort, och när de väl gör det så visar det sig vara en riktigt kass beta-drivis som endast fungerar på 64-bitarskärnor.

Inget fel med 64bitarskärnor. Det låter konstigt ifall man sitter på ett XFI och samtidigt på en 32bitars dator. Det är inte Creatives fel att distributioner som Ubuntu är så kassa på att hantera 32bitars program och bibliotek under 64bitars miljö vilket verkar vara det största problemet folk har med 64bitars distributioner (flash, windows media, quicktime mm.).

edit:

Men har man en 32bitars only dator kan jag förstå. Jag ser dock hellre 64bitars program och drivrutiner än 32bitars eftersom det är en del av det förgångna.
Citera
2007-11-11, 15:56
Medlem
Alfaslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echelonx
Men har man en 32bitars only dator kan jag förstå. Jag ser dock hellre 64bitars program och drivrutiner än 32bitars eftersom det är en del av det förgångna.

...som fortfarande används av en alldeles överväldigande majoritet av alla PC-användare. "Det förgångna." Ok.

Du som kan detta så bra; vad ska jag med en 64-bitarskärna till om jag sitter här med min dator och har mindre än 4GB minne (och inga planer på att uppgradera de närmaste åren)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in