Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-11-10, 00:54
Medlem
dests avatar
Sitter och funderar på att införskaffa ett fint litet barskåp där jag kan ställa alla mina fina drycker. Surfade precis runt lite men hittade inget jag gillade. Något som ni flashbackare kanske kan hjälpa en med?

Har ni ett barskåp?
ISF, har ni nån bild på det?
Citera
2007-11-11, 12:07
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Min mamma har en rätt snygg möbel som barskåp, där både flaskor och glas får plats. Tyvärr kan jag inte länka till bilden men om du går in på www.folkhemmet.com och söker på art.nr 7667 eller går via förvaring/vitrinskåp så får du fram Apelzin Glasvitrin. Det blir mer en möbel eftersom det är ganska stort men som sagt så rymmer det en hel massa grejor i det. Hon har dessutom belysning i det vilket ger en till dimension och det är riktigt snyggt.
Citera
2007-11-11, 13:04
Medlem
dests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärtansfröjd
Min mamma har en rätt snygg möbel som barskåp, där både flaskor och glas får plats. Tyvärr kan jag inte länka till bilden men om du går in på www.folkhemmet.com och söker på art.nr 7667 eller går via förvaring/vitrinskåp så får du fram Apelzin Glasvitrin. Det blir mer en möbel eftersom det är ganska stort men som sagt så rymmer det en hel massa grejor i det. Hon har dessutom belysning i det vilket ger en till dimension och det är riktigt snyggt.

Riktigt fint skåp! Har hittat ett som jag tänkt köpa nu. Återkommer med bilder sen!
Citera
2009-07-08, 14:10
Medlem
Snyggt barskåp!

Jag är på jakt efter ett snyggt barskåp till min lägenhet. Jag har inte lyckats hitta något passade ännu.
Jag vill inte ha en hel hylla med ett barskåp i, utan endast ett fristående barskåp som man kan hänga direkt på väggen. I runda slängar storleksmässigt kring 60 x 60 cm och gärna med belysning.

Finns det någon vänlig själ som vill tipsa om ett så vore det kanon.
Citera
2009-07-08, 14:13
Medlem
poojks avatar
http://www.blocket.se/stockholm/Barglob___Jordglob___bar_22491463.htm?ca=11&w=3

sån är rätt sjysst tycker jag.
Citera
2009-07-08, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av poojk

ser lite vingligt ut
Citera
2009-07-08, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poojk

Tack. Men det var inte riktigt ett sånt jag var ute efter.
Det hade du nog också kunnat gissa om du läser min önskemålsbekrivning.
Citera
2009-07-08, 17:03
Medlem
Koktiss avatar
Bygg ett eget, inte alls svårt!
Citera
2009-07-09, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koktis
Bygg ett eget, inte alls svårt!

Det är dock inte ett alternativ just nu.

Ingen som känner igen nåt företag som säljer sådana här skåp enl min beskrivning?
Citera
2009-07-14, 20:33
Medlem
?
Citera
2009-07-14, 21:23
Moderator
rotadents avatar
Det finns typ inga snygga barskåp. Antingen är det hemskheter som den där jordgloben eller "klassiska" barskåp i mörkt trä med snickarglädje. Smartast är nog att köpa en vägghängd hylla på typ IKEA eller nåt och skaffa vitrindörrar och belysning till den.
Citera
2009-07-14, 23:04
Medlem
2MissMes avatar
Vad gillar du för stil? Jag skulle också hellre ha ett väggskåp från IKEA med vitrindörr än såna där rotadent beskriver. Fast det kanske är den stilen du är ute efter? Om du köper nåt annat än ett klassiskt barskåp, kolla hur mycket hyllplanen kan bära. Alkohol väger ju en hel del.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in