Har en digital videokamera av märket JVC (GR-D740) som jag fick i present från NetonNet. Jag är grymt sugen på att börja redigera så jag laddade ner Pinnacle Studio Plus 11. Det skulle tydligen funka till Windows Vista. Efter att jag hade installerat det och överfört klippet så står det att Pinnacle Studio inte stöder PAL. Jag fick höra att PAL är något som används i bland annat USA. Men varken min kamera eller Pinnacle Studio (som jag laddade ner) är någon amerikansk version utan en svensk/europeisk version.
Det funkar perfekt i skolan där vi har tillgång till datorer med Windows XP och Pinnacle Studio 10. Men de datorerna är alltid upptagna och jag vill kunna jobba med de hemma. Sitter inne med mycket material från min tågluffarresa i Europa.
Strunta i Pinnacle, försök få tag på adobe premiere pro istället.. Finns på de flesta torrentsidorna, "lätt" att lära sig bara man vill.. också finns det många tutorials ocksåvidare till premiere.
Du kan också kolla i Pinnacle om du inte kan ändra till PAL istället, det kan man iallafall göra i premiere innan man ska importera något.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!