• 1
  • 2
2007-11-09, 14:49
Medlem
langaocbs avatar
I väldigt många trådar här på FB som handlar om sex-brottslingar är det alltid någon som känner sig manad att skriva "Han kommer ju inte få det direkt kul på kåken " och insinuerar därmed att sexbrottslingar i princip får dyngstryk var och varannan dag. Jag har alltid fått den uppfattningen att detta är totalt bull-shit. Hamnar inte sex-brottslingar (och specielt "kända" sex-brottslingar) på speciella avdelningar? Varför skulle Alexandra-mannen vilja skada Haga-mannen liksom?
Alltså, en gång för alla ,får sex-brottslingar "Ett helvete på kåken " eller inte???
Citera
2007-11-09, 14:52
Medlem
Spahzers avatar
Inte i sverige, men i övriga länder kan jag mycke väl tro det.
Citera
2007-11-09, 14:58
Bannlyst
Jag tror inte det, men man kan ju alltid hoppas. Hade jag varit fängelseboss hade jag låtit pedofiler och våldtäktsmän stå uppradade varje morgon och låta övriga fångar sprätta upp och trycka in dirverse saker i arslet på dem samt skära av alla små snablar med slöa teskedar. Det är världens avskum vi pratar om här.
Citera
2007-11-09, 15:17
Medlem
langaocbs avatar
Nu tänkte jag att tråden inte skulle handla om vad folk tror, hoppas eller vill att sex-brottslingar blir utsatta för i fängelset utan hur det faktiskt är! Så bespara mig beskrivningar på tortyr etc.
Alltså, hur ligger det till?
Citera
2007-11-09, 15:22
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Nu tänkte jag att tråden inte skulle handla om vad folk tror, hoppas eller vill att sex-brottslingar blir utsatta för i fängelset utan hur det faktiskt är! Så bespara mig beskrivningar på tortyr etc.
Alltså, hur ligger det till?

Dom får tyvärr sitta med likasinnade och dela stories. På lite mjukare anstalter eller isolerade avdelningar från övriga "riktiga" kriminella.

Tappa tvålen scenariot är även det en myt, kanske hänt vid nåt enstaka tillfälle men aldrig som på tävä.
Citera
2007-11-09, 15:30
Medlem
Dom har egna fängelse eller egna avdelningar på vissa fängelsen.
Därimot känner jag till en kille som våldtog sin sambo mycket grovt. Mellan händelsen och domen satt han på häktet. Sen flyttades han till intagningsavd på Kumla. Då kom "rådet" (dom fångar som bestämmer) och krävde en kopia på hans dom för dom ville veta var han var för en typ.
Så då begärde han isolering tills han blev flyttad till Kristianstads sexualbrottsfängelse.
http://www.kriminalvarden.se/templat...o____2170.aspx
Så han hade det lite tråkigt i några veckor. Han var rädd den lilla stackaren. Han fick tips från vakterna att han skulle begära isolering.

Denna info har jag fått av den drabbade tjejen samt hennes målsägandebiträde.

På denna länk kan du klicka på dom olika fängelsena och se var dom tar imot sexulabrottslingar
http://www.kriminalvarden.se/templat...t____1989.aspx
Citera
2007-11-09, 15:31
Medlem
i_Love_MaryJanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma
Dom får tyvärr sitta med likasinnade och dela stories. På lite mjukare anstalter eller isolerade avdelningar från övriga "riktiga" kriminella.

Tappa tvålen scenariot är även det en myt, kanske hänt vid nåt enstaka tillfälle men aldrig som på tävä.

Men vi kan nog alla säga att dom hade fått ett riktigt helvete om dom hade funnits på "normala" avdelningar

Det skulle garanterat finnas flera som ordnat det
Citera
2007-11-09, 15:36
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i_Love_MaryJane
Men vi kan nog alla säga att dom hade fått ett riktigt helvete om dom hade funnits på "normala" avdelningar

Det skulle garanterat finnas flera som ordnat det

Det finns ingen rättvisa i Sverige
Citera
2007-11-09, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
I väldigt många trådar här på FB som handlar om sex-brottslingar är det alltid någon som känner sig manad att skriva "Han kommer ju inte få det direkt kul på kåken " och insinuerar därmed att sexbrottslingar i princip får dyngstryk var och varannan dag. Jag har alltid fått den uppfattningen att detta är totalt bull-shit. Hamnar inte sex-brottslingar (och specielt "kända" sex-brottslingar) på speciella avdelningar? Varför skulle Alexandra-mannen vilja skada Haga-mannen liksom?
Alltså, en gång för alla ,får sex-brottslingar "Ett helvete på kåken " eller inte???

Från det ena til det andra. Det är inte så att du ska in själv väl?
Citera
2007-11-09, 15:49
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prydzzz
Jag tror inte det, men man kan ju alltid hoppas. Hade jag varit fängelseboss hade jag låtit pedofiler och våldtäktsmän stå uppradade varje morgon och låta övriga fångar sprätta upp och trycka in dirverse saker i arslet på dem samt skära av alla små snablar med slöa teskedar. Det är världens avskum vi pratar om här.
Våldtäkt är såklart överjävligt vidrigt och bör bestraffas mycket hårt men anser du att det är värre att våldta än att mörda en oskyldig? Om vi ska låta våldtäktsmännens medfångar få trycka in saker i arschlet på våldtäktsmännen bör vi göra..ja vaddå med mördarna?
Citera
2007-11-09, 15:55
Medlem
gugglianos avatar
vi får önska att det är så, alltså att dom får det dom förtjänar bakom galler, så har ju skattepengarna gett något
Citera
2007-11-09, 16:04
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen1
Från det ena til det andra. Det är inte så att du ska in själv väl?

Nää...du behöver inte oroa dig , den kriminalitet jag sysslar med är inte sexual-relaterad och knappast skäl nog för fängelse-straff
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in