2007-11-08, 17:31
Bannlyst
Så jag satt och funderade på varför FB inte har rewards för människor med lång "tjänst" på forumet, dvs dom som har varit medlemmar länge och har postat mycket får inga fördelar. Det kan vara så enkelt som att efter ett visst antal posts får man som användare lite mer utrymme för sin Avatar eller kanske en liten symbol brevid sitt namn

se länk för symboler

http://vnboards.ign.com/percival_rp/b20670/p1

Det här är väldigt små förändringar men det kan både hålla kvar användare och få hit nya, människor är enkla varelser och vi vill ha lite bekräftning det är bara naturligt..
Citera
2007-11-08, 17:33
Medlem
Balthazaer-s avatar
Dumt att uppmuntra posthoreri. Skulle föredra att man döljer postcounten helt och hållet.
Citera
2007-11-08, 17:34
Medlem
choralones avatar
Tycker du att det behövs mer posthoreri? (som det här inlägget)?
Citera
2007-11-08, 17:39
Medlem
Ugly_Bobs avatar
Instämmer med ovanstående. Dessutom finns det väl redan vissa fördelar för folk med många poster, t.ex. vissa forumdelar man inte kan nå annars (åtminstone försvann plötsligt forum för mig och fick senare veta att de gjort på detta vis för att bara mer etablerade medlemmar skulle ha åtkomst till dem). Möjligtvis kan jag vara för sortering baserat på längden av ens medlemskap och eventuellt hur aktiv man är i form av inloggning, men att en person som varit medlem väldigt kort tid och som inte drar sig för att fläka fram oneliners skulle få någon som helst fördel ter sig lite småsorgligt i mina ögon.
Citera
2007-11-08, 17:52
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugly_Bob
Instämmer med ovanstående. Dessutom finns det väl redan vissa fördelar för folk med många poster, t.ex. vissa forumdelar man inte kan nå annars (åtminstone försvann plötsligt forum för mig och fick senare veta att de gjort på detta vis för att bara mer etablerade medlemmar skulle ha åtkomst till dem). Möjligtvis kan jag vara för sortering baserat på längden av ens medlemskap och eventuellt hur aktiv man är i form av inloggning, men att en person som varit medlem väldigt kort tid och som inte drar sig för att fläka fram oneliners skulle få någon som helst fördel ter sig lite småsorgligt i mina ögon.

Pröva du och skriv fyra inlägg till så får vi se vad som händer.
Citera
2007-11-08, 17:54
Medlem
Ugly_Bobs avatar
Det ska vi nog kunna ordna, i en takt av i genomsnitt 0,10 inlägg per dygn.
Citera
2007-11-08, 17:56
Medlem
Jackthehammers avatar
Vad är det för gränser för diverse sektioner? Och framför allt, vad är det FÖR sektioner? När kan man se alla sektioner?
Citera
2007-11-08, 17:59
Medlem
Ugly_Bobs avatar
Vet bara att det var tal om delar av porrforumet som krävde 6mån medlemskap samt 100 inlägg eller något liknande. Logiskt sätt bör man ju inte behöva din mängd poster för någonting kan tyckas, men vad vet jag.
Citera
2007-11-08, 18:02
Medlem
Citat:
Vet bara att det var tal om delar av porrforumet som krävde 6mån medlemskap samt 100 inlägg eller något liknande. Logiskt sätt bör man ju inte behöva din mängd poster för någonting kan tyckas, men vad vet jag.
Samt laidback.

Till TS, bättre att skriva ett skitbra inlägg än att skriva 1 633 skitdåliga.

KFK
Citera
2007-11-08, 18:05
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Jag föreslår att Ugly Bob skriver endast två inlägg till...
Citera
2007-11-08, 18:13
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Knypplingsforumet då du behöver 35.000 poster för att komma in, aktiv medlem 1! Ruskigbuss!

Ärligt, en fördel med längre tid och med fler inlägg är väl att man blir behandlad mer seriöst!
Slipper bli kallad "noob" om du stavar fel samt att om du begår något mindre regelbrott kan modsen se lättare på det!
Om Nisse nobody medlem sedan 1 månad och 56 poster skriver en oneliner med "Öh, bah tycker ja me klockrent" eller om Nils seriös medlem sedan 2005 och med 2500 poster skriver det, ses det nog olika kan jag tänka mig!

// Dempa
Citera
2007-11-08, 18:40
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Det är därför båda gränserna finns, en för posts och en för tid så att man kan se hur en person sköter sig och det finns även en regel som kallas KFK som hindrar uppenbar posthoreri.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in