2007-11-09, 22:26
Medlem
ischs avatar
Jag sa min åsikt när iden kom fram på chatten och jag fasthåller den. Det finns inget meningsfullt med att ha mer uppmuntran till posthoreri än vad som redan finns. Dessutom så tycker jag att det är bra att man försöker göra klyftan mellan gamla rävar och nya användare så liten som möjlig vilket ett sådan system också motarbetar.
Citera
2007-11-09, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av woofer
Jag skulle gärna se att man åtminstone efter ett tag kunde poste mindre bilder direkt i tråden, det får dock absolut inte ske på bekostnad av den uppenbarligen redan ansträngda servern.

men det påverkar inte servern alls (i princip iaf, kan bli en försumbar skillnad eftersom det blir fler tecken i inläggen) om man kan visa bilder i tråden eftersom dessa bara länkas från utomstående hemsidor
Citera
2007-11-09, 23:07
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
om man kan visa bilder i tråden eftersom dessa bara länkas från utomstående hemsidor...
Det handlar inte om serverbelastning utan om att man ska kunna välja vilka bilder man vill se för användare generellt sett har inte intelligens nog att särskilja på vad som är lämpligt att posta och olämpligt eller ens i vilka kategorier det skall va i så själv är jag jävligt glad att bilder inte visas.
Citera
2007-11-10, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Det handlar inte om serverbelastning utan om att man ska kunna välja vilka bilder man vill se för användare generellt sett har inte intelligens nog att särskilja på vad som är lämpligt att posta och olämpligt eller ens i vilka kategorier det skall va i så själv är jag jävligt glad att bilder inte visas.
Hear, hear!
Citera
2007-11-11, 21:25
Medlem
Läskigs avatar
Nej usch, ta bort postcountern, och ta bort signaturen när ni ändå håller på, två onödiga funktioner. Signaturen kan man iofs själv ställa in på att dölja hos andra vilket är bra, men så länge posträknaren finns så kommer posthororna finnas....
Citera
2007-11-11, 21:57
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Nej usch, ta bort postcountern, och ta bort signaturen när ni ändå håller på, två onödiga funktioner. Signaturen kan man iofs själv ställa in på att dölja hos andra vilket är bra, men så länge posträknaren finns så kommer posthororna finnas....

Alltså, jag gillar dig som skribent men nu förstår jag inte hur du tänker riktigt.
Om du nu inte gillar signaturer men har en själv, är inte det att ställa sig på fiendens sida, om man säger så?

Och angående postcount...det har varit oändliga diskussioner om detta genom åren och i slutändan så kommer alla ändå fram till samma slutsats: det ÄR ett bra sätt att se om det är en aktiv användare, eftersom det i de forum där de riktiga posthororna hänger inte räknas inlägg.

Aktiv är i det här fallet inte samma som bra eller intressant, men som vi alla vet: ge ett oändligt antal apor ett oändligt antal skrivmaskiner...

Min åsikt är hur som helst att den ska behållas. Trots allt använder jag den dagligen för att kunna avgöra om jag ska ta personen ifråga på allvar eller inte.
Det har ju hänt ett antal gånger att folk med 1 inlägg "tipsar" om bra sidor som de inte alls är inblandade i...
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in