• 1
  • 2
2007-11-08, 15:48
Medlem
Wolfen22s avatar
Här har vi ett band som hade son storhetstid i slutet på 70-talet, men man hör inte så mycket om dem numera. Finns det fortfarande folk som lyssnar på dem?
Jag upptäckte dem relativt nyligen när jag letade runt bland mina föräldrars LP-skivor, hittade I Robot-albumet som visserligen bara hade en låt som jag verkligen gillade; Wouldnt wanna be like You. Dock blev jag intresserad av bandet och hittade senare skivan Tales of Mystery and Imagination, deras första platta och blev helt förälskad i The Raven.
Vad tycker dagens musikintresserade om The Alan Parsons Project?

För er som aldrig hört talas om dem kan man väl kalla dem ett Prog/Rock/Pop band från 70-80talet.
Lyssna gärna på:
The Alan Parsons Project - The Raven
The Alan Parsons Project - Wouldn't wanna be Like You
Citera
2007-11-08, 16:18
Medlem
Balthazaer-s avatar
Tycker dom är riktigt sköna. Eye in the Sky speciellt.
Citera
2007-11-08, 16:18
Medlem
Games people play är en riktigt bra poplåt IMHO...

Ammonia avenue är också trevlig.
Citera
2007-11-08, 16:57
Medlem
tpotss avatar
Games People Play, indeed, är bra. May Be A Price to Pay hade ett suveränt gitarrsolo om jag kommer ihåg rätt.
Citera
2007-11-08, 17:12
Medlem
Som nämnts tidigare. Eye In The Sky är ruggigt bra.
Citera
2007-11-08, 17:16
Medlem
Cetamoogles avatar
Köpte precis Tales of mystery and imagination på LP! Ni komme rinte at bli besvikna på det albumet, grymt bra. Eye in the sky och Turn of a friendly card hade jag sedan tidigare men är riktigt bra det med :=)

Ett lite förbisett album är hans Pyramid som är riktigt bra det med.

Kul att det finns fler än en (jag vet en människa till) som uppskatter APP
Citera
2007-11-08, 17:27
Medlem
tpotss avatar
Fick tag på The Turn Of A Friend-LP:n när jag var i Berlin, köpte den för en spottstyver, suverän skiva.
Citera
2007-11-08, 17:29
Medlem
Cetamoogles avatar
Nice Gav inte överdrivet mycket för min heller (40 spänn kanske).. var bland mina första lp-skivor jag skaffade tillsammans med The Doors - Soft Parade och Camel - Rain Dances.
Citera
2007-11-08, 17:53
Medlem
tpotss avatar
Oooh. Camel. Nu ska LP-skivorna fram! Måste ha nån skiva med dem iaf, har för mig att det var Mirage, och kanske ett ex av Nude också. Härlig musik.
Citera
2007-11-08, 19:18
Medlem
Cetamoogles avatar
aah, mirage är riktigt bra.. nude har jag inte lyssnat på.. får kolla upp den, annars sagt jag och tog en kopp te till I can see your house from here igår
Citera
2007-11-09, 00:30
Medlem
Wolfen22s avatar
Är det bara jag som nu efter ett par låtar tycker att APP kör lite depp? Alltså inte som typ Kent, mer djupare texter, men så många låtar är inte så glada om man säger så. Någon som håller med?

De som inte hört The Raven, gör det nu!!! Kan inte sluta lyssna på den.
Citera
2014-12-20, 18:20
Medlem
Alan Parsons Project hade sin storhetstid mellan 1976-1982 min favoritplatta med gruppen är nog I Robot.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in