Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Tog i morse min första, låga dos mot ADHD, 18mg.
Allt kändes jättebra var väldigt koncetrerad och det var som manna från himmelen.
Helt plötsligt får jag en massa ångest.
Ganska jobbigt först men hanterbart.
Tänker en tanke om hur det skulle se ut om snuten forcerade min dörr.
Bilden etsar sig fast och blir sjukt nojjig. Jag vet att det inte finns någon anledning till att snuten skulle det förutom lite grejer jag har hemma men det vet ju inte dom. Rent intelektuellt vet jag att det inte finns på kartan att det skulle hända. Men jag får den där bilden hela tiden och nojjar ur som bara den och känner mest att jag vill ringa min kontakt på psyk.
Jag vet att det inte kommer hända men bilden i huvudet gör att jag får grav ångest som inte går att slå bort och är rädd att jag är påväg in i något.
Jag har sedan tidigare tvångstankar som heter duga just att jag ska få en psykos eller nåt så vet inte om det är det som spökar men nu är det verkligen inte bra.
Kan distrahera det något nu när jag sitter vid datorn men pulsen går på högvarv.
Tyvärr så har jag läst en massa om paranoia och schizofreni så jag vet inte hur mycket jag inbillar mig att jag är paranoid för att tanken dyker upp och att ångesten triggar det. Samtidigt kan jag inte förneka att det är väldigt svårt att slå ifrån sig det.
Mycket tacksam för svar.
man kan få ångest på concerta, mem iförsig har du bara tagit 18mg. men nu ska nog försöka ta det lungt, ring din doktor och berätta vad som hände, dom kanske skriver ut ångest-däpmade till dig, eller så får du byta medecin.
jag fick med lite ångest av det, men det var först efter en time när medecinen börjat verka, då var det lungt, men efter ett tag så kände man att det började gå ner och då fick man ångest av det, men inte så paranoid ångest som du har fått.
men ring din läkare och berätta hur det kändes m.m
må väl