2007-11-08, 08:50
Medlem
Arne Bajses avatar
Sven-Bertil sjuk, ställer in stod det för ett tag sen, nu ska han tydligen upp på scen trots akut luftvägsinfektion? Överlever han detta? eller blir det ambulans till sjukhuset? Det sägs att Sven-Bertil består av segt virke, kommer han klara att uppträda eller är det sega virket egentligen ganska murket?

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=286&a=380833

Sven Bertil Taube: son till Evert Taube. Vad har han gjort annat än att sjunga far Everts visor? I början på 70-talet var han väl skådis i nån sämre deckare, samt playboy-typ. Sen blev han paroderad i "Party hos Parnevik" Varför bor han i London, har han jobb där? måste bli ett hiskeligt pendlande, för han verkar uppträda mest här hemma.

På senare år har han varit med i stjärnorna på slottet och framstått som en slags halvfigur i mediabruset, hur ser framtiden ut?
Citera
2007-11-08, 09:56
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Sven-Bertil sjuk, ställer in stod det för ett tag sen, nu ska han tydligen upp på scen trots akut luftvägsinfektion? Överlever han detta? eller blir det ambulans till sjukhuset? Det sägs att Sven-Bertil består av segt virke, kommer han klara att uppträda eller är det sega virket egentligen ganska murket?

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=286&a=380833

Sven Bertil Taube: son till Evert Taube. Vad har han gjort annat än att sjunga far Everts visor? I början på 70-talet var han väl skådis i nån sämre deckare, samt playboy-typ. Sen blev han paroderad i "Party hos Parnevik" Varför bor han i London, har han jobb där? måste bli ett hiskeligt pendlande, för han verkar uppträda mest här hemma.

På senare år har han varit med i stjärnorna på slottet och framstått som en slags halvfigur i mediabruset, hur ser framtiden ut?

Han har sjungit bla Ferlin och Bellman också och gjort det bra. Sen har han gjort mycket film och en hel del teater, http://imdb.com/name/nm0851422/. Så han lever på mer än arvet efter farsan vilket inte gäller alla Everts barn.
Citera
2007-11-08, 10:01
Medlem
Carl Serungs avatar
Enligt uppgift skall herr Taube ha en sjuhelvetes slane.....Desstuom är han svag för män i uniform.
Citera
2007-11-08, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Enligt uppgift skall herr Taube ha en sjuhelvetes slane.....Desstuom är han svag för män i uniform.

Källa på det.
Citera
2007-11-08, 10:07
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Källa på det.

www.google.se
Citera
2007-11-08, 10:10
Bannlyst
Citat:
www.google.se
Sorry, fanns inget. Du får nog vara lite mer specifik om man ska tro på ditt ord.
Citera
2007-11-08, 10:12
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Sorry, fanns inget. Du får nog vara lite mer specifik om man ska tro på ditt ord.

Det är väl allmänt känt att Herr Taube är en riktig snuskhummer? Dessa rykten florerade på det ljuva 80-talet i Stockholms "Öfre Kretsar".. Men om det är sant vet jag inte, då jag ej sett Svempas organ .
Citera
2007-11-08, 10:14
Medlem
Truxas avatar
Han lär skall ha varit påtänkt som James Bond. Jag vet inte när det var, men jag gissar att det var till Leva och låta dö.
Citera
2007-11-08, 10:18
Bannlyst
Citat:
Det är väl allmänt känt att Herr Taube är en riktig snuskhummer? Dessa rykten florerade på det ljuva 80-talet i Stockholms "Öfre Kretsar".. Men om det är sant vet jag inte, då jag ej sett Svempas organ .

Vad gäller Svempas organ så är det ganska ovesäntligt då 90% av alla på FB har minimum 30 cm, men vad gäller män i uniform så finner jag det högst anmärkningsvärt då han alltid varit svår på kvinnor, gifta som ogifta.
Citera
2007-11-08, 10:34
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Vad gäller Svempas organ så är det ganska ovesäntligt då 90% av alla på FB har minimum 30 cm, men vad gäller män i uniform så finner jag det högst anmärkningsvärt då han alltid varit svår på kvinnor, gifta som ogifta.

såklart: jag menade ju "kvinnor i unform"!!

Hahaha, hade vart skumt å se Svempa snaska kotte med en tjock gubbe i polisuniform.
Citera
2007-11-08, 10:57
Medlem
Imzadis avatar
Intressant att se en tråd om denna man. Min mamma är ett stort fan så man har ju sett honom live ett par gånger. Träffat han en gång en liten mini stund. Verkligen trevlig. Senast häromdagen fick jag ett brev ang honom från morsan. Han intervjuades visst i TV och visade upp lite av sitt hem i London bland annat.
Citera
2007-11-08, 11:03
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Han lär skall ha varit påtänkt som James Bond. Jag vet inte när det var, men jag gissar att det var till Leva och låta dö.

Har också hört det ryktet, men jag tror det var ännu tidigare än Live and let die. Bruka komma upp som lite kuriosa när han är med i tv att han var "påtänkt" som Sean Connerys efterträdare. "Svempa" den gamle glidaren hade ett riktigt guldläge på 70-talet, kontrakt med ett stort amerikansk filmbolag. Dessvärre kom oljekrisen under samma årtionde och de kursade. Men han har i alla fall spelat tysk fallskärsmjägare mot Michael Caine. Detta berättade Taube i Stjärnorna på slottet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in