Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-07, 23:32
  #1
Medlem
En snabbis bara.

Nån som vet hur man gör så att VLC alltid startar i 100% volym-läge tillskillnad från 50% som den alltid har nu?

/Mvh räven
Citera
2007-11-07, 23:41
  #2
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
En snabbis bara.

Nån som vet hur man gör så att VLC alltid startar i 100% volym-läge tillskillnad från 50% som den alltid har nu?

/Mvh räven
inställningar, ljud. I Windows fungerar det. I Ubuntu var visst volymen på 0 efter att jag höjt den fullt ut. Don´t know why...
Citera
2007-11-07, 23:42
  #3
Moderator
Falukropps avatar
Settings -> Preferences.

I sektionen som kommer upp direkt, General audio settings, har du en slider som heter "Default audio volume". Maxa den bara så är du hemma
Citera
2007-11-07, 23:50
  #4
Medlem
W-Zinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
inställningar, ljud. I Windows fungerar det. I Ubuntu var visst volymen på 0 efter att jag höjt den fullt ut. Don´t know why...
Du får sätta den på mitten, då fungerade det varjefall för mig
Citera
2007-11-08, 06:20
  #5
Medlem
*Känner mig korkad när jag faktiskt inte ens hade kollat i dom vanliga inställningarna*
Citera
2007-11-09, 08:55
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
*Känner mig korkad när jag faktiskt inte ens hade kollat i dom vanliga inställningarna*



* OKEJJE* wHOccO WHOCCOEE!!
Citera
2007-11-09, 13:45
  #7
Medlem
Doxologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
En snabbis bara.

Nån som vet hur man gör så att VLC alltid startar i 100% volym-läge tillskillnad från 50% som den alltid har nu?

/Mvh räven
Inser hur många du använt i denna tråden? En räcker.
Citera
2007-11-09, 14:06
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doxology
Inser hur många du använt i denna tråden? En räcker.

Tre stycken?

Va du tvungen att klaga bara för att jag skrev liknande ang dig i en annan tråd eller?
Citera
2007-11-09, 14:37
  #9
Medlem
Doxologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Tre stycken?

Va du tvungen att klaga bara för att jag skrev liknande ang dig i en annan tråd eller?

Det hade jag glömt, märkte det nu. Vilket sammanträffande. För övrigt hade jag samma fårga som du, det var bra att vi fick svar på den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback