2007-11-07, 22:42
Medlem
Läste i dagens Metro att engelska myndigheter betalar utlänska fångar 20 000 kr för att dom ska flytta hem. Fängelsena är överfulla. Dom förväntar sig att 4000 utlänningar ska nappa. Hittar inget på webben. Nån som vet något mer?
Citera
2007-11-07, 22:57
Bannlyst
Jag med dag och natt vi får den rätten här, Amen!
Citera
2007-11-07, 23:00
Medlem
Psyko Dads avatar
Jävlar vad Sverige skulle vara utfattigt i ett nafs om det gällde här & alla berörda skulle nappa. Vilket inte skulle ske,då de vet att de har mer att suga ut än 20 000:-
Citera
2007-11-07, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Jävlar vad Sverige skulle vara utfattigt i ett nafs om det gällde här & alla berörda skulle nappa. Vilket inte skulle ske,då de vet att de har mer att suga ut än 20 000:-
Plus att de slipper slippa av sitt straff? Om jag förstått det rätt iaf...
Citera
2007-11-07, 23:43
Medlem
mr.demons avatar
Läste nått liknande för längesedan om Armenier i USA som dem lät slippa fängelse om dem åkte hem.

Tycker ni det är en bra ide?..ponera åk till Sverige begå ett brott välj sitta av straffet eller åka hem.Låter ju som alla kriminellas dröm.
Citera
2007-11-08, 07:02
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOZKURT
Jag med dag och natt vi får den rätten här, Amen!

Ännu ett obegripligt inlägg från BOZKURT.
Citera
2007-11-08, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad

Men tänk vad fängelset kostar. Säkert 2-3000 kr per dag.

I kravet borde det vara att dom ska avtjäna straffet i sina hemländers fängelse. Det är ju betydligt mer avskräckande än att sitta i ett svenskt fängelse. Iofs tycker jag att alla dömda utlänningar skall skickas till ett fängelse i sitt hemland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in