2007-11-07, 20:47
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Varför blir man så ofta mobbad då man bjuder på sig själv på FB?? Jag tycker man borde stödja varann istället och om man nu inte tycker om musiken, personens utseende, etc så kan man ge konstruktiv kritik eller helt enkelt låta bli att skriva något...
Detta gäller ju inte bara mig nu, utan mycket annat på FB också... I tråden om Lady Tiera finns det ju massor med personer som kastar skit på henne... Väldigt otacksamt är det också, först uppmanas alla tjejer lägga upp nakenbilder, och sen då de verkligen gör det så blir de behandlade som skräp...
Är det den svenska jantelagen som spökar??
Detta gäller ju inte bara mig nu, utan mycket annat på FB också... I tråden om Lady Tiera finns det ju massor med personer som kastar skit på henne... Väldigt otacksamt är det också, först uppmanas alla tjejer lägga upp nakenbilder, och sen då de verkligen gör det så blir de behandlade som skräp...
Är det den svenska jantelagen som spökar??
För att om han inte har någon respekt för FB ska vi inte ha någon respekt för honom.
Jag är trött på de hundratals nya skit trådarna som dyker upp varje dag. Det kommer 10 trådar om "någon som vet vart det växer toppisar i stockholm?"
Sen kommer det säkert 50 st trådar om "kan någon PM.a mig en adress till en smartshop, 10 nya trådar om tripprapporter på cannabis som oftast består av 5 meningar.
Visst det finns forum där folk är snälla. Men då sköter sig också folk på forumet och är inte några snubbar på 15 bast som inte fattar hur man använder sökfunktionen.
Ta magiska molekyler som ett exempel. Där är folk trevliga och seriösa, men det kanske beror på att trådarna också är seriösa?
Man ska läsa reglerna innan man skapar trådar på samma sätt som att man ska lära sig reglerna till fotboll innan man ska träna ett fotbollslag. Likt förbannat dyker det upp trådar stup i kvarten om "kan någon i sthml fixa sub åt mig" "kan någon ge mig adressen till den där coola brass sidan i Cannada"
När det redan finns femtioelva trådar om ämnet.
Kan du nämna någon vecka då det inte ploppade upp en ny tråd om "kan någon ge mig adressen till elefanten"?
Edit igen: Kolla bara i odlingsforumet, en snubbe som skapat en 2 helt nya trådar för att ta reda på vad sporer är för någonting. Okej, det kanske inte är något fel med det "även fast det var en otroligt dum fråga som han kunnat googla lätt som fan" så SKA han kanske skriva det i den stora klistrade tråden om svamp odling?
Edit igen:
Ja det är nog bättre att vara trevlig och bara skriva någonting snällt. Men det löser inte problemet, vi måste avskräcka alla som läser tråden så att de tar sig lite tid att tänka lite innan de skapar trådar. Kanske ett vulgärt sätt men jag kan då inte se någon bättre lösning på problemet.