2007-11-07, 14:25
vill du kontakta butikschefen? kassan? lagret? etc ...
Siba, ComputerCity och Radars ägs gemensamt av Siba Holding AB vars huvudkontor ligger i Göteborg.
Siba Holding AB använder sig av IP telefoni för alla sina butiker och därav börjar alla nummer på 031 vilket är riktnumret till Göteborg.
Ibland kan det vara svårt att få tag på butiken eller säljaren utifall att något blivit fel, om du blivit dåligt bemött eller om du helt enkelt skulle vilja tacka för god service därför presenterar jag nedan Siba Holding Abs telefonsystem.
Först följer en kort förklaring till hur systemet fungerar:
Exempelvis; "031-3002XXY" där "XX" står för den butik du vill ringa till och "Y" står för det område du vill kontakta.
De olika generella områdena som finns är följande: 0 = Butikschef, 1 = Lagerfax, 2 = Kassa, 3 = Lager, 4 = Service, 8 = Ställföreträdande Butikschef (brukar även dessutom innehas av ansvarsbelagda säljare), 9 = Vanlig fax.
Notera att dessa områdesnummer är generella och vissa nummer kanske inte är i bruk i mindre butiker.
Generell regel är dock att butikschefen, den ställföreträdande butikschefen och kassan ALLTID har sina respektive nummer medan lager och service ibland har samma nummer i mindre butiker.
Exempelvis om du skulle vilja ringa den fiktiva butiken; "Fantasi Huset" som har butiksnummer 99 och behöva prata med butikschefen där så skulle numret se ut så här: 031-3002990.
Butikscheferna för varje butik har även företagsmobilnummer som brukas i tjänst och liknande system gäller; 0704-5000XX där "XX" byts ut mot butiksnumret för butikerna.
Nedan följer alla butiker inom Siba koncernen;
ComputerCity:
Stad - Butiksnamn - Butiksnummer
Göteborg - Backaplan - 40
Stockholm - Barkarby - 38
Stockholm - Kungens Kurva - 44
Stockholm - Länna - 48
Stockholm - Kungsgatan - 58
Stockholm - Infracity - 39
Siba:
Borås - Storknallen Köpcentrum - 06
Gävle - Valbo Nya Köpis - 31
Göteborg - SIBA-Huset - 05
Göteborg - Götaplatsen - 54
Göteborg - Nordstan - 59
Göteborg - Järnbrott - 09
Halmstad - Halmstad - 16
Helsingborg - Väla Norra - 26
Jönköping - A6 Köpcenter - 55
Kalmar - Giraffen Köpcenter - 23
Karlstad - Bergviks Köpcentrum - 11
Kristianstad - SIBA-Huset Långebro - 32
Kungsbacka - Kungsmässan - 51
Linköping - Tornby Sagoland-Huset - 27
Löddeköpinge - Löddeköpinge - 34
Lund - Nova - 13
Malmö - Mobilia - 19
Malmö - Svågertorp - 53
Örebro - Aspholmen - 20
Örebro - Marieberg - 08
Skövde - Maxi-Huset - 15
Södertälje - Moraberg - 36
Stockholm - Bromma - 41
Stockholm - Haninge - 35
Stockholm - Kungens Kurva - 43
Stockholm - Barkarby - 50
Stockholm - Mölnvik - 61
Stockholm - Sickla - 33
Stockholm - Kungsgatan - 45
Stockholm - Infracity - 42
Sundsvall - Birsta Köpcentrum - 30
Trollhättan - Överby Köpcenter - 07
Uddevalla - SIBA-Huset Uddevalla - 10
Uppsala - Stenhagens centrum - 46
Västerås - SIBA-Huset, Hälla - 52
Växjö - SIBA-Huset - 17
Har ni frågor så posta eller pm:a mig så svarar jag så fort jag kan.
Mycket nöje
ps. om någon föredetta anställd på onoff, elgiganten, mediamarkt eller expert kan deras telefonsystem så pm:a mig gärna så kan jag lägga till de i denna tråden. tycker nämligen att det rä viktigt att som konsument kunna få tag på de butiker man handlar ifrån och inte kundtjänsterna som alltid befinner sig i helsingborg. ds.
Siba, ComputerCity och Radars ägs gemensamt av Siba Holding AB vars huvudkontor ligger i Göteborg.
Siba Holding AB använder sig av IP telefoni för alla sina butiker och därav börjar alla nummer på 031 vilket är riktnumret till Göteborg.
Ibland kan det vara svårt att få tag på butiken eller säljaren utifall att något blivit fel, om du blivit dåligt bemött eller om du helt enkelt skulle vilja tacka för god service därför presenterar jag nedan Siba Holding Abs telefonsystem.
Först följer en kort förklaring till hur systemet fungerar:
Exempelvis; "031-3002XXY" där "XX" står för den butik du vill ringa till och "Y" står för det område du vill kontakta.
De olika generella områdena som finns är följande: 0 = Butikschef, 1 = Lagerfax, 2 = Kassa, 3 = Lager, 4 = Service, 8 = Ställföreträdande Butikschef (brukar även dessutom innehas av ansvarsbelagda säljare), 9 = Vanlig fax.
Notera att dessa områdesnummer är generella och vissa nummer kanske inte är i bruk i mindre butiker.
Generell regel är dock att butikschefen, den ställföreträdande butikschefen och kassan ALLTID har sina respektive nummer medan lager och service ibland har samma nummer i mindre butiker.
Exempelvis om du skulle vilja ringa den fiktiva butiken; "Fantasi Huset" som har butiksnummer 99 och behöva prata med butikschefen där så skulle numret se ut så här: 031-3002990.
Butikscheferna för varje butik har även företagsmobilnummer som brukas i tjänst och liknande system gäller; 0704-5000XX där "XX" byts ut mot butiksnumret för butikerna.
Nedan följer alla butiker inom Siba koncernen;
ComputerCity:
Göteborg - Backaplan - 40
Stockholm - Barkarby - 38
Stockholm - Kungens Kurva - 44
Stockholm - Länna - 48
Stockholm - Kungsgatan - 58
Stockholm - Infracity - 39
Siba:
Borås - Storknallen Köpcentrum - 06
Gävle - Valbo Nya Köpis - 31
Göteborg - SIBA-Huset - 05
Göteborg - Götaplatsen - 54
Göteborg - Nordstan - 59
Göteborg - Järnbrott - 09
Halmstad - Halmstad - 16
Helsingborg - Väla Norra - 26
Jönköping - A6 Köpcenter - 55
Kalmar - Giraffen Köpcenter - 23
Karlstad - Bergviks Köpcentrum - 11
Kristianstad - SIBA-Huset Långebro - 32
Kungsbacka - Kungsmässan - 51
Linköping - Tornby Sagoland-Huset - 27
Löddeköpinge - Löddeköpinge - 34
Lund - Nova - 13
Malmö - Mobilia - 19
Malmö - Svågertorp - 53
Örebro - Aspholmen - 20
Örebro - Marieberg - 08
Skövde - Maxi-Huset - 15
Södertälje - Moraberg - 36
Stockholm - Bromma - 41
Stockholm - Haninge - 35
Stockholm - Kungens Kurva - 43
Stockholm - Barkarby - 50
Stockholm - Mölnvik - 61
Stockholm - Sickla - 33
Stockholm - Kungsgatan - 45
Stockholm - Infracity - 42
Sundsvall - Birsta Köpcentrum - 30
Trollhättan - Överby Köpcenter - 07
Uddevalla - SIBA-Huset Uddevalla - 10
Uppsala - Stenhagens centrum - 46
Västerås - SIBA-Huset, Hälla - 52
Växjö - SIBA-Huset - 17
Har ni frågor så posta eller pm:a mig så svarar jag så fort jag kan.
Mycket nöje

ps. om någon föredetta anställd på onoff, elgiganten, mediamarkt eller expert kan deras telefonsystem så pm:a mig gärna så kan jag lägga till de i denna tråden. tycker nämligen att det rä viktigt att som konsument kunna få tag på de butiker man handlar ifrån och inte kundtjänsterna som alltid befinner sig i helsingborg. ds.
, dock inget system i något nummer