Svara
2007-11-07, 05:40
Medlem
Hejsan,

Tänkte skriva en liten rapport om min första erfarenhet med Spice.
Jag har aldrig använt annat än alkohol/koffein, (alkoholen verkar inte ha så positiv effekt på mig, blir mest trött av det), icke rökare, så jag kan nog kallas för en noob. (Ok, har testat CB 2 gånger men inget hände, så det räknas inte(?)).

Man/26år/75kg.
Setting: Hemma, ensam, är lite excited och glad. Spännande att testa (äntligen!), valde Spice för att den ska likna CB och jag har inte tillgång till CB.

Igår: Jag har införskaffat mig 3st färdig rullade vanliga Spice joints/cigg, en joint är 0.4g (= en vanlig dos).

Idag: Kl. ~15.50
Jag är nu ensam hemma (bor inneboende), sätter mig på balkongen och tänder på. Funderar lite på om jag ska suga i mig hela eller halva, har ju läst många poster om låg/ingen effekt (speciellt när det är "vanligt" Spice). Det slutar med att jag får i mig ~70% av en joint.

Kl. 15.55
Kollar på klockan. Sätter mig i vardagsrummet för att kolla på lite roliga video klipp från internet. Tänker för mig själv, "det här kommer nog bli skoj".

Kl. 16:05
Jag märker att när jag rör på mig så snurrar det till i huvudet, lite som när man går upp från soffan för snabbt. "Jaha, intressant", tänker jag, hoppas att eufori- känslan kommer snart, det är det som jag ser framemot.

Kl. 16:10
Det börjar bli ganska snurrigt nu. Väldigt torr i halsen. På väg till köket känner jag mig som full, som om jag hade druckit en massa. Börjar må lite dåligt, känner mig bakfull. Väl i köket känner jag att det är svårt att andas, jag får ta i ordentligt för att få i mig luft.

Jag sätter mig vid köksbordet med lite Juice, jag känner mig sämre och sämre. Jag skakar lite och märket att jag har fysiskt ont i svalget och har lite huvudvärk, tycket det är konstigt att det gör ont, var det inte så att smärta skulle försvinna, tänkte jag.

Efter nån minut mår jag väldigt dåligt, det är svårt att hälla upp juice, men det känns skönt i svalget när jag dricker juice så jag häller upp mer. Plötsligt ser jag ett konstigt mönster över hela synfältet, ungefär som sådana mönster när man stänger ögonen hårt, "red alert" tänker jag, nu kan det vara så att det kanske finns en lite chans att jag dör, tänker jag samtidigt som jag försöker hålla mig lugn.

Efter att ha suttit där i kanske 10 minuter känner jag mig tillräckligt bra för att stå upp. Jag sätter mig åter i vardagsrummet, i den sköna, långa soffan, och kollar på mer komedi.

Tiden går och jag känner mig fortfarande lite dålig, som om jag hade varit sjuk/haft influensa. Det snurrar i huvudet, "är det här vad folk kallar skönt?" tänker jag och tänker på alla positiva forum postar jag läst om Spice.

Efter några timmar kommer kompisarna hem (inneboende), jag nämner inte mitt experiment med Spice till dem. Huvudvärken ökar och jag känner mig seg och dålig. Snurrandet har av-tagit rätt så kraftigt vid det här slaget.

Kl. 21:55
Nu har jag, vad jag kallar för Level 4 huvudvärk (i en skala på ett till fem).
Jag känner mig spyfärdig och det är nästan så att jag spyr. Jag tar till och med fram en hink. Har tagit mig till sängen, ligger där och vrider och vänder på mig. Vill ta Ipren men är inte säker om det är Ok att blanda det med Spice men det gör så ont att jag tar en Ipren 400. Ska skölja ner den med vatten men jag har glömt bort var mitt dricks glas är, jag känner att det är helt omöjligt att börja leta efter den nu, måste ner i sängen så snabbt som möjligt. Dricker direkt ur kranen.

Lägger mig och somnar på stört.

23:55
Vaknar, kollar på klockan, känner det sköna Ipren känslan i kroppen. "Ahhh... vad skönt" tänker jag, äntligen är det över.

And that's that.

Skriv gärna lite kommentarer på vad ni tycker.
Är det här det som kallas för snetripp?
Det första jag tänkte är "överdos" men jag tog ju bara en så liten dos, inte ens en hel joint. Jag vet att alla har olika reaktioner på diverse droger, jag verkar bara få dåliga reaktioner, jag är lite sur över det haha

Tänkte suga i mig resten (dvs 30%) imorgon fast jag någon gång under ruset tänkte "Aldrig mer Spice!!" hehehe Det kanske fungerar bättre imorrn?

Tack för att du läste

~HaiDozo
Citera
2007-11-07, 06:28
Medlem
Fyfan va tråkigt du lär haft

Aldrig hört talas som nåt liknande heller
Citera
2007-11-07, 10:45
Medlem
aa, fy fan vad tråkigt. Första gången jag provade spice gick det också åt helvete, fast inte på det sättet. Det blev för starkt rus och jag ville bara komma ur det. Men skumt med huvudvärken och det där. För mig är spicet alltid bedövande, Och har ett par ggr fått bort huvudvärk jag tex har fått av alkohol
Citera
2007-11-07, 10:52
Medlem
totens avatar
trippraport på spice... t om sämre än på CB :O och då är det riktigt illa...
Citera
2007-11-07, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av toten
trippraport på spice... t om sämre än på CB :O och då är det riktigt illa...

haha ja ibland funderar man över vad som var trippen
Citera
2007-11-08, 02:13
Bannlyst
En förklaring till att det gjorde ont och att du kände illamående är nog för att du är ickerökare, och röker spice(som inte är direkt svagt jämfört med vanlig tobak).

Första gången jag rökte spice så sög jag i mig 2g utan att känna något, och efter 2.5g så tvär slog det till, och jag däckade å sjöng för min kudde innan jag somnade..

Andra gången gick det hur lent som helst, efter 0.3g spice var jag hyffsat hög, och efter yttligare 1g blev jag helbäng.

jag skulle rekommendera att du provar igen, för att se om det är något för dig.
men det är ju helt upp till dig som sagt ;D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in