2013-02-04, 11:59
Medlem
JBernards avatar
Ja, eller noggrant räknat kan kronofogden tvångsförvalta (överta) bolaget och sälja bolagets tillgångar för att betala av din personliga skuld.
Citera
2013-02-04, 15:26
Medlem
lilleloies avatar
Då tackar jag för informationen!
Citera
2013-02-05, 20:53
Medlem
ElNidos avatar
Anlita Kronofogde som privatperson?

Kan man anlita kronofodgen som privatperson?
Har en semesterersättning på runt 2000:- som jag inte fått utbetalat av min arbetsgivare, och det verkar tyvär inte som att det finns något annat sätt att få mina pengar än att antingen anlita fodgen eller Hells Angels.

Så alltså, hur gör jag. Kan jag anlita fodgen?
Citera
2013-02-05, 20:57
Medlem
Henixs avatar
http://kronofogden.se/Ansokaombetalningsforelaggande.html
Citera
2013-02-05, 20:58
Medlem
Skogaholmslimpans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElNido
Har en semesterersättning på runt 2000:- som jag inte fått utbetalat av min arbetsgivare, och det verkar tyvär inte som att det finns något annat sätt att få mina pengar än att antingen anlita fodgen eller Hells Angels.

Gissar på att företag fortfarnade är aktivt?(det har inte gått i konkurs)

http://www.kronofogden.se/Ansokaombetalningsforelaggande.html
Citera
2013-02-05, 21:41
Medlem
ElNidos avatar
tack flashback.
Citera
2013-02-05, 22:00
Medlem
pappa-fixars avatar
Om det nu kommer nån från KF och knackar på och ska utvärdera mina saker i hemmet, vad tittar dom på? Enda jag har av värde är en 3 år gammal tv, 2 år gammal dator, en stor devansoffa som köptes för 7k för 4 år sen.

Tar dom dessa saker för mig? Skulle kännas rätt.. Surt.

Har såklart mig själv att skylla, satt mig lite i klistret.

Någon som vet?
Citera
2013-02-05, 22:46
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappa-fixar
Om det nu kommer nån från KF och knackar på och ska utvärdera mina saker i hemmet, vad tittar dom på? Enda jag har av värde är en 3 år gammal tv, 2 år gammal dator, en stor devansoffa som köptes för 7k för 4 år sen.
Tror inte det för det är inga värdefulla saker, en 30.000kr dator(pc då) för 2år sen är värd en halväten hamburgare idag typ(lite överdrivet men datorteknik tappar värde snabbt), en soffa tappar 20% av värdet bara du ställer upp den i vardagsrummet, 3 år gammal tv är inte mycke värd heller om det är "standardmodell"
Citat:
Någon som vet?
Har du kollat på fogdens hemsida? finns en hel del bra att läsa där.
Citera
2013-02-06, 09:16
Medlem
Sammanfoga ämnen / mod
Citera
2013-02-06, 19:09
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappa-fixar

Tar dom dessa saker för mig? Skulle kännas rätt.. Surt.

Har såklart mig själv att skylla, satt mig lite i klistret.

Någon som vet?

Inget av ovanstående är av intresse för kronofogden om tv och dator är vanliga standard prylar.
Citera
2013-02-06, 19:46
Medlem
Sammanfogade ämnen / mod
Citera
2013-02-07, 19:11
Medlem
ElNidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElNido

Jag vet nu hur man får in kronofogden i ärendet, men vem ska jag fakturera? Företaget eller ägaren? I Anställningsavtalet så står min arbetsgivares fru, som arbetsgivare.. Så är det henne, eller företaget jag ska skicka räkningen till? Tacksam för svar!

/ El Nido
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in