2007-11-07, 18:28
Medlem
Blind77s avatar
Nu skrivs det!!

Jag har växt upp i både Angered och på Hisingen i GBG och jag hade samma problem på 80-90-talet. Var du svensk så var det ok o bli utmanad och rånad om du sa något så va du "rasist" och blev en paria. Jag fick helt enkelt lära mig att våld var det enda dessa människor förstod och agera därefter...Visst man fick pisk som fan ibland, men man gick därifrån med en blödande näsa och en rak rygg iallafall.
Sen att på den tiden så var det mer blandat, inte lika mycket etniska gäng, så man hade ju polare som var blattar (som är SD-väljare nuförtiden och slapp "rasist" grejen.

Men jag vet många som fick sina busskort,Lisebergskort kontanter allt möjligt stulna som kom från andra ställen och dom ville/kunde/vågade inte tjafsa.
De blev defacto mobbade och räknades som svaga för att dom var svenskar.

Det är inget nytt i invandrartäta områden och det kommer nog inte ändras...tyvärr
Citera
2007-11-07, 18:33
Medlem
syco_00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Varför det? Dina landsbröder är väl insyltade i det här. Inget illa ment, men hur kan det finnas så stora skillnader?

Jag grundar det på att hata Sverige och svenskar är som att man som gäst i ett hus, slår sönder allting totalt, misshandlar ägaren för att sedan spotta honom/henne i huvudet och skrika JAG HATAR DIG! - Ägaren som har tatt emot en med öppen famn

Därför skäms jag så oerhört över alla otacksamma invandrare idag. Och jag representerar inte dom bara för att de delar samma etniska bakgrund som mig, du ser väl dig inte som kriminell bara för att Tony Olsson är det?

Jag lägger min röst på SD i nästa val.
Citera
2007-11-07, 18:42
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
Du behöver knappast tro att denna enstaka artikel skulle vara nån form av första i en lång rad artiklar på väg mot sanningen och befrielsen.

Den här artikeln kommer inte att följas av fler. Det kommer inte att bli tv-program på det här temat. Det kommer inte att bli debatter i kommunfullmäktige runt om i landet om det här.

Kamelryttarnas övergrepp kommer att fortsätta.

Landsförrädarpolitikerna kommer att fortsätta hålla gränsbommen öppen.

Det är alltid kul att någon är positiv iaf! Men det som jag tyckte var så märkvärdigt var att det hände i LT, en tidning som enligt mig aldrig har skrivit något som på något sett skulle sätta invandrare i dåligt ljus.
Citera
2007-11-07, 19:21
Bannlyst
Förlåt om det blev fel, syco_00. Jag menade inte att förolämpa dig. Tvärtom: en eloge ska du ha!

Just därför skrev jag "inget illa ment" och ställde en fråga i slutet: Hur kan det vara så stora skillnader mellan dig, som kommer ifrån Irak och som verkar sköta dig och förstå ditt/landets/skötsamma invandrares bästa, och andra som kommer ifrån samma Irak och som finns med i de här gängen som misshandlar och spottar på svenskar?

Var går det "snett", för att använda något av en PK-formulering, för dessa individer som hamnar på den andra sidan? Jag känner också flera invandrare, främst från östblocket, som är skötsamma och gör rätt för sig. Du skriver i din signatur att du inte är muslim. Men allt det här beror väl inte på religion?
Citera
2007-11-08, 07:45
Medlem
syco_00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Förlåt om det blev fel, syco_00. Jag menade inte att förolämpa dig. Tvärtom: en eloge ska du ha!

Just därför skrev jag "inget illa ment" och ställde en fråga i slutet: Hur kan det vara så stora skillnader mellan dig, som kommer ifrån Irak och som verkar sköta dig och förstå ditt/landets/skötsamma invandrares bästa, och andra som kommer ifrån samma Irak och som finns med i de här gängen som misshandlar och spottar på svenskar?

Var går det "snett", för att använda något av en PK-formulering, för dessa individer som hamnar på den andra sidan? Jag känner också flera invandrare, främst från östblocket, som är skötsamma och gör rätt för sig. Du skriver i din signatur att du inte är muslim. Men allt det här beror väl inte på religion?

Jadu... Det är rätt svårt att säga. Jag försvarar inte dom och jag kan egentligen inte komma på någon ursäkt för att de håller på som de gör. Tyvärr.

Flashbackmentaliteten är väl lite mohammedrondellhund nuförtiden, så "to just make it clear" för att slippa försvara mig varje gång jag skriver någonting..

Och nej, det beror inte helt på religion. Inte etnisk bakgrund heller, man blir vad man gör sig till. Men se på Irak idag, det är för fan klappjakt på diverse minoriteter. Även vi mandaer, som i Irak var välkända som juvelerare, många ägde guldaffärer och var stenrika. Min mammas kusin blev halshuggen inför ögonen på mig, vad gör vi då? Inte riskerar vi våra liv och stannar kvar, nej vi flyr till Sverige. Så vi kan överleva. Så vi kan överleva. En liten minoritet på cirka 50 000-pers. Klart som fan att jag inte är så dum i huvudet att jag spottar på Sverige då. Utan jag är så djupt tacksam över att vi kunde bo här.

Jag har på sistone börjat fundera på om jag ska flytta tillbaks till Irak om det lugnar ner sig där. Precis som många turkar och chilenare gör - lyfter på hatten, säger tack för att ni tog hand om oss och adjö. Höjden av tacksamhet.
Citera
2007-11-08, 08:27
Medlem
WHITEWEREWOLFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Det här är uppenbarligen ett resultat av bristande integration. De icke-etniskt svenska barnen är offer för det utanförskap och den rasism de och deras föräldrar måste kämpa emot varenda dag. Det här är allvarligt för den som lider är inte Sofia, det är lille Ahmed som blivit diskriminerad ända sedan han föddes. Sofia är dessutom naturligtvis avundsjuk på Ahmeds kultur, identitet, historia, det som binder ihop alla de andra barnen i Södertälje. Vad har hon, liksom?
Jag höll på att explodera av ilska när jag läst halva din text, men föstod att du var ironisk mot slutet, visst fan framställs det som du skriver.
Citera
2007-11-08, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av syco_00
Jag grundar det på att hata Sverige och svenskar är som att man som gäst i ett hus, slår sönder allting totalt, misshandlar ägaren för att sedan spotta honom/henne i huvudet och skrika JAG HATAR DIG! - Ägaren som har tatt emot en med öppen famn

Därför skäms jag så oerhört över alla otacksamma invandrare idag. Och jag representerar inte dom bara för att de delar samma etniska bakgrund som mig, du ser väl dig inte som kriminell bara för att Tony Olsson är det?

Jag lägger min röst på SD i nästa val.

Jag har pratat om den svenska invandringspolitiken på den arbetsplats jag just nu jobbar på, dom är faktiskt själva inne på att rösta på Sd därför att dom tycker att dagens invandringspolitik är skadlig för oss alla. Dessa personer har lång tid i Sverige bakom sig och har arbetat i många år. Jag tycker det är uppseendeväckande att inte detta uppmärksammas av dom etablerade politikerna som tycks hävda att endast etniska svenskar röstar på Sd??
Jag tycker det är jättebra att skötsamma invandrare också är villiga att lägga sin röst på Sd liksom jag, det är tyvärr det enda alternativet om man önskar få till stånd en förändring inom denna politik.
Citera
2007-11-08, 09:56
Medlem
Yanko Pitchs avatar
Vad säger DO om detta?
Citera
2007-11-08, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yanko Pitch
Vad säger DO om detta?

Ingenting, etniska svenskar kan inte åberopa hets mot folkgrupp då just etniska svenskar har undantagits från denna lag. Mobbning är en form av hets.
Citera
2007-11-08, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Poopeye
Jag tycker det är uppseendeväckande att inte detta uppmärksammas av dom etablerade politikerna som tycks hävda att endast etniska svenskar röstar på Sd??
Jag tycker det är jättebra att skötsamma invandrare också är villiga att lägga sin röst på Sd liksom jag, det är tyvärr det enda alternativet om man önskar få till stånd en förändring inom denna politik.

Det är väl inte särskilt uppseendeväckande att svenskfientliga politiker inte uppmärksammar saker som skulle gynna SD?
Citera
2007-11-08, 17:40
Medlem
gugglianos avatar
vad fan hände med importerad arbetskraft, som de finnar som faktiskt hjälpt till att bygga upp sverige?
allt på 80 och efter har ju varit jävla simulanter med den ena påhittade "diagnosen" efter den andra för att 1. få in en fot i svea rike, och
2. inte kunna kastas ut.

jävla skit!
Citera
2007-11-08, 19:07
Medlem
trass avatar
Ot-inlägg om en användares person raderade.

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in