2007-11-06, 21:34
Medlem
Ignignokts avatar
Fy fan, alltså marxister staplar ju argument som på skithus . Finner inga ord.
Citera
2007-11-06, 21:34
Medlem
Kalleos avatar
Äntligen en tidning som vågar skriva sanningen! Jag blir helt till mig av glädje. Inte för rasismen mot svenskar såklart. Ni fattar.

Jag vill skicka en varm hälsning till LT i Södertälje och vill samtidigt skicka en hälsning till TV4; Ni missade något i Eran patetiska Noll rasism-vecka.
Citera
2007-11-06, 21:48
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Nä, det kan de inte. Du får allt läsa på om hur den korrekta marxistiska insikten ska vara i den här frågan. Här finns den presenterad av en etablerad vänsterdebattör, som brukar figurera i stats-teves debattprogram:
http://syrran.wordpress.com/2007/03/29/det-finns-ingen-omvand-rasism
Det var en rätt intressant blog du länkade till. Frågan är om man ska roa sig med att läsa hennes feberdrömmar eller om man ska oroa sig över att det finns människor som resonerar på det sättet.

Förresten kan man notera att Petra Ornstein verkar vara av det självutvalda folket.
Citera
2007-11-06, 21:53
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Vafalls?! Kan invandrare OCKSÅ vara rasister? Det var något nytt.

On a more serious note: Jag tror att det här kommer att bli/är vardagsmat för många etniska svenskar i städer som Landskrona, Malmö eller Södertälje. Det finns även i Göteborg och Stockholm, men där är segregationen större. I L-M-S har man liknande problem på nästan samtliga skolor. Vänj er vid det.

Det brukar ju oftast vara inlindat i "omvänd rasism" precis som att det skulle vara bättre då. Men man ska få känslan att invandraren som hatar svensken framför han inte förstår sitt bästa och blivit lite lurad på nåt sätt, och därför hatar han svensken. Kanske har vi inte gett dom tillräckligt med bidrag? Höj skatten så att vi ge alla innvadrare en ordentlig månadslön i form av bidrag så ska ni se att rasismen mot svenskar försvinner.
Citera
2007-11-07, 00:03
Medlem
PreDampors avatar
Folkmord genom integration. Samtliga bekanta som "bott och arbetat" i detta numera ej svenska territorium har flyttat/pendlar, så fort de fick barn. Det är MKT värre än vad media beskriver.

Hade inte TV4 "noll rasism vecka"? Framkallar fysiskt illamående.
Citera
2007-11-07, 00:37
Medlem
Bombardirs avatar
Det här är absolut ingenting nytt. Tvärtom!
Det har alltid funnits en "vi"(blattarna)- och "de"(svenskarna)-mentalitet hos dessa invandrare.

Att det är just i Slöddertälje som det här hände är inget som förvånar. Slöddertälje glöms oftast bort när man listar de mest svartskalle-täta och minst integrerade områdena. Egentligen är stället nästan det värst drabbade...
Citera
2007-11-07, 07:45
Medlem
trass avatar
Citat:
Rasismen är en dominansstruktur och ingenting som fria, atomistiska enheter kan ägna sig åt lite åt det håll som känns bra för tillfället. Det är, liksom patriarkatet, en materiell och social maktordning som samverkar med andra maktordningar och det är därför larvigt och meningslöst att tala om vita “som utsätts för rasism” eller “män som utsätts för sexism”.

Som den skarpa Petra Ornstein uttryckte det på det grymma men jobbiga föredrag jag var på igår: “Vithet är ingen hudfärg, det är en dominansposition.”

Otroligt oskarp analys.

Konkreta yttringar av rasism eller etnisk mobbning förekommer inte i Sverige som helhet, de förekommer på en specifik plats vid en specifik tidpunkt. Följaktligen kan man inte mekaniskt hävda att en etnisk svensk alltid tillhör en "majoritetskultur" bara för att så är fallet i riket som helhet. Om etniska svenskar är i klar minoritet på en skola är antisvensk mobbning exakt samma fenomen som mobbning av vilka minoriteter som helst.
Citera
2007-11-07, 10:00
Medlem
trass avatar
Håll er till ämnet. Inlägg raderade.

/mod
Citera
2007-11-07, 10:17
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllmäntOupptäck
Jag finner inte ord för vad fan det är som pågår, först och främst så är jag djupt chockad över att en tidning vågar skriva det här, och för det andra så tycker jag att hela artikeln är djupt störande. Någon som kan relatera till vad de står i tidningen och är det någon som vet vad fan det är som pågår i samhället?

Du behöver knappast tro att denna enstaka artikel skulle vara nån form av första i en lång rad artiklar på väg mot sanningen och befrielsen.

Den här artikeln kommer inte att följas av fler. Det kommer inte att bli tv-program på det här temat. Det kommer inte att bli debatter i kommunfullmäktige runt om i landet om det här.

Kamelryttarnas övergrepp kommer att fortsätta.

Landsförrädarpolitikerna kommer att fortsätta hålla gränsbommen öppen.
Citera
2007-11-07, 14:55
Medlem
syco_00s avatar
Åhfyfa... ÅK HEM DÅ! Om ni hatar Sverige! Jag börjar nästan gråta alltså...
Citera
2007-11-07, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av syco_00
Jag börjar nästan gråta alltså...
Varför det? Dina landsbröder är väl insyltade i det här. Inget illa ment, men hur kan det finnas så stora skillnader?
Citera
2007-11-07, 18:19
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Varför det? Dina landsbröder är väl insyltade i det här. Inget illa ment, men hur kan det finnas så stora skillnader?

Jag tycker vi borde vara tacksamma att även vissa invandrare/utlänningar är kapabla att se de rådande problemen.
Dessutom så är jag fundersam på vad du menar med "stora skillnader", menar du att det är konstigt att irakier kan ha så skilda åsikter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in