2007-11-06, 17:06
Medlem
Sveriges invanderas bokstavligen av "flyktingar" från Irak. Vårt lilla land tar ensamt emot lika många "flyktingar" från Irak som hela EU tillsammans. Och beräkningar från olika organisationer gör gällande att strömmen komme öka. Ökningen beror delvis på att Syrien eventuellt kommer stänga sina gränser mot Irak.

Vi får inte heller glömma Miljöpartiet och vänsterns amnesti mot personer som illegalt vistades i riket. Till detta kommer sedan den största biten, anhöriginvandringen (mormor, farmor och så många till från släkten måste ju få komma hit).

Frågan med detta i bakhuvudet blir då följande:

Hur ser våra riksdagspartier på framtiden?

För de har väl gjort visa kalkyler på hur framtiden kommer te sig? Och då menar jag inte den bluffbild de vill förmedla till medborgarna.

För mig känns det som att Sverigedemokraterna kommer kunna säga: "Vad var det vi sade" inom en 3-6 års period.

Om ni inte förstår vad jag menar skall jag försöka utveckla frågan senare.

Angående källor: Har de inte i huvudet men kan även här vid behov leta upp några.

Uppgiven Buffer
Citera
2007-11-06, 17:48
Medlem
-TnT-s avatar
Det enda jag vet är att jag kommer rösta på Sverigedemokraterna 2010 för i denna takt går det inte..... blir slutet för oss alla
Citera
2007-11-06, 18:02
Medlem
ChristianXs avatar
PI -> I&I

/Mod
Citera
2007-11-06, 18:15
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffer
Sveriges invanderas bokstavligen av "flyktingar" från Irak. Vårt lilla land tar ensamt emot lika många "flyktingar" från Irak som hela EU tillsammans. Och beräkningar från olika organisationer gör gällande att strömmen komme öka. Ökningen beror delvis på att Syrien eventuellt kommer stänga sina gränser mot Irak.

Vi får inte heller glömma Miljöpartiet och vänsterns amnesti mot personer som illegalt vistades i riket. Till detta kommer sedan den största biten, anhöriginvandringen (mormor, farmor och så många till från släkten måste ju få komma hit).

Frågan med detta i bakhuvudet blir då följande:

Hur ser våra riksdagspartier på framtiden?

För de har väl gjort visa kalkyler på hur framtiden kommer te sig? Och då menar jag inte den bluffbild de vill förmedla till medborgarna.

För mig känns det som att Sverigedemokraterna kommer kunna säga: "Vad var det vi sade" inom en 3-6 års period.

Om ni inte förstår vad jag menar skall jag försöka utveckla frågan senare.

Angående källor: Har de inte i huvudet men kan även här vid behov leta upp
några.

Uppgiven Buffer

Ingen vet varför, men jag tror politikerna VILL förgöra det traditionella Sverige. Detta politiska beteende saknar motstycke i historien och det är för mig helt fruktansvärt att se hur Sverige håller på att utvecklas, snart tvingas jag väl se mina djur halalslaktas, skulle inte förvåna mig.
Vakna upp Sverige, snart är vi en minoritet i vårat eget land.
Citera
2007-11-06, 18:42
Medlem
TearZdudes avatar
Svensken fortsätter knyta näven i byxfickan
Folk i allmänhet då talar jag inte om "oss" - vi som redan vaknat upp och insett allvaret av situationen,kmr vakna upp en vacker dag och göra sig hörda.
Men då tror jag tyvärr spelet redan är förlorat,jag drar till Danmark/Finland om detta fortsätter,lämnar skutan innan den sjunker.
Citera
2007-11-06, 18:54
Medlem
Japhys avatar
Denna fråga hoppas jag du och många andra med dig ställer våra politiker under nästa valrörelse - om de vågar komma ut.
-Vad har ni för planer för Sverige?
En legitim fråga som dock kommer besvaras med PK flum och floskler. Nej då tror jag mer på ruttna tomater. Men de ska fan få höra att vi är oroliga.
De ska bombarderas med frågor och sanningen om detta förräderi ska komma upp i dager.
Tids nog kommer en tråd där vi kan planera våra frågor - och aktioner.
Citera
2007-11-06, 18:58
Medlem
Vad jag har förstått så står Sverige inför strålande tider nu när alla ingenjörer och läkare från andra kulturer(som just nu kör taxi) står redo att gå in på arbetsmarknaden, det kommer bli en högkonjunktur som aldrig tar slut eftersom vi bara kan plocka in fler när vi behöver!
Citera
2007-11-06, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Ingen vet varför, men jag tror politikerna VILL förgöra det traditionella Sverige. Detta politiska beteende saknar motstycke i historien och det är för mig helt fruktansvärt att se hur Sverige håller på att utvecklas, snart tvingas jag väl se mina djur halalslaktas, skulle inte förvåna mig.
Vakna upp Sverige, snart är vi en minoritet i vårat eget land.

Det saknar inte motstycke i historien, det har pågått i flera decennier, och ibland mycket längre än så. Det har drabbat och drabbar stora delar av den vita västvärlden, situationen är likartad i nästan alla vita västländer. Politiker, storkapital och media har agerat på samma sätt i nästan alla drabbade länder. Fast det är kanske bara galna konspirationsteorier att konstatera att så är fallet.

För mer information, läs den här tråden, läs på, tänk efter, sök sanningen.

http://flashback.info/showthread.php?t=561269
Citera
2007-11-06, 19:24
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjöberg
Det saknar inte motstycke i historien, det har pågått i flera decennier, och ibland mycket längre än så. Det har drabbat och drabbar stora delar av den vita västvärlden, situationen är likartad i nästan alla vita västländer. Politiker, storkapital och media har agerat på samma sätt i nästan alla drabbade länder. Fast det är kanske bara galna konspirationsteorier att konstatera att så är fallet.

För mer information, läs den här tråden, läs på, tänk efter, sök sanningen.

http://flashback.info/showthread.php?t=561269

Läste igenom vad jag hade skrivit och kom fram till att det nog lätt uppfattades som att jag menade att detta är något som är unikt för Sverige. Det jag menade är precis som du säger att detta pågått i två/tre decennier nu (längre bakåt kan det väl inte ha varit, eller, berätta gärna för mig isåfall).
Det som jag menar saknar motstycke (förtydligande: som du sa, ett fenomen som förekommit i nästan ALLA (inte bara Sverige) drabbade länder) är att politikerna som tillhör landets ursprungsbefolkning försöker föra in en ny folkgrupp i landet som man fjäskar för, samtidigt som kritikiker till denna massinvandringen mer eller mindre blir påhoppade av staten, media eller den offentliga sektorn.
Ska läsa tråden du tipsade om, tack.
Citera
2007-11-06, 20:40
Medlem
vättes avatar
Folkpartiets syn på framtiden är i alla fall glasklar. Inför förra valet strök de svenskar från listan över saker de vill ha kvar i Sverige.
Citera
2007-11-06, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Läste igenom vad jag hade skrivit och kom fram till att det nog lätt uppfattades som att jag menade att detta är något som är unikt för Sverige. Det jag menade är precis som du säger att detta pågått i två/tre decennier nu (längre bakåt kan det väl inte ha varit, eller, berätta gärna för mig isåfall).
Det som jag menar saknar motstycke (förtydligande: som du sa, ett fenomen som förekommit i nästan ALLA (inte bara Sverige) drabbade länder) är att politikerna som tillhör landets ursprungsbefolkning försöker föra in en ny folkgrupp i landet som man fjäskar för, samtidigt som kritikiker till denna massinvandringen mer eller mindre blir påhoppade av staten, media eller den offentliga sektorn.
Ska läsa tråden du tipsade om, tack.

OK, jag förstår. Det har säkert förekommit liknande situationer i historisk tid där eliten av olika skäl främjat främmande folk på bekostnad av sin egen befolkning men jag får be att få återkomma om jag kommer på några tydliga exempel.
Citera
2007-11-06, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vätte
Folkpartiets syn på framtiden är i alla fall glasklar. Inför förra valet strök de svenskar från listan över saker de vill ha kvar i Sverige.

Ja den var ganska talande. Först var svenskar på plats 8 av 10 över saker som de ville se i Sverige i framtiden, men sen drogs detta in och svenskarna försvann från listan. Moderaterna tycker man har hål i huvudet om man vill se lintottar i ett land som en gång var fullt av dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in