2007-11-06, 21:09
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffer
Hur ser våra riksdagspartier på framtiden? För de har väl gjort visa kalkyler på hur framtiden kommer te sig? Och då menar jag inte den bluffbild de vill förmedla till medborgarna.

För mig känns det som att Sverigedemokraterna kommer kunna säga: "Vad var det vi sade" inom en 3-6 års period.
Alla inom de etablerade partierna är givetvis inte dumma i huvudet eller ideologiskt förblindade, utan en hel del fattar vart det är på väg.

Men (och här kommer det allra viktigaste) det betyder inte att de har tillräckliga incitament att agera! Priset för att bryta konsenus i den här frågan är skyhögt. Du riskerar att både sänka din egen karriär och allvarligt skada partiet. De dolda makthavarna, d v s journalistkåren, spelar en stor roll här. Kolla reaktionen på språktestförslaget. Föreställ dig sen vad som skulle hända om någon etablerad politiker föreslog en total omläggning av invandringspolitiken...

Sammanfattning:

Politikerna agerar rationellt. Det betyder att de i första hand agerar kortsiktigt för att rädda sina karriärer, alltså sitter still i båten och hoppas att det ordnar sig.

Allmänheten kontrolleras av journalisterna. Den som bryter konsensus kommer att få uppleva en mediestorm utan dess like. Inte bara karriären går åt helvete, utan det kommer att bli rena karaktärsmord. Och social skam är väldigt effektivt.
Citera
2007-11-06, 21:24
Medlem
Heroin_Surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christofer_a
Vad jag har förstått så står Sverige inför strålande tider nu när alla ingenjörer och läkare från andra kulturer(som just nu kör taxi) står redo att gå in på arbetsmarknaden, det kommer bli en högkonjunktur som aldrig tar slut eftersom vi bara kan plocka in fler när vi behöver!

precis....,vad folk inte har intelligens nog att fatta e att en sjuksköterska utbildad i norden/sverige skulle kunna vara chefsläkare i irak,så stor e skillnaden på utbildningskvaliten.har jobbat med ingenjörer från arabvärlden och deras "kunskap" e mil ifrån våran...(i alla branscher).vi har ju en del indiska/pakistanska läkare på sjukhus i gbg och dom hör hemma i indien,laga brustna tånaglar e sånt dom ska hålla sig till.

kolla bara på mölndals ortoped....katastrofställe med utländska "läkare".har själv vart där och går inte dit igen.

OnT:vi kommer aldrig få ett riktigt svar från några av dom styrande partierna om vad dom vill med sverige,det enda ordet som används e denna satans "mångkultur".sen när det inte håller längre och det brakar ihop på ett eller annat sätt så kommer natuligtvis skulden skyllas bort på andra.

svenska folket kommer antagligen få ta skit den dagen det brister,för våran oförmåga att "intergrera" alla musslor och somalier,för våran "rasism" mot alla importerade blattar.det skylls ju redan en hel del på svenskar,kolla bara på somalierna...ett av världens smutsigaste folk som delvis skyller deras misslyckande i sverige på oss
Citera
2007-11-06, 21:38
Medlem
Democrats avatar
Svenska politiker vill naturligtvis olika beroende på vad de anser som individer och vad partiet anser.

Samtliga svenska politiker anser att alla människor i stort är världsmedborgare. Politikerna menar att staten har en uppgift medan "nationen" inte har en uppgift. Inom akademin är "nationen" en föreställd eller immaginär gemensamskp. Det innebär i stort att nationalism, gränskydd, religion, kultur och whatever är onödigt. Detta innebär att samtliga partier anser att vi är alla individer och verkar på en spelplan med bara individer. Detta stämmer inte riktigt. Det finns en viss dubbelstandard ibland.

Tillexempel hyllas andra icke-vita länders kulturer och religioner med de samtidigt säger att "vår svenska kultur" inte existerar. Några ögonblick senare får politikerna för sig att vår kultur faktiskt existerar och att den är rasistiskt. En annan aspekt är ras. De flesta människor är överrens om att "ras" inte existerar. Även politiker säger samma sak. Något som är intressant är dock att politkerna i vissa sammanhang anser att ras faktiskt existerar och att "vita" genom att vara "vita" är rasister. Alltså VITA MÄNNISKOR ÄR DETERMINERADE TILL RASISM.

Enligt min åsikt är politiker saknar en plan. Det är kort-tids planer som enbart varar över en viss tidsperiod. Låt oss säga så länge politikern är politiker.
Citera
2007-11-06, 22:37
Medlem
mudders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
....Alla inom de etablerade partierna är givetvis inte dumma i huvudet eller ideologiskt förblindade, utan en hel del fattar vart det är på väg......

När jag läser om politiker och invandringsfrågan tänker jag ofta på att det är precis som i sagan "Kejsarens nya kläder" Många vet att det är fel, men ingen vågar gå mot strömmen. Vi har massor av fega politiker som inte vågar stå för sina åsikter.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kejsarens_nya_kl%C3%A4der

Edit: Det är nåt fel med länken. Klipp och klista funkar.
Citera
2007-11-07, 00:05
Medlem
Twoswordss avatar
Citat:
Hur ser våra riksdagspartier på framtiden?

Tja, vad skall man säga? Egentligen finns det bara två partier att diskutera; Moderaterna och Sossarna.

Moderaterna verkar hålla tyst om problemet och tiga ihjäl det, något som inte fungerar.

Sossarna...Mona Muslim har ju redan flaggat för att hon vill öppna portarna helt.

Skall man sedan diskutera SD så visst, de talar ju om invandringen, men får inte utrymme i pressen. Får man inte det kan det vara svårt.

Tyvärr så kommer nog PK-Sverige att fortsätta ett tag till och då lär det vara försent. Det är ju bara att vänta så kommer nog Sveriges muslimska parti dyka upp och ta plats i regeringen.
Citera
2007-11-07, 07:14
Medlem
NumeroUnos avatar
Såg precis en intressant debatt om flyktingpolitik från Danmark där BÅDE vänster och högern var överrens om att Sverige är ett avskräckande exempel. Underligt att svenska politiker låtsas som ingenting.
Citera
2007-11-07, 18:15
Medlem
Lantbruks avatar
Kan någon förklara hur vissa politiker tänker? De ÄR medvetna om vad som försigår, det är jag nästan övertygad om, VARFÖR beter de sig så här nonchalant. Varför bryr de sig inte och istället blundar för verkligheten. Varför?
Citera
2007-11-07, 19:12
Medlem
Urban888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Kan någon förklara hur vissa politiker tänker? De ÄR medvetna om vad som försigår, det är jag nästan övertygad om, VARFÖR beter de sig så här nonchalant. Varför bryr de sig inte och istället blundar för verkligheten. Varför?

De har drivit detta så extremt långt så att om de skulle erkänna sanningen så skulle all trovärdighet och därmed deras makt och feta löner vara ett minne blott. Det vore politiskt självmord för de att erkänna att flera decenniers politik var vansinne, för vem skulle då lita på de i andra frågor? Så tror jag de resonerar.
Citera
2007-11-07, 19:43
Medlem
TearZdudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urban888
De har drivit detta så extremt långt så att om de skulle erkänna sanningen så skulle all trovärdighet och därmed deras makt och feta löner vara ett minne blott. Det vore politiskt självmord för de att erkänna att flera decenniers politik var vansinne, för vem skulle då lita på de i andra frågor? Så tror jag de resonerar.
Ungefär
Citera
2007-11-07, 20:18
Medlem
Tiger®s avatar
Citat:

Skrämmande, men tyvärr får vi konstatera att det är sant.
Är det bara jag som får upp en bild av Bagdad Bob (Comical Ali) i huvudet?
Känns som att han kunde ha lätt ha ersatts av vilken PK politiker som helst
här hemifrån för att kunna stå och ljuga och försöka föra alla bakom ljuset.

"I triple guarantee you, there are no American soldiers in Baghdad." -Mona Sahlin
"Swedes are so boring, we should get inspiration from the East. Islam could liven Sweden up." -Bagdad Bob

Eller var det det tvärt om?
Citera
2007-11-07, 21:30
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiger®
Skrämmande, men tyvärr får vi konstatera att det är sant.
Är det bara jag som får upp en bild av Bagdad Bob (Comical Ali) i huvudet?
Känns som att han kunde ha lätt ha ersatts av vilken PK politiker som helst
här hemifrån för att kunna stå och ljuga och försöka föra alla bakom ljuset.

"I triple guarantee you, there are no American soldiers in Baghdad." -Mona Sahlin
"Swedes are so boring, we should get inspiration from the East. Islam could liven Sweden up." -Bagdad Bob

Eller var det det tvärt om?
Har mona sagt det eller är det något som du
hittat på själv? Länk?

Edit: hittade citatet:
http://en.wikiquote.org/wiki/Mona_Sahlin

Vilket vidrigt jävla luder hon är, att hon understår sig!!!
Citera
2007-11-07, 22:04
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:

Tack för det mycket upplysande och trovärdiga svaret. Den sorgliga sanningen är besvarad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in