• 1
  • 2
2007-11-06, 07:34
Medlem
S-weeds avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1176332.ab

Har de månne blivit erbjudna någon försäkring på sistonde
...Vilka försäkrings agenter har vi i området?
Övriga teorier?
Citera
2007-11-06, 09:01
Medlem
Red&Blacks avatar
Det såg ganska fucked up ut när jag gick förbi imorse iallafall
Citera
2007-11-06, 10:54
Medlem
Midnights avatar
Mordbrand i Nyköping (Mot: nattklubben Hypnoptic och restaurangen Fika)

Jag brukade hålla till i Nyköping en hel del förut, och de bränderna som nu inträffat är ju inte de första anlagda bränderna som nyköpings nattklubbbar råkat ut för? vill jag minnas.

För några år sedan eldhärjades ju nattklubben "Backstage" och den branden var även den anlagd, och även nattklubben "Paparazzi" har väl utsatts för attentat? Finns det fler attentat? Är det nån med koll på Nyköping här.

Är det något slags krig bland Nyköpings krogar? eller rör det sig om beskyddarverksamhet? eller är allt bara ett sammanträffande?

Hypnoptic och Fika ska ju ha samma ägare iaf vad jag förstått det som. då kan man ju misstänka att det är riktat mot honom på något sätt (eller försäkringsbedrägeri) och inte har skett pga någon simpel händelse tidigare t.ex. att nån stört sig på vakterna efter att ha blivit "orättvist" avvisade eller dylikt, då känns det som att det skulle kunna finnas någon bakgrund till denna brand tycker jag? och beaktar man även de tidigare bränderna mot andra nattklubbar i Nyköping så låter det ju onekligen som att "nått händer" där.
Ägaren till Hypnoptic och Fika säger ju visserligen att han ej blivit utsatt för hot men det är många som säger "what" så det ska man inte lägga för mycket tyngd på tycker jag.
Jag undrar, ligger dom här två krogarna i samma lokal dvs precis bredvid varandra? Startade branden i ena krogen och sen spred sig till andra eller startade bränderna samtidigt på båda ställena? Vittnen säger ju att de hört två explosioner.

Ett en krog utsatts för attantat kan mycket väl vara en isolerad händelse, men två eller tre känns väldigt misstänkt på något sätt (även om det inträffar under en flerårs period), för Nyköping är ju ganska litet.

Jag tror inte att personer som är direkt inblandade kommer sitta och berätta vad de vet på flashback, men tänkte att det kan vara intressant att höra vad andra har att säga iaf.

Undrar även om någon vet om någon greps för de tidigare bränderna. (jag har för mig att två greps men om de dömndes eller inte vet jag ej)

P.s. Jag har ganska liten koll på Nyköping nuförtiden så rätta mig gärna om jag minns fel i något av ovanstående. Undrar även vilka de "stora" krogarna i Nyköpig är nu? För jag antar att de har förändrats sedan jag var där sist, bytit namn och/eller ägare o.s.v.

Länk till artikel angående senaste mordbranden
http://www.expressen.se/nyheter/1.91...der-i-nykoping
Citera
2007-11-06, 16:40
Medlem
ElakeKjells avatar
Paparatsi har aldrig brunnit, åtminstone inte så länge som det hette Paparatsi, kanske ett antal år innan, men det har jag inte koll på. Numer är det ju O'learys och det har gått dåligt rätt länge, väldigt dåligt sen Hypnotic öppnade.

Birgers har varit den mest populära krogen de senaste åren, men folket har börjat svika sen Hypnotic öppnade.
Likadant var det för två år sen när Värdshuset öppnade igen och började dra folk, Birgers och Paparstsi/O'Learys gick sämre. Sen brann Värdshuset ner och folket återkom till Birgers och Paparstsi/O'Learys.

Och nu händer samma sak igen, undrar vem som kan ligga bakom?
Citera
2007-11-06, 17:00
Medlem
Det e kanske bättre om vi sammlar oss i den första tråden.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=570073

Citera
2007-11-06, 17:03
Medlem
Midnight:
Krogarna ligger såvitt jag vet i samma fastighet fast rygg i rygg på varandra. med gångavstånd runt husknuten..
Citera
2007-11-12, 00:50
Medlem
Ovanligt tyst ifrån myndighter och media ??
Citera
2007-11-12, 19:19
Medlem
Watchmens avatar
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=714772
Citera
2007-11-14, 14:25
Medlem
Kanske tar efterlyst upp detta imorgon?!
http://www.sn.se/parser.php?sect1=10...=157&id=186968
Citera
2007-11-15, 00:49
Medlem
Midnights avatar
Ops, såg inte att det redan fanns en tråd angående detta...

@ElakeKjell
Aha I c... Det är alltså paparatzi som nu bytt och är O'learys om jag förstod dig rätt?
Det stämmer nog, paparatzi har nog aldrig brunnit. Såg på eftelyst förra veckan då de snackade om att ett ställe som hette Kvarnen även brunnit? minns jag fel nu eller var det så dem sa, den krogen har jag aldrig hört talats om, vilken var det?

paparatzi ägdes väl av en ganska känd person? Ja undrar vem är det som äger O'learys, är det samma man måntro?

@Peete Ok, nu klarnade minnet något, fika ligger väl typ bredvid videobutiken, eller bredvid krogen Fazana?
Rygg i rygg, har hypnotic uteservering på sommaren precis längs med ån då? isf har jag nog varit där bara att jag aldrig tänkte på vad stället hette, iof så trodde jag att jag var på gamla paparatzis nedervåning? låg hypnotic bredvid gamla paparatzi då eller?
Citera
2007-11-15, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Ops, såg inte att det redan fanns en tråd angående detta...

@ElakeKjell
Aha I c... Det är alltså paparatzi som nu bytt och är O'learys om jag förstod dig rätt?
Det stämmer nog, paparatzi har nog aldrig brunnit. Såg på eftelyst förra veckan då de snackade om att ett ställe som hette Kvarnen även brunnit? minns jag fel nu eller var det så dem sa, den krogen har jag aldrig hört talats om, vilken var det?

paparatzi ägdes väl av en ganska känd person? Ja undrar vem är det som äger O'learys, är det samma man måntro?

@Peete Ok, nu klarnade minnet något, fika ligger väl typ bredvid videobutiken, eller bredvid krogen Fazana?
Rygg i rygg, har hypnotic uteservering på sommaren precis längs med ån då? isf har jag nog varit där bara att jag aldrig tänkte på vad stället hette, iof så trodde jag att jag var på gamla paparatzis nedervåning? låg hypnotic bredvid gamla paparatzi då eller?

Det är väll lokala "kändisar" som äger O´learys, kör fina bilar men har ett ställe som rullar rätt tomt..Aldrig varit utsatt för något hyss såvitt jag vet...
Nej Hypnotic ligger inte i samma byggnad..Hypnotic e gamla bowlinghallen som även den låg nere vid ån..

Kvarnen som det pratats om är väll den i Eskils Tuna?
Citera
2008-08-25, 15:27
Medlem
http://www.sn.se/parser.php?sect1=10...=157&id=235470
Hovrätten skärper alltså domen.
Awale Hassan döms till åtta års fängelse och Yakob Cansu döms till sex år.
Frågan kvarstår dock, vem stod för beställningen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in