Själv har jag efter att prövat runt med snus och cigg kommit fram till att jag inte haft några problem att motstå Nikotin. Visserligen kan jag tänka mig att om du rökt 20 år så kan är det någ svårare men i alla fall.
Kan du bara sluta med Nikotin när du känner för det eller är du helt fast i det? Eller allt mitt emellan då..
Det var en period då jag rökte sporadiskt (feströkte och rökte sen oftare i det militära) men då hade jag verkligen inga problem med att låta bli.. kunde ibland gå flera veckor ibland t.o.m nån månad mellan varje cigg.
Med snuset är det dock en annan historia. Var nog länge sedan det gick en hel dag utan något, men visst kan jag utan större problem låta bli under några dagar om det krävs. Men någon längre tid? Njae.
Jag höll mig i 13 dagar nu för att se. Sen tänkte jag att det inte var lönt att plåga sig, men jag får inga fysiska besvär merän att jag blir enormt rastlös de första dagarna. Sen är det bara i huet det sitter.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!