• 1
  • 2
2007-11-06, 00:36
Bannlyst
När ska man applicera nikotinplåster om man vill framkalla mardrömmar med dem med tanke på att koncentrationen i blodet är som högst efter 8-10 timmar?
2007-11-06, 00:45
Medlem
adequates avatar
Om bilden nu föreställer dig: Glöm det. Ge inte gnomerna mardrömmar, de kommer bara terrorisera dig på värre sätt än att ta dina underkläder. Ta en kopp kaffe istället.

I annat fall: Jag vet inte.
2007-11-06, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adequate
Om bilden nu föreställer dig: Glöm det. Ge inte gnomerna mardrömmar, de kommer bara terrorisera dig på värre sätt än att ta dina underkläder.

OH GOD NO NOT MY BLOOD!! THAT IS WAY TOO MUCH PRESSURE
2007-11-06, 10:55
Medlem
Dum fråga:
Citat:
Ursprungligen postat av rae
När ska man applicera nikotinplåster om man vill framkalla mardrömmar med dem med tanke på att koncentrationen i blodet är som högst efter 8-10 timmar?

Ger dumt svar.
Citat:
Ursprungligen postat av adequate
Om bilden nu föreställer dig: Glöm det. Ge inte gnomerna mardrömmar, de kommer bara terrorisera dig på värre sätt än att ta dina underkläder. Ta en kopp kaffe istället.

I annat fall: Jag vet inte.
Grattis!
2007-11-06, 16:17
Medlem
heyys avatar
Citat:

vafan snackar du om? du kan verkligen inte framkalla mardrömmar med hjälp av nikotin.... och speciellt inte per begär, du skämmer bara ut dig, sluta skapa idiotiska trådar!!! sedan så går nikotin ut ur blodet mycket snabbare än efter 8-10 timmar och halten hinner inte alls bli högre ju längre du väntar, fattar inte ens vafan du tror att du håller på med...
2007-11-07, 01:02
Medlem
Eyeopeners avatar
Citat:

har läst en del om psykologi och om hur hjärnan fungerar under sömn eftersom jag själv har svåra sömnproblem.

Däremot fattar jag absolut ingenting av det du skriver?
Skulle Nikotin framkalla mardrömmar?
Kan du vara vänlig och göra en liten närmare förklaring till det här fenomenet och hur du har fått för dig det här.

(konstigaste jag hört på länge)
2007-11-07, 01:48
Bannlyst
Jag vet förstås inte säkert men ryktet är i alla fall så pass vida spritt att det till och med står på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Nicotine_patch#Nightmares

Citat:
Ursprungligen postat av hevy
sedan så går nikotin ut ur blodet mycket snabbare än efter 8-10 timmar och halten hinner inte alls bli högre ju längre du väntar, fattar inte ens vafan du tror att du håller på med...
Men vad fan? Ja, koncentrationen i blodplasmat når sin topp efter rätt så lång tid eftersom det är depotplåster det handlar om. Såhär står det i FASS:

Citat:
Efter applikation av Nicotinell stiger plasmakoncentrationen av S(-)-nikotin till ett platåvärde som nås efter 8-10 timmar.
Jag undrar vem som är idioten här...

Edit: Alltså, för att förtydliga mig: Ska man gå och lägga sig när nikotinnivån är som högst och få mardrömmar då eller försöka förskjuta toppen till när man egentligen skulle vakna, såvida man då inte vaknar mitt i natten? Anledningen till att jag frågar detta överhuvudtaget är att mardrömmar brukar vara rätt coola.
2007-11-07, 02:04
Medlem
Eyeopeners avatar
Det som stog på wikipedia var att det var en utav dom olika bi-effekterna.

Detta är en bi-effekt som finns med på ganska många preparat i fass.
Speciellt vanligt när man lägger av med något preparat som man har varit beroende av. Så för att få mardrömmar av nikotin så är får du nog börja röka i några år och bli ordentligt beroende och sedan börja med nicotin plåster och slutta med rökningen och hoppas på att du får en mardrömm pga bi-effekter, Ingen metod jag rekomenderar dock.

Om det är mardrömmar du är ute efter så är ett tips att lära sig Lucid Dreaming. Tar ett tag innan det börjar fungera. Då har du total kontroll över dina egna drömmar och kan bestämma själv om det skall vara en mardrömm eller inte.

Googla på Lucid dreaming så hittar du lite olika sidor och mer info om detta.

Annars så tror jag att chansen är väldigt liten att du kommer få mardrömmar av nikotinplåster oavsett vilken teknik du använder dej av.
2007-11-07, 08:00
Medlem
heyys avatar
Citat:
Jag vet förstås inte säkert men ryktet är i alla fall så pass vida spritt att det till och med står på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Nicotine_patch#Nightmares

Men vad fan? Ja, koncentrationen i blodplasmat når sin topp efter rätt så lång tid eftersom det är depotplåster det handlar om. Såhär står det i FASS:

Jag undrar vem som är idioten här...

Edit: Alltså, för att förtydliga mig: Ska man gå och lägga sig när nikotinnivån är som högst och få mardrömmar då eller försöka förskjuta toppen till när man egentligen skulle vakna, såvida man då inte vaknar mitt i natten? Anledningen till att jag frågar detta överhuvudtaget är att mardrömmar brukar vara rätt coola.

Man får inte mardrömmar över huvudtaget, fattar inte ens var ifrån du fått detta eller varför du ens tror att du skall få det och varför du oroar dig över det när det finns så mycket annat hemskt som kan hända med nikotin, skyll dig själv säger jag, och om halveringstiden på nikotin är 2 timmar så kan den inte nå något platåvärde efter 10-12 timmar
då den endast blir hälften så effektiv efter 2 timmar utan då ger den bara ut en kontinuerlig jämn dos av nikotin hela tiden och eftersom nikotin metaboliseras så snabbt så skulle nivån inte kunna bli så jättehög, du vet skulle nikotin ha en väldigt hög halveringstid så skulle du kunna dö på runt 2-3 paket cigaretter, annars så om man röker i sig en halv cigarr på direkten så är det väldigt dödligt eftersom dom är mycket starkare.
2007-11-07, 13:06
Bannlyst
Jag fick grymma mardrömmar av nikotinplåster. Då använde jag sånna där 24/h plåster som jag bytte varje kväll.

Från fass.se:

Andra vanliga biverkningar är yrsel, huvudvärk, led- eller muskelvärk, influensaliknande symtom, buksmärtor, illamående, magbesvär såsom halsbränna och sura uppstötningar, sömnstörningar, livliga drömmar, oro, irritation, nedstämdhet och ökad svettning.
2007-11-07, 13:24
Medlem
heyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W_T_F
Jag fick grymma mardrömmar av nikotinplåster. Då använde jag sånna där 24/h plåster som jag bytte varje kväll.

Från fass.se:

Andra vanliga biverkningar är yrsel, huvudvärk, led- eller muskelvärk, influensaliknande symtom, buksmärtor, illamående, magbesvär såsom halsbränna och sura uppstötningar, sömnstörningar, livliga drömmar, oro, irritation, nedstämdhet och ökad svettning.

Står inget om mardrömmar där heller, sedan kan du inte veta att det var det som triggade det heller, sedan behöver det heller inte varit någonting som triggat det.
2007-11-07, 14:07
Bannlyst
Äh, är väl bara att prova antar jag. hevy å sin sida borde nog dra ner på tjacket lite.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in