Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
A:
Normalt så kastas skräptrådar i Papperskorgen. Men är det så att det låses en tråd, men det finns viss substans i tråden ändå, så får den ligga kvar fast låst. Detta för att den skall hittas om man söker i forumet.
Så ser jag på det iallafall.
Att trådar inte raderas utan kastas är för att det skall synas vad vi kastar, så att det är betydligt svårare att missbruka funktionen.
B:
Javisst, trådar raderas vid regelbrott eller liknande. Dock så "mjukraderas" det bara, så ingenting raderas för gott.
Okej, tack för ditt svar, min bäste herre! Underförstått läser jag ditt svar som att ni moderatorer inte har några fasta regler att följa, utan att ni sköter det godtyckligt, var och en?
Men ponera nu att en låst tråd innehåller förtal eller personangrepp mot en annan användare - och därmed är emot FB:s regler - vad har då den tråden för berättigande att få vara kvar, om det nu än må vara i papperskorgen? Förtalet eller personangreppet går ju fortfarande att läsa och den som drabbats pekas ju ut ändå?
Jag vill förtydliga att jag inte åsyftar någon tråd som handlar om mig, eller där jag överhuvudtaget figurerar i. Jag undrar av helt andra orsaker på förekommen anledning.
MVH
/ Eugen Fotogen (den riktige)