2007-11-05, 20:03
Bannlyst
Frågor:

A) Ponera att en tråd låses p g a trams eller annat som anses regelvidrigt - varför får de trådarna ofta ligga kvar där de postades och varför åker de inte i papperskorgen?

B) Händer det att trådar inte ens hamnar i papperskorgen, utan helt sonika förpassas bort till tomma intet? Varför/varför inte?

Tacksam för svar!

MVH

/ Eugen Fotogen (den riktige)
2007-11-05, 20:04
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eugen Fotogen
Frågor:

A) Ponera att en tråd låses p g a trams eller annat som anses regelvidrigt - varför får de trådarna ofta ligga kvar där de postades och varför åker de inte i papperskorgen?

B) Händer det att trådar inte ens hamnar i papperskorgen, utan helt sonika förpassas bort till tomma intet? Varför/varför inte?

Tacksam för svar!

MVH

Finns tråd om detta
http://www.flashback.org/showthread.php?t=454825
2007-11-05, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Finns tråd om detta
Ehh, jaha? Vill min bäste herre ha vänligheten att tala om var den finns då? (Annars killar jag dig under foten!).

EDIT: Såg nu att du hade länkat till den tråden - tack! *hatt av*

MVH

2007-11-05, 20:10
Medlem
ABBORREs avatar

Titta upp
2007-11-05, 20:21
Bannlyst
Citat:

Titta upp
Tack återigen för länken, men jag tycker inte den tråden svarade helt på min fråga.

Jag kan inte förstå vitsen att ha kvar s k skräptrådar, vare sig där den ursprungligen postades eller i papperskorgen? Om jag t ex startar en tråd i fotoforat som jag döper till "Jag är hungrig!" och sedan skriver en rad om att jag vill äta något - varför låses först en sådan tråd, för att sedan få ligga kvar i fotoforat? Och om den kastas i papperskorgen: vad har den där att göra? Varför bara inte radera den och låta den "gå upp i rök"? Tacksam för svar!

MVH

2007-11-05, 20:34
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eugen Fotogen
Tack återigen för länken, men jag tycker inte den tråden svarade helt på min fråga.

Jag kan inte förstå vitsen att ha kvar s k skräptrådar, vare sig där den ursprungligen postades eller i papperskorgen? Om jag t ex startar en tråd i fotoforat som jag döper till "Jag är hungrig!" och sedan skriver en rad om att jag vill äta något - varför låses först en sådan tråd, för att sedan få ligga kvar i fotoforat? Och om den kastas i papperskorgen: vad har den där att göra? Varför bara inte radera den och låta den "gå upp i rök"? Tacksam för svar!

MVH

Nu är inte jag moderator
Men det händer ibland att "poff" borta, men va då det är ju lite roligt att läsa det som finns i papperskorgen
2007-11-05, 20:40
Bannlyst
Citat:
Nu är inte jag moderator
Va, är du inte?!?! Jag som hela tiden trott att jag hade med en riktig moderator att göra här...
Citat:
Men det händer ibland att "poff" borta, men va då det är ju lite roligt att läsa det som finns i papperskorgen
Sköts dessa "poff borta" helt godtyckligt, eller har moderatorerna något att ta hänsyn till?

Visst kan det vara kul att läsa trådar i papperskorgen, men det jag undrar är varför vissa s k skittrådar hamnar där, medan andra förses med hänglås och ligger kvar där de ursprungligen postades? Och, om det nu är sant - varför utsätts några trådar för "poff borta" istället för papperskorgen?

MVH

2007-11-05, 20:41
Medlem
dempa69s avatar
Kan inte svara för modsen men ett antagande!
Det som hamnar i papperskorgen är "skräp" enligt deras antagande!
Det som ligger kvar i tråden kan ha visst värde för att t.ex tracka dig Eugen Fotogen på ett lättare sätt med sär skrivning exempelvis! Eller att frågeställningen är intressant men har avhandlats tidigare.
Det som går "poff" innehåller förmodligen så mycket tillsägelser, OffT samt regelbrott att en rensning skulle göra den helt oförståelig!

// Dempa
2007-11-05, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Kan inte svara för modsen men ett antagande!
Det som hamnar i papperskorgen är "skräp" enligt deras antagande!
Det som ligger kvar i tråden kan ha visst värde för att t.ex tracka dig Eugen Fotogen på ett lättare sätt med sär skrivning exempelvis! Eller att frågeställningen är intressant men har avhandlats tidigare.
Det som går "poff" innehåller förmodligen så mycket tillsägelser, OffT samt regelbrott att en rensning skulle göra den helt oförståelig!

// Dempa
Tack för svaret, dampunge - men ditt svar är uppenbarligen av den spekulerande sorten. Nej, jag tänker inte på min tråd som låstes i LB, utan en helt annan tråd (som jag inte har skrivit i) med nonsensinnehåll och irrelevanta påståenden om en användare. Jag tycker det är besynnerligt att den tråden får stå kvar, eller leva vidare i papperskorgen.

MVH

/ Din store Superidol och förebild, Eugen Fotogen (den riktige)
2007-11-05, 21:23
Medlem
ChristianXs avatar
A:
Normalt så kastas skräptrådar i Papperskorgen. Men är det så att det låses en tråd, men det finns viss substans i tråden ändå, så får den ligga kvar fast låst. Detta för att den skall hittas om man söker i forumet. Så ser jag på det iallafall.

Att trådar inte raderas utan kastas är för att det skall synas vad vi kastar, så att det är betydligt svårare att missbruka funktionen.

B:
Javisst, trådar raderas vid regelbrott eller liknande. Dock så "mjukraderas" det bara, så ingenting raderas för gott.
2007-11-05, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
A:
Normalt så kastas skräptrådar i Papperskorgen. Men är det så att det låses en tråd, men det finns viss substans i tråden ändå, så får den ligga kvar fast låst. Detta för att den skall hittas om man söker i forumet. Så ser jag på det iallafall.

Att trådar inte raderas utan kastas är för att det skall synas vad vi kastar, så att det är betydligt svårare att missbruka funktionen.

B:
Javisst, trådar raderas vid regelbrott eller liknande. Dock så "mjukraderas" det bara, så ingenting raderas för gott.
Okej, tack för ditt svar, min bäste herre! Underförstått läser jag ditt svar som att ni moderatorer inte har några fasta regler att följa, utan att ni sköter det godtyckligt, var och en?

Men ponera nu att en låst tråd innehåller förtal eller personangrepp mot en annan användare - och därmed är emot FB:s regler - vad har då den tråden för berättigande att få vara kvar, om det nu än må vara i papperskorgen? Förtalet eller personangreppet går ju fortfarande att läsa och den som drabbats pekas ju ut ändå?

Jag vill förtydliga att jag inte åsyftar någon tråd som handlar om mig, eller där jag överhuvudtaget figurerar i. Jag undrar av helt andra orsaker på förekommen anledning.

MVH

2007-11-05, 21:53
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
B:

Mjukraderas? Med andra ord flyttas den till en annan papperskorg vi vanliga dödliga inte ser, eller?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in