2007-11-05, 22:10
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Mjukraderas? Med andra ord flyttas den till en annan papperskorg vi vanliga dödliga inte ser, eller?
De ligger kvar, men syns bara av mods helt enkelt. En moderator kan med andra ord inte radera något utan att det syns vad som raderats och vem som gjort det.
2007-11-05, 22:36
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eugen Fotogen
Tack för svaret, dampunge - men ditt svar är uppenbarligen av den spekulerande sorten. Nej, jag tänker inte på min tråd som låstes i LB, utan en helt annan tråd (som jag inte har skrivit i) med nonsensinnehåll och irrelevanta påståenden om en användare. Jag tycker det är besynnerligt att den tråden får stå kvar, eller leva vidare i papperskorgen.

MVH

/ Din store Superidol och förebild, Eugen Fotogen (den riktige)
NU var inte mitt svar till dig o store förebild ironiskt menat utan bara ett försök att på ett humoristiskt sätt skriva det ChristianX skrev bättre vid senare tillfälle!
Den här tråden kan tänkas få låset på sig men innehåller substans och en intressant frågeställning. Det är uppenbarligen inte en ren nonsenstråd som hör hemma i papperskorgen. Och det är inte en tråd där enbart frågestarten och svaret JA återstår då allt annat rensats bort!
Våra kommentarer om även spydiga och humoristiska till varandra tillför dock ämnet något,ej i kommentarerna men i våra repliker. Så den här tråden blir det om något lås på ej till korgen antar jag.

// Dempa
2007-11-05, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eugen Fotogen
Okej, tack för ditt svar, min bäste herre! Underförstått läser jag ditt svar som att ni moderatorer inte har några fasta regler att följa, utan att ni sköter det godtyckligt, var och en?

Men ponera nu att en låst tråd innehåller förtal eller personangrepp mot en annan användare - och därmed är emot FB:s regler - vad har då den tråden för berättigande att få vara kvar, om det nu än må vara i papperskorgen? Förtalet eller personangreppet går ju fortfarande att läsa och den som drabbats pekas ju ut ändå?

Jag vill förtydliga att jag inte åsyftar någon tråd som handlar om mig, eller där jag överhuvudtaget figurerar i. Jag undrar av helt andra orsaker på förekommen anledning.

MVH

/ Eugen Fotogen (den riktige)
*bump*
2007-11-06, 00:00
Moderator
tobess avatar
För att göra ett praktiskt exempel.

Det här ämnet har redan blivit avhandlat, och det finns alltså en annan tråd om exakt samma sak. Men tråden är dock helt rättplacerad. Då låser de flesta moderatorerna tråden istället för att kasta den.

Vilket även jag kommer att göra

Sen kan jag även påminna om regel 0.6 om man diskuterar specifika fall.

*klick*

/Moderator
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in